Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] 'opnieuw opstarten' verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij vader ben ik zijn laptop 'noob friendly' aan het maken. Om een voorbeeld te geven, hij heeft de eerste 3 weken zijn muis andersom (dus met de draad aan de voorkant) gecomputerd. 8)7
Dus ik ga het goed aanpakken om de nodige telefoontjes te voorkomen.

Ik verwijder alles wat niet nodig is. (Het Start menu bestaat alleen nog uit 'mijn documenten, programma's en afsluiten)
Alleen als je op afsluiten klikt kan je kiezen uit 'opnieuw opstarten' en 'afsluiten'.

Het zou bijzonder fijn zijn als 'opnieuw opstarten' net als 'standby' uitgeschakeld kan worden.

Heeft iemand een idee of dit kan? Ik heb al in de policy editor gekeken maar ik kan niks vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 19:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De hele menu item weghalen en met twee snelkoppelingen op het buroblad werken.
Een voor afsluiten en een voor herstarten.
Dat kan je met een stuk VBscript eventueel wel oplossen, dan zie je ook geen lelijke CMD vensters voorbij vliegen.

Of je leert 'm daadwerkelijk z'n computer te gebruiken natuurlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Klinkt heel leuk en aardig, echter raad ik het je af om echt alles af te schermen.

Stel je voor, hij krijgt later een nieuwe computer of laptop, of werkt een keer ergens anders. Dan krijgt hij opeens 100x zoveel te zien, en weet hij helemaal niet meer 'wat te doen'.
Ikzelf heb ook weleens nagedacht over het aftimmeren van alles wat ik maar kan, en een algemeen menu maken voor m'n oma waar gewoonweg alles in staat wat ze maar nodig kan hebben. Echter heb ik dit toch niet uitgevoerd, omdat ik besefde dat ik gewoon heel veel functionaliteiten weghaalde, en het niet echt bevordelijk is voor het leren omgaan met een computer.

Al begrijp ik dat het een 'sprong in het diepe' is, raad ik toch aan om -behalve de basisfouten afschermen- de standaarddingen zoals bijv. standbye en opnieuw opstarten te laten staan. In principe kan daar niks mee "fout" gaan, en dus is het niet gevaarlijk. Als je vader dit eventueel fout doet, dan is het geen probleem, en dan merkt hij vanzelf wel dat het anders moet.

Een basiscursus -als je zelf geen tijd hebt om te helpen leren- is misschien beter op zijn plaats, mits hij daartoe bereid is uiteraard.

Uiteraard begrijp ik het idee, en je vraag daarmee.

EDIT: en anders inderdaad bovenstaand, en volgens mij kan je hier
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VXD\VPOWERD

ergens de standbye uitzetten etc.

[ Voor 13% gewijzigd door vmsw op 28-09-2008 19:41 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Is dan niet handig om een supersimpel besturingssysteem te nemen waarbij je niks fout kan doen.
Zoiets als het OLPC Linux of Xubuntu ofzo?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Snelkoppeling maken en deze "shutdown -s" laten uitvoeren.

Om de even verschijnende CMD venster te onderdrukken kan je gebruik maken van deze tip:
From the Windows Start menu select RUN. Then type 'cmd' and press return. Goto Properties under the Control Menu. Change the default Window Position->Top value to be greater than your screen height. Doing this will make the DOS command window for batch files open and run off screen...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips!
Pagina: 1