Toon posts:

Chello delen op een Novell 4.11 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede oplossing om Chello te delen op een novell 4.11 server.
Ik ben al zover dat de server staat te routeren maar het lukt me niet om NAT aan de praat te krijgen. (Moet dit trouwens wel ?)
Wie heeft hier een pasklare oplossing voor. Ik ben pas twee maanden aan het zoeken, iedereen zegt dat het kan, maar niemand komt met de oplossing.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 15:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is je server config ? Wat draai je precies?

Bedoel je dat je de router settings hebt ingevuld, of ook getest (maar dan zou het werken :?)
Draai je BMEE3.5 (aanrader!)

Heb je een dynamisch IP , of een vaste?
DHCP en NAT werken niet goed onder NW (dit word in de nieuwe BM verholpen).

GRtZ
Koffie

<edit>
Gebruik de search en zoek eens op bordermanager.
</edit>

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Goeiesmiddags

Wat je mischien eerst kunt proberen is:

Bij Static Nat je Ip adres dubbel in te vullen. Dus gewoon het adres dat je van Chello krijgt bij Source adress en host adress invullen.

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt bij mij de kabel binnen.
De 4.11 server is voorzien van twee netwerkkaarten, 2 ip-segmenten. Per segment een hub waarop diverse clients. Ik kan pingen van client segment 1 naar client segment 2. Routering werkt dus. Ik draai geen BM3.5, heb ik wel in huis. Moet dit ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie NAT niet eens terwijl ik sp9 heb geinstalleerd. Wat doe ik verkeerd.
Op donderdag 22 februari 2001 15:12 schreef Willes het volgende:
Goeiesmiddags

Wat je mischien eerst kunt proberen is:

Bij Static Nat je Ip adres dubbel in te vullen. Dus gewoon het adres dat je van Chello krijgt bij Source adress en host adress invullen.

Verwijderd

Novell 5 installeren? Bij ons op school hebben ze dat gedaan omdat de Border Manager anders ging conflicteren. Of dit ook echt zo is of alleen een smoes sysbeheer laat ik aan jullie over......

Verwijderd

BorderManager 3.5 is toch wel een pre om NAT op Novell 4.11 aan de praat te krijgen. Op support.novell.com/forums heb ik wat vragen gesteld om het aan de praat te krijgen. Je hebt in ieder geval twee NIC's nodig (een voor het private segment een voor het public segment) en de IPX/IP of IP/IP-gateway. De clients kunnen het beste nog van Nwclient v3.21 gebruik maken (de IPX/IP of IP/IP-gateway doet het niet (gemelde bug) in v3.3) met de Novell IP-gateway geconfigureerd.
Als dat allemaal draait kunnen modules zoals VPN, NAT en transparent proxies geconfigureerd worden.

Succes.
Pagina: 1