• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09-2025
Goedemorgen, we gebruikten hier Tapeware van Yosmite maar zijn overgegaan op Symantec backup exec 12D. Echter de tapes welke eerst voort tapeware zijn gebruikt kunnen we niet beschrijven, ook al hebben we overwrite en retension in de backuptaak aangezet.

Moet ik de oude tapes op een andere manier behandelen via een optie die ik niet kan vinden in BE12 of is het gewoon niet mogelijk deze tapes weer te gebruiken?

alvast dank

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke foutmelding krijg je?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al een erase gedaan (Media Management, inventory draaien, tape aanklikken en erase aanklikken?) ? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Label Media doet dat als het goed is ook ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:19
Label media doet dat inderdaad ook en moet voldoende zijn om een tape "Schrijfklaar" te maken voor BackupExec.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09-2025
bedankt, waar vind ik label media en moet ik daar bepaalde instellingen wijzigen.

hij zet de taak op queued, en vraagt om new media. verder geen meldingen

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 13:05
De reden waarom BE om een nieuwe media vraagt is omdat de applicatie gezien heeft dat er backups op de tape staan gemaakt door een andere backup software en heeft om deze reden de tapes gecategoriseerd als zijn foreign media. Deze categorie kan hij wel gebruiken om te lezen, maar niet om te schrijven, vandaar dat BE blijft zeuren om een andere tape.

De oplossing is al hierboven genoemd namelijk de tapes labelen, iets wat imho standaard procedure zou moeten zijn als je nieuwe (lees: voor backupsoftware nieuwe) tapes gaat gebruiken. Door ze te labelen, worden ze in BE en in vrijwel alle backupsoftware gemarkeerd als zijnde scratch media. Deze categorie kent geen enkele softwarematige beperking of beveiliging en BE zal tapes uit deze categorie zonder bevestiging overschrijven.

Label media kan je vinden onder tabblad device -> r. click backup device (NIET media!) -> selecteer Label media.

Mocht al je tapes al een logische naam hebben dan kan je zo simpelweg naar scratch media slepen, dit kan je doen onder het tabblad media.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Pagina: 1