Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik heb is het volgende, ik gebruik in huis vrijwel uitsluitend Linux op alle systemen behalve op 1 pc waar Windows Vista Ultimate staat, deze PC staat bij de TV en dient uitsluitend als mediacenter. Er is ook geen muis en keyboard op aangesloten, enkel een mce afstands bediening. Op deze pc wordt niet "gecomputerd", deze wordt uitsluitend gebruikt als mediacenter om films/muziek in de huiskamer af te spelen, het is ook niet de bedoeling dat hierop rechtstreeks wordt gewerkt, enkel via een RDP sessie.

Nu heb ik van het werk een nieuwe tel gekregen (HTP touch pro), nu wil ik deze aanluiten op mijn PC maar met Linux geeft dit nogal wat problemen (werkt niet), wat ik nu wil is het volgende:
- ik sluit de HTC pro aan op de Vista machine
- Ik maak via remote desktop een verbinding en beheer zo de telefoon, dit doe ik ook met andere windows applicaties/apparatuur die niet op Linux werken

Makkelijke gezegd dan gedaan, als ik echter de HTC aansluit (heb vooraf de software geïnstalleerd voor het syncen etc) dan wordt de telefoon enkel herkend als je op het apparaat zelf werkt, dus op de TV
Via de de RDP sessie krijg ik een melding: niet verbonden, op het apparaat is het apparaat dus wel verbonden en werkt het ook.

De software en de telefoon doen het dus gewoon, alleen ik kan het niet benaderen zoals ik wilde via een remote desktop sessie (de vista is gepatched zodat er meerdere RDP sessies gelijktijdig kunnen draaien), ik log uiteraard als administrator in via de RDP sessie.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen zodat ik via een RDP sessie wel de HTC kan beheren op die vista machine? Het is niet de bedoeling om via andere software (vnc etc) te gaan werken, de mce moet op TV altijd actief en op de voorgrond blijven, er mag enkel op de achtergrond mee gewerkt worden (rdp dus)

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07-2025

marrik

Live long and prosper

Kijk eens naar deze en deze.

Marrik

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het verband niet.. (eerste link is dood btw)
Ik share geen USB devices over het netwerk, de HTC wordt direct op de vista pc aangesloten (en ook herkend), niet op een andere PC. (ook gebruik ik overal Linux, dus die software doet het toch al niet)

Het probleem is dat als je via RDP een verbinding maakt naar die PC je een melding krijgt dat het apparaat niet is aangesloten terwijl als je tegelijkertijd op de console kijkt (op de TV dus) er wel een verbinding is. Ik wil enkel dat als ik via RDP connect ook de HTC kan beheren, met andere software (bv harmony software, garmin gps software etc) werkt dit ook gewoon, waarom niet met de HTC...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump...

Weet niemand hoe je via RDP je activesync (mobile center in vista) werkend kunt krijgen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:46:
bump...

Weet niemand hoe je via RDP je activesync (mobile center in vista) werkend kunt krijgen?
Plug er gewoon even een keyboard en muis in en kijk of het dan wel werkt. Heb zelf kort ook met activesync gewerkt met iemands HTC en moet zeggen... het werkt klote en was wel even bezig voordat het werkte.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

In plaats van RDP te gebruiken, gebruik een anders soortig programma zoals VNC . Deze werkt namelijk meer door beeld/input af te vangen, je logd dan niet anders in maar neemt eigenlijk een sessie over.

Dan zou het wel moeten werken denk ik :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei in mijn start topic "Het is niet de bedoeling om via andere software (vnc etc) te gaan werken,"
Dit systeem staat in de huiskamer en bestuurd mijn gehele tv etc, het is niet de bedoeling om via vnc de werking in de huiskamer te gaan "verkloten" omdat ik via vnc dan iets aan het doen ben. Daarvoor gebruik ik nu dus net ook RDP, een eigen desktop en sessie.
Plug er gewoon even een keyboard en muis in en kijk of het dan wel werkt.
Op de pc waar windows op staat werkt het gewoon, dat is het probleem niet, het probleem is dat het niet werkt in een RDP sessie vanaf een andere pc, via RDP heb je blijkbaar geen rechten om het apparaat(HTC) te bedienen ondanks je als administrator bent ingelogged.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Even google: http://www.provisionnetwo...utions/usb-it/usb-it.aspx
Geen idee of er een gratis alternatief is, daar mag je zelf voor gaan googlen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Is niet wat ik zoek, ik gebruik namelijk Linux op al mijn systemen, vis rdesktop maak ik dan een RDP connectie naar de enige windows machine in mijn netwerk.
Het programma wat jij voorstelt is voor windows only, dit gaat dus niet werken.
Pagina: 1