Geen toegang tot gateway

Pagina: 1
Acties:

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 01:55
Sinds kort zit ik op kot, waar ik een Belgacom ADSL-verbinding heb, zonder downloadlimiet (België).
Ik ben een torrent-gebruiker, en zoals jullie wel weten, is het hierbij nodig (of toch best) om een bep. poort te forwarden.
Ik weet ook best hoe dit gaat, maar ik slaag er niet in om binnen te raken in de gateway.

Als ik via cmd -> "ipconfig /all" het adres van de gateway opvraag, kom ik uit op 192.168.254.1. (Even terzijde: het interne IP-adres van mijn PC is 192.168.254.6)
Klik

Wanneer ik dus via http://192.168.254.1 de configuratie van de gateway probeer op te vragen, krijg ik een 404-achtig scherm.
! opgelet: ik krijg niet 404: file not found, maar firefox zegt: Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.
Klik

Daarna ging ik de router (fysiek) gaan bekijken, en ik zag dat 't een Cisco router was.. Een echt type kon ik d'r niet uit aflezen, de router hangt vast aan de muur en is er niet meteen los van te krijgen :)

Hoe kan ik nu alsnog poorten forwarden? Of met andere woorden: hoe raak ik in de router?
Een andere router plaatsen is niet echt een optie, het is 'n router met zo'n 8 UTP-poorten.. Dat heb ik niet thuis liggen...

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door parm op 29-09-2008 00:16 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03 13:57
Die cisco heeft waarschijnlijk geen webinterface aanstaan. Dit zul je dan dus via de console moeten doen. Je zal je computer dan even met een seriële kabel aan het modem moeten verbinden. Dan kun je als je de wachtwoorden weet de webinterface aanzetten, of direct de poort forwardings aanmaken.

Overigens heb ik zelf totaal gen poort forwardings en kan ik ook prima gebruik maken van torrents.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En wat krijg je als je https://192.168.254.1 in je browser intypt? Je weet het maar nooit natuurlijk. :)

Verwijderd

MagicTempest schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:21:
Overigens heb ik zelf totaal gen poort forwardings en kan ik ook prima gebruik maken van torrents.
Ik neem aan dat dit dan door uPnP geregeld wordt? Heb je dat aanstaan?

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 01:55
MagicTempest schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:21:
Die cisco heeft waarschijnlijk geen webinterface aanstaan. Dit zul je dan dus via de console moeten doen. Je zal je computer dan even met een seriële kabel aan het modem moeten verbinden. Dan kun je als je de wachtwoorden weet de webinterface aanzetten, of direct de poort forwardings aanmaken.

hmm ik zal vanavond even kijken als d'r nog een extra aansluiting aan die router te vinden is.

Ik kan ook downloaden zonder portforwards, maar het gaat veel sneller wanneer je wel portforwarding gebruikt, want enkel dan ben je "connected", dan pas kan je data sharen met iedereen in de torrent, ook diegenen die niet connected zijn.. (Als niet connected user, kun je geen connectie leggen met een andere niet-connected gebruiker) :)

Oja, grizzylybeer, normaal wordt dit idd met uPnP geregeld!
magnifor schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:31:
En wat krijg je als je https://192.168.254.1 in je browser intypt? Je weet het maar nooit natuurlijk. :)
Dat had ik ook al geprobeerd :) maar dan krijg ik gewoon een 404.

[ Voor 64% gewijzigd door parm op 29-09-2008 19:48 ]

Verwijderd

hij zal met telnet misschien over te nemen zijn, en aders inderdaad middels de console. Ik hoop dat je wat kaas van Cisco IOS hebt gegeten, want dit gaat je waarschijnlijk niet met een mooie GUI in de schoot geworpen worden ;)
Pagina: 1