Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BIOS wachtwoord kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.265 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een laptop staan en telkens vraagt deze om een wachtwoord tijdens het opstarten. Dit gebeurd eigenlijk direct voordat er iets geladen word.

Het wachtwoord weet ik maar telkens als ik op 'enter' druk gebeurd er niets. Weet iemand hoe ik dit BIOS wachtwoord kan omzeilen? Of hoe ik überhaupt in de BIOS terecht kom? Ik wil gewoon in Windows terecht komen zodat ik bestanden kan back-uppen.

Ik kan nu namelijk niets doen met die laptop want deze vraagt direct om het wachtwoord.

Groeten,
Jeroen

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:21:
Hallo,

Ik heb hier een laptop staan en telkens vraagt deze om een wachtwoord tijdens het opstarten. Dit gebeurd eigenlijk direct voordat er iets geladen word.

Het wachtwoord weet ik maar telkens als ik op 'enter' druk gebeurd er niets. Weet iemand hoe ik dit BIOS wachtwoord kan omzeilen? Of hoe ik überhaupt in de BIOS terecht kom? Ik wil gewoon in Windows terecht komen zodat ik bestanden kan back-uppen.

Ik kan nu namelijk niets doen met die laptop want deze vraagt direct om het wachtwoord.

Groeten,
Jeroen
Daar is niets aan te doen aangezien dit een beveiliging is, wat je kunt proberen is je handleiding na te lopen hoe je je bios kunt resetten. En anders op zoek gaan naar de batterij op het moederbord van je laptop.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Blijkbaar weet je het wachtwoord dus niet. Misschien eerst een nagaan bij de eigenaar van de laptop wat het wachtwoord is ;)

Money for nothin' and your chicks for free

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

BIOS batterij verwijderen is een oplossing, als je die kunt vinden op de laptop :)

Meestal zit er een "Reset CMOS" jumper op moederborden waarmee je het wachtwoord kan clearen. Bij een laptop zal dit geen jumper zijn, maar de contactpuntjes zijn er waarschijnlijk wel. Even een schroevendraaier tegenaan houden en weg is je wachtwoord.

Verder hebben sommige merken dingen als een reset disk of cd waarmee je dat kan clearen, maar dat is iets van lang geleden en ik betwijfel of dat soort dingen nog bestaan. Om er iets over te kunnen zeggen is toch echt het precieze merk en type laptop nodig.

Daarnaast betwijfel ik of we je daar wel mee mogen helpen, want het is tenslotte het omzeilen van een beveiliging. Ga eens langs een computerwinkel met technisch personeel (geen dozenschuiver dus), misschien kunnen die helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 29-09-2008 10:25 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als je enkel de data nodig hebt, haal gewoon de HD eruit en sluit die aan op een andere PC. Zo omzeil je de BIOS voor jouw doeleinden. Je kan ook proberen de CMOS te resetten door de BIOS-batterij even te ontkoppelen, maar bij laptops zit die batterij meestal ergens waar je er enkel aankunt door de hele laptop te ontmantelen. Maar het gaat wel.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Eigenlijk zijn er twee opties:
  • Haal de HD uit je laptop en plaats deze in (bijvoorbeeld) een externe behuizing of maak gebruik van een converter.
  • Achterhaal het bios wachtwoord en/of neem contact op met de producent (vaak bestaat er een alternatief wachtwoord).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb al eerder op forums gezocht en er werd ook aangeraden om de BIOS batterij eruit te halen etc. Echter is het een laptop dus ik kom zowat nergens bij.

Ik werk op een technische afdeling van een bedrijf en de klant heeft zelf de laptop naar ons toegebracht en het wachtwoord gegeven.

Het is dus niet mijn laptop maar we hebben zeker wel toestemming om het probleem op te lossen. Echter haal ik niet graag gevoelige apparatuur van anderen open als ik niet zeker de oplossing weet dus ik denk ik vraag het hier even.

Groeten,
Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al naar een backdoor wachtwoord gezocht. Het is een Toshiba laptop en het backdoor wachtwoord is 'Toshiba' . Dit werkt ook niet.

Ik kom trouwens niet 1 2 3 bij de CMOS batterij of harddisk.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Dus je weet het wachtwoord?

Freelance Unity3D developer

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:27:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik werk op een technische afdeling van een bedrijf en de klant heeft zelf de laptop naar ons toegebracht en het wachtwoord gegeven.
Heb je al contact met de klant opgenomen? Misschien heeft hij zich vergist mbt het wachtwoord?
Dat zou ik eerst maar eens doen voordat je de boel gaat "hacken".
Dat schreef hij al in de OP. Maar dit ww werkt niet. Dus klant heeft gewoon verkeerde ww doorgegeven.

[ Voor 21% gewijzigd door DeeJee op 29-09-2008 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het wachtwoord weet ik. Dit heeft de klant op een brief erbij gegeven en ik heb het ook nog eens nagevraagd.

Verwijderd

Misschien bekijk ik het te eenvoudig, maar kan je niet gewoon je klant bellen hierover :?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:32:
Ja het wachtwoord weet ik. Dit heeft de klant op een brief erbij gegeven en ik heb het ook nog eens nagevraagd.
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:35:
Misschien bekijk ik het te eenvoudig, maar kan je niet gewoon je klant bellen hierover :?
Inderdaad. Bel gewoon de klant op dat het wachtwoord niet werkt. Klaar. Waarom zo moeilijk doen?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39
Neme anders een contact op met Toshiba. Ik weet uit ervaring dat HP hiervoor een speciale procedure heeft (o.a. het aankoopbewijs en een kopie van een identiteitskaart mailen/faxen). Vervolgens krijg je een code die enkel op die laptop werkt omdat het o.a. afhankelijk is van het serienummer. Ik verwacht dat Toshiba een vergelijkbare service levert.

Tevens wat is nu het gehele verhaal? Komt de klant met probleem x en kunnen jullie dat niet oplossen, omdat jullie het bios wachtwoord niet weten? Of is juist het wachtwoord op de bios het probleem, ondanks dat jullie een wachtwoord van de klant hebben gekregen (wat schijnbaar niet goed is)?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In aanvulling op bovenstaande reacties, het omzeilen van beveiligingen wordt niet zo gewaardeerd op GoT; als je er dus met het wachtwoord niet uitkomt dan zul je dit probleem toch echt bij de klant moeten neerleggen; ergens zal er toch een typo in moeten zitten. De eenvoudigste oplossing zal de battery zijn; als je er daarmee niet uitkomt houdt het een beetje op hoe we je verder kunnen helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.