System Memory Multiplier instellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275714

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Gigabyte GA-X38-DS5 MoBo en een Intel Q6600 met 4 GB PC8500 geheugen.
Hoe het overklokken werkt is mij wel duidelijk, maar ik ben bang dat mijn geheugen te ver meegaat.
Het probleem zit hem in de instelling in de bios van het geheugen. Ik vind dat erg onduidelijk.
Wat moet ik invullen bij: System Memory Multiplier? Er zijn zoveel instelmogelijkheden
met A,B,C en D toevoeging.
Als je hem op "Auto" laat staan gaat de frequentie van het geheugen mee omhoog.
Ik kom er niet uit hoe ik de z.g. 1:1 verhouding moet instellen.

Wie kan mij verder helpen?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 15:49
1:1 betekend dat de FSB en het geheugen even hard gaan, zonder op de multipliers te letten. Dus met 800Mhz DDR2 geheugen draai je 1:1 met een FSB van 400. (DDR2 is x2)

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een memory multiplier van 2.00 loopt je geheugen synchroon met je cpu. Je kunt in de bios ook zien op welke snelheden dat het loopt.
Of je A, B, C of D moet pakken hangt af van de gekozen FSB, dit is ook in de manuals terug te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb zelf de X48-DQ6 maar kon er weinig over vinden in de manuals helaas.
Welk heeft dan gelijk dat het van je FSB af hangt, volgens mij kwam je uit op D2.00 o.i.d. als je gaat overklokken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:33
De resulterende klok wordt weergegeven in je BIOS bijv bij mij met D=2.0 wat 1:1 geeft = 860 Mhz deel deze door twee maal de CPU multiplier in mijn geval 7.5 dan kom je op 3225Mhz uit.

Deze cijfers zou je terug moeten kunnen vinden in de BIOS:
CPU snelheid in mijn geval 3225Mhz
De Ram snelheid in mijn geval 860Mhz
De gekozen Ram multiplier in mijn geval D=2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik heb begrepen dat dit toch wel heel erg duidelijk in de handleiding staat, vandaar ook dat ik dit topic maar op slot doe. Verder wordt dit ook wel onder basiskennis verstaan :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.