WMP-11 als UPnP media server.......

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Beetje lastig om precies te beschrijven wat ik gedaan wil krijgen, maar ik heb het volgende probleem.

Ik wil m'n HTPC instellen als UPnP-server voor oa. m'n MP3 collectie, om ze vervolgens middels een UPnP-client (Revo Blik Wi-Fi ) te kunnen weergeven.

Dit werkt maar ten dele en het ligt aan de HTPC (instellingen).
Ik heb daar in Windows Media Player v11 gewoon ingesteld in de Mediabibliotheek dat er media gedeeld mag worden. Ik heb vervolgens daar ook al eens m'n client in de lijst zien staan en toestemming gegeven dat die gebruik mag maken van de shared media. Maar op de 1 of andere manier lukt het me geen 2e keer. De Revo meldt dat er geen 'UPnP-server' gevonden wordt in het netwerk.
Op een andere pc hetzelfde geprobeerd en hem ook (tijdelijk) even als UPnP-server ingesteld, maar ook die vind ie niet.
Als ik echter in WMP11 op m'n laptop instel dat die als UPnP-server moet dienen vindt de Revo UPnP-client hem meteen.

Om errors in de Revo uit te sluiten heb ik ter test op m'n PDA ook even een UPnP-client geïnstalleerd en daar treedt hetzelfde op: die vindt ook alleen m'n laptop en niet de 2 andere pc's.

Valt er eigenlijk wat in te stellen in WMP als UPnP-server? Voor zover ik kan zien zijn de handelingen, versies & settings op al de drie pc's hetzelfde.Ik heb geen firewall op de betreffende pc's (upnp servers) draaien.

Waar kan/moet ik de oplossing zoeken?

(ok ik kan een andere UPnP-server installeren maar dat wil ik liever niet, per slot zit er in WMP11 een UPnP-server mogelijkheid en ik heb geen zin in nog meer overhead, residente programma's op m'n HTPC)

• kaajee
Niemand met ervaring met WMP11 als UPnP (media) server out here?

Verwijderd

Geen ervaring met WMP11 maar wel even in de handleiding van de Blik gekeken.

Vind de Blik wel een gewone share op je HTPC? Zo nee, zou ik denken aan je share-, netwerk- en account-instellingen.

Anders met F1 de help van WMP11 openen en zoeken op "toegankelijkheid", daar staat het e.e.a. over rechten van bepaalde apparaten.

• kaajee
Ja de Blik vindt wel shares, dus daar ligt het niet aan. Echter via Shares gaat het een stuk langzamer.
Buiten dit, volgens mij moet het bij het delen van media (WMP11-UPnP server) niets uitmaken, daar deel je nou juist die media voor en geef je binnen WMP expliciet aan welke devices toegang hebben.

Thx though, ik ga (ook) eens verder spitten

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Wordt Revo Blik Wi-Fi wel weergegeven in windows als een UPnP device?

[ Voor 33% gewijzigd door Ottie op 30-09-2008 14:26 ]

--[SPECS]--

• kaajee
Ottie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:25:
Wordt Revo Blik Wi-Fi wel weergegeven in windows als een UPnP device?
Ja, 1x dus op die HTPC en als ik m'n laptop instel als UPnP-server komt ie ook meteen in de lijst......weliswaar als 'onbekend apparaat' maar wanneer ik dan dus toestemming geef voor dat apparaat verbind de Blik de volgende keer ook weer gewoon meteen en heel snel.......

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Is je pc bedraad aangesloten en je Revo draadloos? Dan kan het wezen dat wifi isolation op je router aanstaat waardoor wifi niet met bedraad kan communiceren en de Revo wel met laptop (ook draadloos ? )

Taal fouten inbegrepen ;)

• kaajee
hmmmm, daar zou wat in kunnen zitten. Dat dus de Revo rechtstreeks met de (inderdaad) draadloze Laptop communiceert.

Maar a. waarom kan de draadloze laptop dan wel communiceren met de rest van de bedraad aangesloten computers?

en b. hoe krijg ik die 'wifi isolation' op m'n router uit? Het gaat om een Speedtouch 780 WL ik heb al lopen zoeken maar kan er eigenlijk niets (zinnigs) over vinden. Raar eigenlijk dat dat evt. aan zou staan.......

• kaajee
nog iets: bestaat er eigenlijk een UPnP-client Media Player voor Windows? Dan kan ik eens op een 'gewone pc' testen of de UPnP-server z'n werk goed doet. Ik heb zitten zoeken, maar niets gevonden.

Verwijderd

je zou VLC eens kunnen proberen.

• kaajee
Terug bij af vrees ik, het 'wifi isolation' probleem was het waarschijnlijk ook niet, ik heb de draadloze laptop, waar de client dus meteen de laptop als UPnP-server herkende eens bedraad aangesloten op de router. Draadloze kaart/netwerk uitgezet en je raadt het al; ook toen vond de Revo de laptop-UPnP-media-server meteen.......

(VLC al eens geprobeerd als UPnP-client, ik kwam er niet uit, kreeg het niet aan de praat)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:26
Gebruik probleemloos WMP11 + Vista Ultimate + POPCORN als combinatie om fotos + muziek te streamen richting Popcorn.
Jouw actie voor WMP11 zitten wel goed, zo met de sharing en toegang verlenen etc.

Niets van firewalling draaien alnog ?? Daar heb ik ook wat problemen mee tegengekomen (bepaalde poorten etc in 2 richtingen, van en naar de htpc)

Ik heb geen ervaring met andere combinaties of andere UPnP "clients" buiten de Popcorn A100

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn MusicPal.
Het bleek bij mij dat de service voor de uPnP-server onder windows niet draaide en niet opstartte. hij was ook niet te vinden bij het services-beheer.

ik heb uiteindelijk WM11 opnieuw gedownload en geinstalleerd en toen werkte alles zoals het hoort. de service draait nu netjes op de achtergrond.
Pagina: 1