Dag beste GoTjes,
Ik heb een zeer eenvoudig script gemaakt. Het doet niet meer dan kijken of in de database een 1 of een 0 staat. Indien een 1 moet er een reboot gebeuren. Als ik het bestand gewoon in mijn webbrowser aanroep dan krijg ik gewoon een blanco pagina, zoals het hoor, er is dus geen error.
Om daadwerkelijk te rebooten heb ik een cronjob nodig, waarmee ik root-acces verkrijg en dus kan rebooten. Nu blijkt de cron een probleem te ondervinden met de db.
Iemand enig idee waar het mis loopt?
De databaseserver is trouwens gewoonweg localhost.
Ik heb een zeer eenvoudig script gemaakt. Het doet niet meer dan kijken of in de database een 1 of een 0 staat. Indien een 1 moet er een reboot gebeuren. Als ik het bestand gewoon in mijn webbrowser aanroep dan krijg ik gewoon een blanco pagina, zoals het hoor, er is dus geen error.
Om daadwerkelijk te rebooten heb ik een cronjob nodig, waarmee ik root-acces verkrijg en dus kan rebooten. Nu blijkt de cron een probleem te ondervinden met de db.
[root@esli-server ~]# /usr/bin/php /opt/lampp/htdocs/down.php PHP Warning: Zend Optimizer does not support this version of PHP - please upgrade to the latest version of Zend Optimizer in Unknown on line 0 <pre>Regelnummer: 4<br>Bestand: /opt/lampp/htdocs/down.php<br>Foutmelding: SQLSTATE[HY000] [2002] Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)<br></pre> [root@esli-server ~]#
Iemand enig idee waar het mis loopt?
De databaseserver is trouwens gewoonweg localhost.