Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Geheel geen geluid, volume is grijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit op de juiste plek staat, anders moet ie maar even verhuisd worden.

Goed, ik heb een PC van iemand die overleden was over kunnen nemen. Deze heb ik opnieuw geinstalleerd met XP en er een E-MU 1212M geluidskaart ingestopt omdat ik er muziek mee wil produceren (Cubase, Reason). Driver natuurlijk geinstalleerd.
Op zich lijkt alles te werken want ik zie dat mijn synthesizer-keyboard via MIDI kan communiceren met Cubase.

Maar nu wil ik het geluid ook horen, dus ik gooi even de demo-song van Reason aan...geen geluid. In Cubase even een VST geopend en ook die geeft output maar ik hoor niks.

Dus ik ga naar Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten. Daar zie ik het eerste tabblad 'Volume' dat helemaal grijs is. Er staat dat ie E-DSP Wave [C800] gebruikt maar verder kan ik niks instellen. Het volumeschuifje staat op Laag, dus ik vermoed dat die omhoog moet...maar dat kan dus helemaal niet :?
Op het tabblad Audio staat het mengpaneeltje gewoon open.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen; hoe ik geluid krijg uit de PC?

(Hier is voor de volledigheid even een Everest log http://www.jasonx.org/Everestlog.txt)

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
XP lijkt hem te herkennen als Audigy 2, maar dat zal mogelijk wel vanwege z'n chipset komen.

Tabblad volume kan o.a. grijs zijn als de driver deze besturing toeëigent, en ik kan me evt. voorstellen dat de kaart een eigen softwarematige controlpannel bezit. Bekijk deze eens? In de processen te zien heeft hij een eigen controller draaien, en misschien heeft deze meer invloed.

Probeer ook even of er een driverupdate te vinden is, en of de kaart gewoon goed is. Gewoon dus wat basisdingen om de juiste werking te verifiëren.

[ Voor 7% gewijzigd door vmsw op 28-09-2008 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb de meegeleverde drivers gedeinstalleerd en de versie van de site erop gezet.
Het heeft inderdaad een soort eigen volumeregeling maar dan gelukkig een stuk complexer... :/ Wel zijn daarop 2 kanalen WAVE L/R en ASIO van rood naar groen gegaan en heb nu dat daar de metertjes vrolijk uitslaan bij het afspelen van Reason demo-song.

Alleen nog altijd geen geluid.
En nu zie ik ook in Cubase geen MIDI signalen meer krijgt. Hopelijk is dat een instelling.

Iemand nog ideeen? :>