Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe premiere elements 3.0; Hoe branden op dvd9?

Pagina: 1
Acties:

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 22:00
Ik heb een vraagje over premiere elements 3.0.

Ik heb mijn minidv gecaptured en heb nu dus allemaal avibestanden. Bij elkaar zo'n 13 gb. Heb er via elements een mooi projectje van gemaakt en wil dit nu op een dual layer dvd branden zodat ik zo min mogelijk kwaliteitsverlies heb.

Als ik echter "dvd branden" kies, kan ik bij kwaliteitsinstellingen niet hoger komen dan 3.84 GB (bitsnelheid 8.00 Mbps). Ook niet als ik kies "branden naar map (8.5 GB). ALs ik voor die optie kies, krijg ik een mooie video_ts folder met bestanden erin die samen niet groter zijn dan 3.84 GB.

Wat doe ik verkeerd?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Video_ts folder met je favorieten dvd brandprogramma als datadvd branden.. et voila :)

_@/'

• kadoendra
Steephh schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:15:
Video_ts folder met je favorieten dvd brandprogramma als datadvd branden.. et voila :)
Maar dan is mijn video toch teveel gecomprimeerd? Van 13 gb naar 3,84 gb is een stuk meer dan van 13 gb naar 8.5 gb.

Ik wil een video_ts folder krijgen met 8,5 GB aan bestanden.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:04
Je gaat van .avi naar .mpg, dus dan heb je altijd compressie.
Door de conversie valt er dus van die 13gb niet meer dan 3,84gb van te maken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Marco schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:01:
Je gaat van .avi naar .mpg, dus dan heb je altijd compressie.
Door de conversie valt er dus van die 13gb niet meer dan 3,84gb van te maken.
Eeeuhm. Misschien is mijn wereldbeeld helemaal verkeerd, maar ik snap niet wat je hier bedoeld. Andersom zou ik het nog kunnen snappen (al is avi maar een container en valt daarbinnen heel wat te doen).

Ik heb Premiere nooit gebruikt, best kans dat die het niet kan. [google=convert avi to dvd9] noemt wat tools, maar niet gratis. Misschien geeft een van de in de CSA FAQ genoemde sites een goede tip.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Marco
F_J_K schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:36:
[...]

Eeeuhm. Misschien is mijn wereldbeeld helemaal verkeerd, maar ik snap niet wat je hier bedoeld. Andersom zou ik het nog kunnen snappen (al is avi maar een container en valt daarbinnen heel wat te doen).

Ik heb Premiere nooit gebruikt, best kans dat die het niet kan. [google=convert avi to dvd9] noemt wat tools, maar niet gratis. Misschien geeft een van de in de CSA FAQ genoemde sites een goede tip.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de TS die filmpjes ongecomprimeerd heeft gecaptured.

• kadoendra
Marco schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:08:
[...]

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de TS die filmpjes ongecomprimeerd heeft gecaptured.
Precies. En daarom snap ik het niet. Ik kan namelijk de keuze maken waar ik naar toe wi branden. Ik kan dan kiezen tussen naar schijf of naar map. Bij de keuze voor map kan ik dan weer kiezen voor een map met 4,7 gb of een map van 8.5 gb. Tot zover logisch. Als ik echter dan voor map 8.5 gb kies, mag je daar toch een video_ts folder verwachten met 8.5 gb? Dat gebeurt echter niet, want ik kan bij de kwaliteitsinstelling niet hoger komen dan 3.84 GB (8.00 Mbps).

• kadoendra
Ik heb het nu ook met Pinnacle geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ook hier weer een map met 3,4 GB terwijl ik toch echt aangeef dat ik een iso wil maken die op een dvd9 past. Wat m.i. dus wil zeggen dat ie minder compressie moet toepassen dan wanneer ik een dvd5 wil maken.

Bovendien is 3,4 GB zelfs nog minder dan wat op een dvd5 past.

Het gaat gewoon om een uur aan minidv. Dat levert 13 gb aan ongecomprimeerd avi materiaal op. Er moet toch een manier zijn om hier gewoon niet teveel compressie op los te laten zodat er netjes dvd materiaal van 8.5 gb overblijft?

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kadoendra schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:39:
Het gaat gewoon om een uur aan minidv. Dat levert 13 gb aan ongecomprimeerd avi materiaal op. Er moet toch een manier zijn om hier gewoon niet teveel compressie op los te laten zodat er netjes dvd materiaal van 8.5 gb overblijft?
Je wilt iets wat niet kan: namelijk materiaal comprimeren met een hogere bitrate dan dat de DVD-standaard toelaat. 8Mbps is het maximum, meer kan niet.

De enige manier om een DVD9 te vullen is door meer materiaal te gebruiken. Oftewel: maak langere filmpjes! Als alternatief kan een opslagformaat zoals AVI dienen, al denk ik dat de kwaliteitswinst nihil zal zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aha. Als de avi ongecomprimeerd was heeft ^^ helemaal gelijk. Meer opnemen inderdaad. 8 is het defacto maximum (en iets minder dan 10 het officiele, afaik) voor DVD.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kadoendra
weerdo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:04:
[...]
Je wilt iets wat niet kan: namelijk materiaal comprimeren met een hogere bitrate dan dat de DVD-standaard toelaat. 8Mbps is het maximum, meer kan niet.

De enige manier om een DVD9 te vullen is door meer materiaal te gebruiken. Oftewel: maak langere filmpjes! Als alternatief kan een opslagformaat zoals AVI dienen, al denk ik dat de kwaliteitswinst nihil zal zijn.
Ahh, nu snap ik het. Misschien bedoelde de eerste die op mijn vraag reageerde dit ook wel, maar begreep ik hem verkeerd. Bedankt in ieder geval,

• Marco
Dat bedoelde ik dus ook. :+
Pagina: 1