Toon posts:

Ethernet naar Coax?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn huis internet ik via een draadloos netwerk omdat het modem door de bouw van het huis niet in de buurt van onze computers kan staan. Verder geen probleem.

Maar 1 computer staat eigenlijk te ver van het modem af om een goed signaal te kunnen oppakken. Er is wel verbinding, maar die is vrij traag en valt vaak weg. Ik heb al van alles geprobeerd om het signaal te versterken (extra accespoint via WDS, betere antenne, et cetera) maar niets is echt structureel.

Een kabel trekken zou het beste zijn, maar is in ons huis niet echt een optie.
Ethernet over het stroomnet met powerline adapters zou een oplossing kunnen zijn, maar ik heb daar geen goede verhalen over gehoord.

Is het ook mogelijk om middels een soort adapter ethernet via de coax kabel te gebruiken?
Zijn er ervaringsdeskundigen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Offtopic, maar toch:
Heb je al eens geprobeerd om een ander wlan kanaal te kiezen?
Want op zich lijkt dit er meer op dat iets of iemand gewoon loopt te interfereren :).

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 21:17
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:27:
Ethernet over het stroomnet met powerline adapters zou een oplossing kunnen zijn, maar ik heb daar geen goede verhalen over gehoord.
Ook mijn reactie offtopic:
Dit werkt in principe prima, echter hangt het af van de opbouw van het (stroom)netwerk, hoe het zit met groepen/'zuiveringen' tussen de categorie-groepen. In principe werkt het prima, alleen moet er niet een of ander iets zijn dat het weer onderbreekt/stoort.

Google wil ook nog wat zeggen

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat je doelt op antennekabel waar je een netwerk signaal op wil zetten ?
Volgens mij hebben deze kabels een andere impedantie wat in ieder geval al problemen op kan leveren.

Ik denk dat je met redelijke antennes meer kan bereiken, maar ook PoE schijnt toch wel tot goede resultaten te leiden (ook al ben ik zelf redelijk sceptisch hierover).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat voor hardware heb je nu voor je wireless?

Je zou eventueel naar een ander merk kunnen overstappen...

Ey!! Macarena \o/

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RaZ schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:39:
Wat voor hardware heb je nu voor je wireless?

Je zou eventueel naar een ander merk kunnen overstappen...
Laat eerst maar eens van frequentiebandje wisselen :).
Ook omdat de rest van de pc's wel lijkt te werken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Airport Extreme aangesloten, hiervoor stond er een Speedtouch huppeldepup.

Ik heb alle kanalen geprobeerd, geen resultaat. Het modem staat niet eens echt ver van de pc in kwestie. Het is maar een metertje of 10. Het signaal komt niet door de dikke muren heen hier. Draadloos bellen kan ook niet in alle hoeken van het huis.

Er loopt een (ongebruikte) coax kabel van het modem naar deze computer. Dat leek mij mooi voor bijvoorbeeld die D-link waar ook uService aan refereerde. Maar ik weet niet wat de ervaringen hier mee zijn, bovendien is het vrij prijzig.

Misschien is PoE dan toch het proberen waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 20:53 ]

Verwijderd

Kan je eens omschrijven hoever "te ver" is, en wat voor obstakels er tussen zitten?

Daarbij de is de impedantie van 'TV coax kabel' anders dan netwerkkabel, dus dat gaat niet werken.

update: ah je was me paar minuten voor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Te ver is een meter of tien diagonaal door het huis, met daartussen 3 muren.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:49:

Misschien is PoE dan toch het proberen waard.
PoE gaat je niet helpen, maar netwerk over 't stopcontact kan in dit soort gevallen best goed werken.

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan je niet voor hetzelfde geld als een powerline adapter of minder een 2e draadloze router kopen en die instellen als range extender? Je kan ook voor nog minder geld een antenne kopen die een groter bereik geeft, of als je voor de tweaker oplossing gaat, je eigen antenne maken. Even zoeken op Google naar Wifi Antenna geeft nog veel meer oplossingen.

Edit: verder zijn er ook nog coax over ethernet producten al zijn die wel veel duurder.

[ Voor 16% gewijzigd door LouisXV op 28-09-2008 21:06 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm gooi die frequentieband nou eens om, en kijk eens of dat helpt.
En wanneer treedt 'het' op? Periodiek? stelselmatig?

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Geen goed woord over poweradapters?

Werkt veel beter dan wireless.
Koop er van merk Devolo die op min. 85 mbit werken.
Rechtsreeks in stopcontact zonder verdeelboxen of spanningsbeveiling en kan maar zo goed werken.
Wel adapters beveiligen met paswoord.

