Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] internet probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
Ik merkte in het weekend dat mijn downloadsnelheid meer dan gehalveerd was.
Direct router en modem gereset maar dan hielp niet.
Heb toen contact opgenomen met Ziggo. Die gaf nog enkele tips om te testen want zij konden niets vreemds zien aan mijn verbinding.

Ik heb toen XP opgestart in veiligemodus (met internetverbinding) en toen kon ik wel op volle snelheid downloaden.
Er is dus waarschijnlijk een progje of script dat dit veroorzaakt maar hoe kan ik daar nu achterkomen wat de veroorzaker is?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Scan op spyware zou ik zeggen? Kijk eens met dumeter of netlimiter naar je netwerkverbinding. Kijk in msconfig wat allemaal wordt opgestart en schakel het een en ander uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:59
Ik heb het probleem gevonden.
Het is m'n virusscanner. Ik gebruik Avast!
Enkele weken geleden geïnstalleerd en tot aan het weekend geen last gehad. Ik ga maar een andere proberen. Jammer want het leek en goede scanner maar als hij m'n systeem vertraagd dan heb ik er niets aan.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Dan heb je er wel wat aan, alleen heeft het een, door jou ongewenst, neveneffect ;).

Alle virusscanners vertragen. En hoe meer beveiliging, hoe meer vertraging.

[ Voor 33% gewijzigd door aZuL2001 op 29-09-2008 12:40 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beetje een non-issue dus, die met een beetje zelfstandig troubleshooten ook wel op te lossen was zónder topic.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 29-09-2008 12:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.