Via een kennis kreeg ik een speedtouch 780WL ADSL modem. Deze speedtouch wil ik als switch (4 ethernet poorten) achter een touchstone arris kabelmodem hangen (ziggo). Ik heb dhcp in de speedtouch uitgeschakeld en krijg keurig ip adressen van het kabelmodem op m'n pc's aangeleverd, echter alleen wanneer het kabelmodem los is van de coaxkabel. Aangesloten op de coax krijg ik het geheel echter niet werkend en dit komt vermoedelijk omdat ik het de door @home uitgereikte computernaam in de speedtouch moet zien te krijgen, maar dit kan ik nergens instellen. Iemand een idee?? Alvast bedankt!
Kabelmodems routen niet. Je hebt een router nodig.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En zonder cai-link fungeert je modem als dhcp-server, dat verklaard dat je PC's gewoon een IP krijgen. Op je kabelmodem kan echter maar 1 PC, @home geeft immers maar 1 IP.CyBeR schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:39:
Kabelmodems routen niet. Je hebt een router nodig.
Je hebt idd een router nodig. Je hebt dus niets aan je 780.
edit: dus toch de 780, meen al iets te herinneren dat je een lanpoort kon misbruiken, maar kon t niet vinden, dus ook maar niet benoemd. Naja blijft staan dat dat niet echt een 123-klaar oplossing is
[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 28-09-2008 22:59 ]
Het is zeer wel mogelijk om de 780 te gebruiken.
Maar je moet wel diverse aanpassingen doen in de CLI van de 780.
Je moet een van de switch poorten "ombouwen" tot een WAN poort. Net zoals bij een kabel router.
Dan zou hij precies zo moeten werken zoals je wilde.
Via Google en via de search van dit forum kan je aan meer informatie komen.
Deze methode is niet echt voor newbie's geschikt, maar wel te doen, hoor.
Maar je moet wel diverse aanpassingen doen in de CLI van de 780.
Je moet een van de switch poorten "ombouwen" tot een WAN poort. Net zoals bij een kabel router.
Dan zou hij precies zo moeten werken zoals je wilde.
Via Google en via de search van dit forum kan je aan meer informatie komen.
Deze methode is niet echt voor newbie's geschikt, maar wel te doen, hoor.
Je kunt één van de LAN poorten van de Speedtouches 'hacken' dat het een WAN poort wordt, dan kan ie prima als router/switch fungeren. Je moet dan alleen 1 LAN poort 'opgeven' dus, dus je houdt er maar 3 over......
Bedankt mensen,
Ik zal eens kijken of dat "ombouwen" van een van de ethernet poorten gaat lukken, jullie horen nog van me!
Ik zal eens kijken of dat "ombouwen" van een van de ethernet poorten gaat lukken, jullie horen nog van me!
En jawel, werkt prima!
Het lukte alleen niet om poort 1 (leek me het meest logische) te configureren, maar met poort 4 geen problemen.
De speedtouch 780 WL is dus prima bruikbaar als router achter een kabelmodem!
Het lukte alleen niet om poort 1 (leek me het meest logische) te configureren, maar met poort 4 geen problemen.
De speedtouch 780 WL is dus prima bruikbaar als router achter een kabelmodem!
Pagina: 1