Bij veel mensen geplaatst die beu waren van hun wireless fratsen.
Wireless router is meestal van provider gezet voor digitale tv en kan meestal geen andere wireless router zetten.
Met die Devolo geen problemen meer.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:01:
Hmmm gooi die frequentieband nou eens om, en kijk eens of dat helpt.
En wanneer treedt 'het' op? Periodiek? stelselmatig?
Ik ben al een keer geswitched van 2,5 naar 5 Ghz, mocht niet baten.
Het is een stelselmatig probleem.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:49:
Er loopt een (ongebruikte) coax kabel van het modem naar deze computer. Dat leek mij mooi voor bijvoorbeeld die D-link waar ook uService aan refereerde. Maar ik weet niet wat de ervaringen hier mee zijn, bovendien is het vrij prijzig.
Ik zou eens kijken naar de mogelijkheid om die (toch ongebruikte) coax-kabel te vervangen door UTP (cat-5E of cat-6). Als dat kan en lukt, ben je van alle gezeik af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:03:
[...]

Ik ben al een keer geswitched van 2,5 naar 5 Ghz, mocht niet baten.
Het is een stelselmatig probleem.
Je hebt dus een compleet andere set hardware gekocht? :).
Hmm dat is raar zeg, woon je in een flat?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De 5GHz band zou ik niet gebruiken (802.11a). Deze is traag: 11mbits, en het bereik ligt vele malen lager dan bij b/g.

Wat er bedoeld werd met de frequentieband is te kijken hoe het netwerk presteert op een ander kanaal (1 - 11).

Je zou in de hoek van het huis waar je wireless niet lekker loopt, eens kunnen scannen naar andere AP's dmv netstumbler ofzo. Het kan dus zijn dat er andere AP's in de buurt op het zelfde kanaal zit als jouw AP, en daardoor niet goed doorkomt. Zo zie ik hier dat de kanalen 1, 6 en 11 veel gebruikt wordt, deze zou ik dan persoonlijk vermijden.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:59:
PoE gaat je niet helpen, maar netwerk over 't stopcontact kan in dit soort gevallen best goed werken.
Moet je alleen geen 3 fasen hebben (of je moet het geluk hebben dat dezelfde fase op beide plekken beschikbaar is).

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RaZ schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:50:
De 5GHz band zou ik niet gebruiken (802.11a). Deze is traag: 11mbits, en het bereik ligt vele malen lager dan bij b/g.
Onzin. 802.11a is 54mbit. Het bereik is idd wel lager door de hogere frequentie, dus omwille van problemen met bereik naar 5GHz schakelen is meestal niet echt productief
Wat er bedoeld werd met de frequentieband is te kijken hoe het netwerk presteert op een ander kanaal (1 - 11).
Kanalen zitten binnen dezelfde frequentieband.
Je zou in de hoek van het huis waar je wireless niet lekker loopt, eens kunnen scannen naar andere AP's dmv netstumbler ofzo. Het kan dus zijn dat er andere AP's in de buurt op het zelfde kanaal zit als jouw AP, en daardoor niet goed doorkomt. Zo zie ik hier dat de kanalen 1, 6 en 11 veel gebruikt wordt, deze zou ik dan persoonlijk vermijden.
Dat komt omdat dat de enige niet-overlappende kanalen zijn. Dus daar tussen in gaan zitten als er al veel netwerken op die kanalen zitten haalt ook niet echt heel veel uit.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus alle kanalen al langsgelopen, geen resultaat.
Ik heb (mbt frequentie) 802.11n geprobeerd, die zit ook op 5 Ghz.
Maar niet alle pc's en mijn draadloze printer zijn compatible.
Dan schakelt het netwerk vanzelf terug.
Hmm dat is raar zeg, woon je in een flat?
Juist, en met tig andere draadloze netwerken en zowiezo een slecht draadloos bereik door de manier warop er gebouwd is.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Power over Ethernet werkt hierhuis al dik een half jaar vlekkeloos.
En bij mijn opa en oma werkt het ook geweldig:) een verademing vergeleken met wireless

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DennusB schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:09:
En bij mijn opa en oma werkt het ook geweldig:) een verademing vergeleken met wireless
Dude, dat is geen power over ethernet. Pak die drie woorden er eens bij en denk eens hard na over wat jij en je opa en oma gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:09:
Power over Ethernet?

Je bedoeld internet via de stroomkabel of etternet via coax

edit ... met etternet bedoel ik ethernet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 21:20 ]

Pagina: 1