Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:05

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb vandaag eindelijk mijn nieuwe PC af kunnen bouwen. Ik heb gister het laatste component, de videokaart, binnengekregen en heb deze vandaag ingebouwt. De PC start normaal op. Ik kan ook in het BIOS setup komen en allerlei aanpassingen doen zoals normaal. Echter als de PC verder wilt starten na het BIOS dan krijg ik een reboot. Ik krijg heel snel de DMI Pool en daarna herstart de PC en dit blijft die herhalen. Toen ik de videokaart nog niet had heb ik een maand geleden met een videokaart van een vriend van mij even gekeken of alles werkte en dat was toen ook zo. Vandaag dus de nieuwe kaart ingebouwd en nu krijg ik die reboot steeds na het BIOS. Ik kan dus wel gewoon in het BIOS setup komen. Hij boot niet vanaf CD-ROM of van HDD want dat reboot de PC zich vanzelf.

Specs:
Intel Core 2 Quad Q9450 @ 2.66GHz
Gigabyte GA-X48T-DQ6
2x2GB Kingston HyperX DDR3 PC12800
Western Digital Velociraptor HDD
Plextor DVD brander
Zalman HP850 voeding
Creative X-Fi Xtreme Audio
ATI HD4870 1GB

Wat heb ik geprobeerd?
De HDD en DVD losgekoppeld, geen effect
BIOS defaults geladen, geen effect
8 pins CPU connecter afgekoppeld, geen effect

Wat kan dit probleem nog meer veroorzaken?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Een kapotte videokaart?

Haal zoveel mogelijk optionele hardware eruit, alle benodigde voedingsstekkers erin, cmos clear en probeer dan koud te booten. Volgens mij staat er ook zoiets in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je ook door kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Kapotte videokaart lijkt me wel vreemd, ik krijg immers gewoon beeld. Als Windows (Vista x64) geladen wordt, dan wordt volgens mij nog steeds de basisfunctionaliteit van de videokaart aangesproken, dus ook diezelfde functies als die gebruikt worden tijdens het Bios en booten. Jammergenoeg heb ik als 2de computer de PC uit mijn Signature. Dus ik kan niets overzetten om te testen....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Was die vorige videokaart toevallig een nVidia?

Kan me vergissen, maar als dat zo is, dan zou het kunnen zijn dat Windows meteen op z'n bek gaat doordat ie een nVidia driver geinstalleerd heeft en er nu een ATI kaart in zit.

Maar kan er ook compleet naast zitten...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je de bios al geflasht naar de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Raven schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:17:
Was die vorige videokaart toevallig een nVidia?

Kan me vergissen, maar als dat zo is, dan zou het kunnen zijn dat Windows meteen op z'n bek gaat doordat ie een nVidia driver geinstalleerd heeft en er nu een ATI kaart in zit.

Maar kan er ook compleet naast zitten...
Als de TS ook niet van een CD-ROM kan booten, gaat de PC al op zijn bek voordat Windows gaat laden. Lijkt mij dus ook dat het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bootvolgorde? ;)

Mischien handmatig booten (F8) van cdrom proberen?

[ Voor 62% gewijzigd door Raven op 28-09-2008 20:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Raven schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:22:
Bootvolgorde? ;)

Mischien handmatig booten (F8) van cdrom proberen?
Tsja, ik ging er van uit dat de TS in staat was de bootvolgorde te veranderen, danwel met F8 het bootschermpje open te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mjah ok, maar je weet maar nooit ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
De vorige kaart was een ATI X1950pro. Daarmee deed ie t wel en had ik ook al windows vista x64 geinstalleerd. Maar denk dat het dat niet is want ik zou dan toch gewoon een nieuwe installatie moeten kunnen starten vanaf de Vista installatie CD? Als ik het bootmenu te voorschijn haal en ik kies daan voor CD-ROM en zodra ik dan op enter druk... reboot.

Wat ik verder nog geprobeerd heb:
- Geluidskaart eruit, geen effect
- Gespeeld met allerlei bootvolgordes, geen effect
- Als ik de HDD en DVD uittrek, geen effect
- 1 memorystrip eruit en in single channel mode geen effect

Zou het mobo kapot gegaan zijn? Lijkt me sterk dat het stuk is gegaan. Ik ga morgen met mijn nieuwe videokaart naar een vriend en daar test ik die even op zijn PC. Wat zou ik verder nog kunnen doen?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je pech heb
a) geheugen in loop (mem test draaien of 1voor1 proberen)
b) voeding is brak of trek het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik zal morgen ook een memtest draaien. Ik kan me ook niet voorstellen dat de voeding opeens stuk is. Hij is krachtig genoeg (850Watt). Ik stop nu even en ga morgen met frisse moed verder, raak een beetje gefrustreerd...

