[iPhone 3G] Dension Carkits compatible met iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
Weet iemand ook of de iPhone, backwards compatible is met de Dension ICE Link carkits voor de iPod 4&5g series?

Ik heb er namelijk een in de auto zitten waarop mijn iPod Classic 80GB gewoon aangesloten kan worden door middel van een cradle, met converter-stukje rechtstreeks naar mijn Skoda Symphony radio. Zou mooi zijn als ik dat niet hoef te vervangen als ik dalijk ook aan de iPhone ga.

Ik verwacht van wel, en dit plaatje bevestigd dat ook wel enigzins, maar op de website van Dension zelf zie ik dan weer geen support staan voor de iPhone tot dusver.

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/8025/dscf2126jr9.jpg

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En wat heb je zelf al gevonden aan ervaringen? Als ik nl. zoek naar dension ice link iphone, zijn er wel de nodige webpagina's hierover te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nou ik had al gezocht inderdaad, op diverse fora, lees ik dat de iPhone wel aangesloten kan worden, maar dat hij niet wordt opgeladen. Dat het geluid wel via de luidsprekers komt maar dat er dan weer issues zijn tijdens een "incoming call" en nadat het gesprek heeft plaatsgevonden. Tevens is hier wel een matrix te vinden.

Maar ik was ook benieuwd naar ervaringen van gebruikers hier op GoT.

[ Voor 10% gewijzigd door loewie1984 op 28-02-2009 14:34 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 18:03
Vraagje aan 'loewie-643-' (beetje off topic) ...
Toont de Dension ICE Link in combinatie met de iPod (Classic 160 GB) mp3 tags in de display van de (fabrieks)radio?

Ik heb mijn Seat Altea (af fabriek voorzien van een standaard mp3/cd-speler) laten uitrusten met een Dension ICE Link Gateway 300 om mp3 vanaf aangesloten USB media af te kunnen spelen.
Als ik een mp3's vanaf cd afspeel, dan worden mp3 tags zoals artiestnaam en songtitel in het display van de radio getoond. Maar als ik mp3's afspeel vanaf een stick die op de ICE Link is aangesloten, dan worden geen mp3 tags getoond (alleen een volgnummer van de song die wordt afgespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
vtpeters schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:58:
Vraagje aan 'loewie-643-' (beetje off topic) ...
Toont de Dension ICE Link in combinatie met de iPod (Classic 160 GB) mp3 tags in de display van de (fabrieks)radio?

Ik heb mijn Seat Altea (af fabriek voorzien van een standaard mp3/cd-speler) laten uitrusten met een Dension ICE Link Gateway 300 om mp3 vanaf aangesloten USB media af te kunnen spelen.
Als ik een mp3's vanaf cd afspeel, dan worden mp3 tags zoals artiestnaam en songtitel in het display van de radio getoond. Maar als ik mp3's afspeel vanaf een stick die op de ICE Link is aangesloten, dan worden geen mp3 tags getoond (alleen een volgnummer van de song die wordt afgespeeld).
Beste Peters,

Mijn Skody Symphony Harmony, geeft geen titels weer slechts tracknummers van een CD. Mijn iPod confisceerd het cd-kanaal van mijn radio, zodra ik de iPod aansluit. Display informatie lees ik dus gewoon van mijn iPod af.

Dit gebrek kan aan twee dingen liggen:
  • Mijn Skoda Radio
  • De Dension ICE Link
Maar dan zou ik even moeten controleren welke ICE Link ik heb.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik trap hem toch even omhoog betreft het volgende, ik heb nu sinds een week de iPhone 3G en ik kan nu met zekerheid zeggen dat de Dension carkit wel werkt maar niet oplaad, muziek gaat over de stereo, telefoongesprekken echter helaas niet.

Ik las ergens op internet dat de geschikte adapter type nummer IPO3CR9 heeft, het betreft hier een cradle met een 9-pins aansluiting en deze zou wel werken wat betreft het opladen van de iPhone, zo is ook te lezen op de site van discountcarstereo

kew.nl biedt deze cradle ook aan mits ik de type aanduiding mag geloven. Echter het verschil tussen de 8 en 9 pins adapter is dat de aansluitplug (ps2 aansluiting-achtig) verschilt van kleur. Momenteel heb ik dus hoogstwaarschijnlijk de 8-pins aansluiting die een groene plug heeft. De 9-pins aansluiting zou een blauwe plug moeten hebben.

Met andere woorden, kew.nl beschrijft op zijn website de goede plug met goede 9-pins aansluiting maar laat toch de 8-pins versie in de productafbeelding zien. Ook vermeld de website niet expliciet dat deze cradle geschikt is voor de 3G.

De actieve houder is compatible met de Dension Gateway 100, 300 en 500. Omdat ik niet precies weet welke ik ook alweer heb (meen de 100) moet het dus geen probleem zijn maar ik wil het wel zeker weten. Voor ik dalijk weer 50 euro uitgeef voor hetzelfde onderdeel.

Ik trap dit topic overigens ook omhoog voor andere mensen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat je wel een andere cradle/adapter nodig hebt maar je wel nog steeds de bijgeleverde usb-kabel van eerdere versies van de iPod/iPhone kan gebruiken. (Ergens zou je dus zeggen dat er software matig wat geknutseld zou zijn zoals de auto-sensing port van een netwerkswitch)

discogs

Pagina: 1