Toon posts:

Auto radio aansluiten in Audi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het aansluiten van mijn Takara CDV997 radio in een Audi A4 blijkt de radio niet te werken
als de motor niet draait.

Ik heb de aansluiting in de iso connector uitgemeten.
Hierdoor weet ik dat de batterij en de contact stroom juist omgekeerd zitten.
(de gele en de rode draad omdraaien dus) Wat ik dus ondertussen gedaan heb.

Nu gaat de radio enkele seconden aan als ik mijn sleutel omdraai en valt dan terug uit.
Zodra ik de motor start werkt de radio gewoon. Uit de meeting blijkt dus inderdaad dat
op de stroom kabel die van het contact zou komen slecht enkele seconden stroom komt
na het aanzetten van het contact. En zodra ik de motor start blijft de stroom dus.

Volgens mij is er dus iets mis met de aansluiting in de wagen.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
(Naar een Audi garage gaan had ik zelf ook al bedacht :P )

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De rode en de gele samenvoegen en op de constante plus zetten. Zo doet je radio het altijd, ook als je contact uitstaat (handig als je voor een brug staat te wachten, of in de was straat oid).

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:07:
De rode en de gele samenvoegen en op de constante plus zetten. Zo doet je radio het altijd, ook als je contact uitstaat (handig als je voor een brug staat te wachten, of in de was straat oid).
Dit heb ik inderdaad ook al gedaan. Maar eigenlijk los ik het liever niet zo op.
Mezelf kennende is de kans groot dat ik met een lege accu ga staan omdat ik de radio vergeet af te zetten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan zou ik verder zoeken naar een draadje waar wél spanning op komt (en blijft) bij contact.

Wise enough to play the fool