Stroomgebruik draad/draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 11:18
Ik heb al even rond gezocht, maar ik kom eigenlijk bijzonder weinig informatie over dit onderwerp vinden. Ik zou graag willen weten wat in theorie minder stoom gebruikt. Een draadloos netwerk of een bedraad netwerk.

Nu kan het zo zijn dat er ook grote verschillen zijn tussen merken, protocollen of andere zaken. Als iemand daar iets nuttigs over kan zeggen is dat natuurlijk ook welkom.

None

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03 12:39
Je kan er doorgaans wel vanuit gaan dat draadloos veel meer verbruikt. Vooral aan de kant van de pc/laptop. Een wireless access point zal ook zeker wat verbruiken (de mijne verbruikt 7 watt in idle) maar dat ligt volledig aan de configuratie. Als jij een alles in 1 apparaat hebt dan zul je er weinig van merken. Zet je er echt een access point naast (naast de router/modem etc) dan kun je dus mijn 7 watt als voorbeeld nemen. Dit was een Netgear, met het nieuwe wireless N.

Relatief gezien verbruikt het dus veel meer, maar absoluut gezien valt het alsnog hartstikke mee. Als ik die netgear neem, dan kost het stroomverbruik me op jaarbasis circa richting 15 euro. (op basis van Idle draaien, in praktijk dus wel ietsje meer, marginaal)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)