Printer: variërende prijs vanwege verschillende leveranciers

Pagina: 1
Acties:

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Ik ben op zoek naar een kleuren-laserprinter, en twijfel tussen de Samsung CLP-300N en de Samsung CLP-315.
De eerste heeft mij voorkeur, omdat-ie 10 euro goedkoper is volgens de prijswatch, en een netwerkaansluiting heeft (naast de USB-aansluiting).

Echter, er is nogal wat prijsverschil voor de 300N in de pricewatch: OBCS is grofweg 80 euro goedkoper dan de eerste concurrent! Ideaal, ware het niet dat ze er zelf ook 2 aanbieden op de website: eentje voor EUR 124,96 en eentje voor EUR 213,74.
Ik heb ze gemaild, met de vraag of dit wellicht een foutje is, of dat bij de goedkoopste de toner ontbreekt o.i.d.
De reactie: ze zijn identiek, alleen afkomstig van verschillende leveranciers, en beide incl. toner! Nu beschik ik over een enorme dosis paranoia, waardoor dit mij nogal vaag in de oren klinkt! Waarom zouden ze dezelfde printer van een goedkope en een dure leverancier betrekken, en daarmee ook 2 verschillende prijzen bieden? Afhalen is bij deze zaak niet mogelijk, anders was ik wel even langsgegaan.
Iemand enig idee of dit vaker voorkomt op deze manier?

Edit: typo in titel :(

Verwijderd

Vind dit maar een raar verhaal, waarom zouden ze dezelfde printer ook van een duurdere leverancier afnemen, niemand zal deze dan kopen lijkt me :?

Bij mijn weten komt dit verder ook niet voor...

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Als ik bij opties kijk is de image unit alleen al 128,61 excl.

Wel raar, zolang zij bevestigen dat het om een indentiek en compleet produkt gaat is er niks mis mee.
Aan de ander kant, nemen ze klakkeloos de info over van hun leverancier(s) heb ik het idee, van wie waarschijnlijk dus 1 de prijs verkeerd heeft opgenomen in hun database.

Temeer omdat de duurdere prijs meer in de buurt komt van overige aanbieders.
Het verschil is ook te groot ( bijna 100%) om aan te kunnen nemen dat het een aanbieding is.

• RemcoDelft
Uit de shop-review (hier had ik nog niet eerder gekeken):
Ik heb een laptop bij deze firma besteld en ben er zeer tevreden over. In de webwinkel moet je eerst inderdaad wel even wennen, meerdere dezelfde produkten voor verschillende prijzen, maar na even zoeken wendt het wel. Het scheelde best wel met andere zaken qua prijs, dus de keuze was snel gemaakt.
Website is even wennen aangezien producten meerdere malen vernoemd worden via verschillende leveranciers met ieder zijn eigen prijs en voorraad. Gelukkig werkt de zoekfunctie prima en kloppen de omschrijvingen van de producten. Ook de voorraad indicatie klopte in mijn geval prima.
Site is lichterlijk onoverzichtelijk. Artikelen staan meerdere keren tegen verschillende prijzen op de site.
En ook bij OBCS zelf staat het er (zie ik nu pas) onder:
Hetzelfde product (artikelnummer) vaker getoond:
Dan gaat het hier om identieke producten, maar beschikbaar via verschillende toeleveranciers.
Blijkbaar is het normaal bij OBCS. Maar wel verwarrend!
Yippie schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:01:
Als ik bij opties kijk is de image unit alleen al 128,61 excl.

Wel raar, zolang zij bevestigen dat het om een indentiek en compleet produkt gaat is er niks mis mee.
Aan de ander kant, nemen ze klakkeloos de info over van hun leverancier(s) heb ik het idee, van wie waarschijnlijk dus 1 de prijs verkeerd heeft opgenomen in hun database.
Hier ben ik ook een beetje bang voor, dat de postbode straks met alleen een image unit o.i.d. op de stoep staat...

[ Voor 20% gewijzigd door RemcoDelft op 28-09-2008 20:09 ]

Verwijderd

is het niet kwestie van grijze of parallel import ?

• Yippie
RemcoDelft schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:07:
Uit de shop-review (hier had ik nog niet eerder gekeken):

Hier ben ik ook een beetje bang voor, dat de postbode straks met alleen een image unit o.i.d. op de stoep staat...
Als je een bevestiging hebt per email, dat het artikel gelijk en compleet is, dan zou ik het wel aandurven.
Betreft hier een winkel, geen partikulier..

• RemcoDelft
Yippie schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:16:
[...]
Betreft hier een winkel, geen partikulier..
Maar volgens de shop-review wel een winkel met vrij slechte aftersales...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
Maaaaar, ze zijn wel goedkoop.... Dus.... ;)

• Yippie
Hoe is dit afgelopen ?

• RemcoDelft
Bij OBCS is de 300N-printer ondertussen weer alleen voor normale prijzen te koop, en ik heb de pricewatch: Samsung CLP-315 bij Azerty besteld. Helaas geen networkunit, maar liever dit dan een printer kopen die minder kost dan alleen de imaging unit die er in zit (want voor m'n gevoel moet dat een foutje zijn).

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 13:09
Het is bij OBCS altijd zo dat dezelfde producten voor verschillende prijzen worden aangeboden, dit is inderdaad afhankelijk van leveranciers. Soms is de goedkoopste niet op voorraad, dan kun je misschien de iets duurdere kiezen omdat deze wel op voorraad is, daar kan een prijsverschil van 10 euro in zitten bijvoorbeeld, maar als je dat product net nodig hebt kan dan toch handig zijn...
Pagina: 1