Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Veel verschillende drivers voor laptop, welke kieze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Extensa 5220 laptop en als ik op de website bij dit type kijk zie ik wel 4 verschillende soorten wireless drivers:

- Wireless_Atheros_XB63_v5.3.0.45_XP.zip
- Wireless_BCM4312_v4.170.25.12_XP_x32.zip
- Wireless_Broadcom_4311_v4.100.15.5_XP.zip
- Wireless_Intel_3945_4965_v11.1.1.11_XP.zip

en voor de videokaart ook:
- VGA_ATI_Mobility_Radeon_Service_Purpose_only_v.8422_XP.zip
- VGA_ATi_v8.371_XP.zip
- VGA_Intel 6.14.10.4837.zip
- VGA_nVidia_v6.14.11.5676_XP_x32.zip

Verder nog 2 verschillende voor LAN

Nu wil ik mijn laptop natuurlijk zo schoon mogelijk houden dus hoe kan ik er achter komen welke drivers nou goed zijn? In device manager staat natuurlijk nog niks, en ook op de sticker van de laptop staat niet welke chips ik heb.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Gebruik Everest Home/Ultimate, SIW, AIDA32 of gelijkwaardig programma om eens te kijken welke onderdelen in je laptop zitten.

Omdat Acer blijkbaar meerdere varianten van hetzelfde type gemaakt heeft, hebben ze meerdere merken/types beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Deze geven helaas niks aan omdat er nog geen drivers zijn geïnstalleerd.

• vmsw
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:24:
Deze geven helaas niks aan omdat er nog geen drivers zijn geïnstalleerd.
Kan me niet voorstellen, goed kijken bij de informatie die de programma's geven. Als je het écht niet kan vinden, zet dan eens een report hier (als bijlage!!!!)

EN anders.. gewoon proberen. Je kan ook wel de laptop klein beetje openmaken aan achterkant, vaak kan je de netwerkkaart los zien zitten in een mini-PCI slot, echter videokaart wordt moeilijker. Proberen kan niet heel veel kwaad, maar lijkt me overbodig, omdat het eerste al dient te werken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Voor de volgende keer, schrijf je hardware op voordat je formateert, is een stuk gemakkelijker.

• vmsw
jan99999 schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:26:
Voor de volgende keer, schrijf je hardware op voordat je formateert, is een stuk gemakkelijker.
Kan, maar gemakkelijker: gebruik een programma zoals DriverMagician: die backupt de drivers, dus dan is het nog handiger terugplaatsen (vooral als er geen nieuwe versie is).

[ Voor 5% gewijzigd door vmsw op 28-09-2008 20:29 . Reden: vriendelijker gemaakt ]

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Die tooltjes moeten toch echt wel wat kunnen tonen, maar in de overdaad aan info moet je kunnen herkennen wat je zoekt... Powerstrip van entechtaiwan kan het overigens ook. Anders met een linux boot cd opstarten, terminal/console openen en lspci intikken.

Verwijderd

Topicstarter
Everest geeft dit o.a. aan:

CPU Type Unknown 2133mhz (5x 427)
Chipset Onbekend

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:13

Malarky

Wils voor wat ieder

Een programma als Driver Genius Pro doet het waarschijnlijk wel goed. Maar zo veel moeite hoef je niet te doen het ligt aan de code van een rij cijfers en letters die op je kaart staat en die moet je ff overnemen in Google. Makkelijker is gewoon alle 4 downloaden, uitpakken in 1 map zetten naar apparaatbeheer gaan voor installeren kiezen (locatie zoeken en vervolgens naar de map gaan en je Windows ziet wel inf bestandje (met bijbehorende drivers hij moet hebben)
Pagina: 1