Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 21:59
tijdens het installeren van windows xp krijg ik een probleem te zien, ik heb 2 partities aangemaakt.

maar het lukt niet windows xp te formatteren. de error is

kan station c niet installeren. de vaste schifj is mogelijk beschadigd. zorg ervoor dat het station is ingeschakeld en juist is aangesloten op de computer.

wat kan ik hier aan doen?

edit
ik heb nu de boot volgorde veranderd de cdrom als nummer 1 en harde schijf als 2

[ Voor 11% gewijzigd door emilionl op 28-09-2008 18:58 ]

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Controleer harde schijf met diagnostische software? Controleer evt. controller, maar denk dat het probleem al opgelost is met dat eerste?
Ga gelijk even controleren of de jumpers goed zijn, te zien aan je eerdere topic.

EDIT:
Ben je nou de hele Windows-installatieprocedure aan het vragen?

[ Voor 93% gewijzigd door vmsw op 28-09-2008 19:01 ]

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 21:59
als er geen probleem was had ik ook niet hier hoeven te zijn.
ik meld het ook netjes als het opgelost is.

wat bedoel je met jumpers?

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Probeer met Google eens het principe van aansluiten via IDE-kabels na te zoeken, en dus ook wat jumpers zijn, en waarvoor ze dienen. Ook wikipedia kan je vast informatie bieden. Ik raad je aan dus om even dit na te zoeken.

In principe gaan we hier op het forum ervanuit dat je deze basiskennis zelf hebt, of opzoekt, en alleen vragen stelt indien het anders niet op te lossen is.

EDIT:
Er zijn ook heel wat gidsen online te vinden met informatie hoe je een complete Windowsinstallatie doet. Hierin staat vaak ook de BIOS-instellingen voor boot van cd etc., en de complete installatie inclusief drivers (die je straks ook nog moet regelen) in. Volg deze eens. Misschien handige tip om in ieder geval mee te beginnen, voor hier je vraag te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door vmsw op 28-09-2008 19:15 ]