Dell optiplex gx260 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 19:50
Ik heb hier een optiplex gx260 staan die opeens niet meer wil booten.
De power button geeft een oranje lampje aan wat het volgende kan betekenen:
If the power light is steady amber— The computer is receiving electrical power, but an internal power problem might exist.

* Ensure that the power cable is firmly inserted into both the power connector on the back of the computer and the electrical outlet.
* Ensure that the voltage-selection switch is set to match the AC power at your location.
* Ensure that the microprocessor power cable is securely connected to the system board.
* Ensure that the power supply cables are securely connected to the system board (see "System Board Components").
al deze punten zouden goed moeten zijn want ik ben er niet aangekomen. De pc gaf wel aan dat z'n bios batterij een "low voltage" had maar ik neem aan dat dat niet het probleem kan zijn.

Heeft iemand ervaring met deze dingen en/of weet iemand een oplossing waarom hij niet meer boot?

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:49
Zelf regelmatig gehad, soms in combinatie met een overmatig toerende cpu ventilator. In die gevallen waren het kapotte moederborden, een meervoorkomende fout van Dell.

Controleer sowieso de voeding. Lijkt me duidelijk.

En BIOS-batterij kan je eventueel tijdelijk even vervangen om te testen, en indien het helpt uiteraard een andere erin zetten.

Probeer dat eerst eens, en kijk eens naar het resultaat.

[ Voor 52% gewijzigd door vmsw op 28-09-2008 20:50 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Beste 3V3RT,

Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.