Edit:
Wat ik vandaag geprobeerd heb:
Voeding verwisselt, geen effect
Videokaart verwisselt naar HD3870, geen effect
BIOS geĂĽpdate naar F5(=laatste versie), geen effect

Frustratie loopt hoger op wat die vriend van mij heeft een AMD systeem en DDR2 geheugen dus ik kon niet testen of het aan de processor of aan het geheugen ligt. Enige dat mij nog rest te doen is memtest draaien. Dat ga ik nu dan ook doen. Nog iemand suggesties??

Edit2:
Memtest draaien lukt niet want zodra ik de opdracht geef om vanaf CD-ROM te booten dan reboot de PC.... :'(

[ Voor 58% gewijzigd door Techno Overlord op 29-09-2008 17:02 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Memtest booten vanaf floppy lukt dus ook niet omdat ik die reboot krijg. Ik kon het BIOS updaten middels de Qflash utility, daarmee kon ik wel gewoon de floppy aanspreken....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens de website van Kingston moet het geheugen op 1,9 Volt draaien. Ik dacht dat een moederbord standaard 1,8 Volt levert aan het geheugen.

Dus wellicht moet je even proberen 1,9 Volt op het geheugen te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:55:

Dus wellicht moet je even proberen 1,9 Volt op het geheugen te zetten...
Geprobeerd, geen effect. Heb inmiddels een mail gestuurd naar de shop(= Komplett.nl) waar ik het mobo en processor besteld heb met alle informatie en zaken die ik al geprobeerd heb. Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt trouwens, mijn persoonlijke mening is denk ik het moederbord dat defect geraakt is... Verdere suggesties?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Oude kaart erin stoppen en weer proberen (ATI X1950pro)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Volgens mij heb je niet zo goed gelezen wat er allemaal gebeurd is. Een andere kaart van een werkende PC gebruikt erin gedaan en dat werkte nog niet. Ik heb die kaart weer terug in de andere PC gedaan en dat werkte gewoon....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Wat je ook nog kunt proberen, is testen met een heel simpel graka'tje, liefst een PCI kaart. Vervolgens kijken of memtest wil draaien. Weet je gelijk of het misschien aan het PCI-express slot ligt.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Volgens mij wel, je had de 3870 getest en dat werkte niet, maar heb je de 1950 dan ook al geprobeerd?
Want die werkte in het begin wel...mocht je dan in vista kunnen komen- drivers/ccc uninstallen en daarna ander kaart proberen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
De 3870 doet het wel in de andere computer. Mijn 4870 doet het ook in een andere computer. Waarom zou ik dan die 1950 proberen? Die doet het wel in andere computers maar ik durf er voor te wedden dat ie t niet in mijne doet. En die X1950pro is inmiddels ergens in Amsterdam en ik woon in Heerlen... :+

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

CaptainM schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:01:
De 3870 doet het wel in de andere computer. Mijn 4870 doet het ook in een andere computer. Waarom zou ik dan die 1950 proberen? Die doet het wel in andere computers maar ik durf er voor te wedden dat ie t niet in mijne doet. En die X1950pro is inmiddels ergens in Amsterdam en ik woon in Heerlen... :+
En daarom zou het dus aan het slot kunnen liggen. Dat was de reden dat ik testen met een PCI kaartje aanraadde.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Dat zou inderdaad wel mogelijk zijn. Maargoed waar vind je vandaag nog een PCI-videokaartje?? Ik weet dat er shops zijn die ze verkopen maar ik ga eerst in me eigen "collectie" rondkijken...

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Beetje zonde van je geld om er eentje te kopen. Mocht je zelf geen kaartje meer hebben liggen, dan woont er vast wel een tweaker bij je in de buurt die nog ergens in een stoffig hoekje een pci kaartje heeft liggen. Ik heb er zelf ook nog wel een aantal, maar ik woon niet echt in de buurt van Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je hier iets mee kan, ik ken het gevoel maar al te goed:
Heb je geprobeerd het geheugen en de processor langzamer te laten draaien? (als mobo halfdood is)
Misschien doet het geheugen het wel op halve snelheid en FSB zou ik ook laag proberen.
Booten van usb-stick (is zonder de SB?) dus misschien werkt dat?
It's a long shot but quickly done.

Ik kan misschien wel een pci-kaartje opsturen, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt als ik naar je testen kijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Bord is inmiddels RMA. Hopelijk binnekort goed nieuws....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Goed nieuws!!

Ik heb vandaag mijn nieuwe GA-X48T-DQ6 binnengekregen en ingebouwt en hij werkt tot nu toe zonder problemen!! Ik ben nu heel gelukkig Vista x64 Ultimate aan het installeren! :o :o

Forever raver!

Pagina: 1