• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09-2025
Hoi,

Laatst had ik een nieuwe moederbord, processor en geheugen gehaald. Het betreft een Asrock Live Dual-eSata2, Amd Athlon 64 5200+ en 2x 1GB Geil geheugen.
Nou had ik dus de spullen inelkaar gezet en vervolgens opgestart maar ik kreeg geen beeld en de pc maakte ook piepende geluid. Er komt alleen te staan ' No Signal'
Wat heb ik geprobeerd :
1 geheugen blakje i.p.v. 2 maar dat werkte ook niet. vervolgens ook met de ander reepje maar ook geen succes.
Alle Ide kabels los gekoppeld ook geen succes
Ander videokaart, lukte ook niet (eerst een Asus 6800GE en vervolgens een Ati 7500)
opstelling buiten de behuizing opgestart maar ook geen resultaat
Monitor op andere pc werkte wel dus dat kan het ook niet zijn.

Wat ik zelf dacht is kan het zo zijn dat de moederbord of CPU al kapot was toen die uit de fabriek kwam??

Alvast Bedank,

Terence

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een DOA op de cpu of het moederbord is natuurlijk altijd mogelijk (helaas).

Om erachter te komen wat er fout is, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd om zaken mee uit te sluiten, dus met de troubleshooter zou je er uit moeten komen :)

• TTD
hmm... Ik heb geen andere AM2 cpu of moederbord dus kan m'n CPU dus niet testen bij de moederbord had ik alles eraf gehaald op de CPU na maar dan nog gaf die geen piep. Dus conclusie is een dode moederbord ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste is dan om even ergens een cpu te lenen of het door de winkel te laten testen. Dat je mobo geen piep geeft als er geen cpu in zit wil niet automatisch betekenen dat het mobo dood is.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
Grote kans dat het moederbord de cpu nog niet ondersteund en dat die wel wil booten met een oudere cpu. Bijvoorbeeld een oude am2 Sempron/Athlon oid.

• TTD
Terw_Dan schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:41:
Het beste is dan om even ergens een cpu te lenen of het door de winkel te laten testen. Dat je mobo geen piep geeft als er geen cpu in zit wil niet automatisch betekenen dat het mobo dood is.
Zou een willekeurig winkel zomaar je pc willen testen?? gezien het vrij moeilijk voor mij is om naar de winkel te gaan waar ik mijn onderdelen heb besteld. omdat het nogal ver van mijn woonplaats ligt

Verwijderd

TTD schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:38:
[...]

Zou een willekeurig winkel zomaar je pc willen testen?? gezien het vrij moeilijk voor mij is om naar de winkel te gaan waar ik mijn onderdelen heb besteld. omdat het nogal ver van mijn woonplaats ligt
Als je betaalt vast wel ;)

Je kan je mobo natuurlijk ook opsturen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een defecte CPU piept niet omdat die helemaal niet post dus er is iets anders aan de hand.
Zoek uit welke piepjes hij geeft en wat daarvan de betekenis is.
Heb je wel alle voedingskabels aangesloten (4pin 12V ook) ?
Verder verwijs ik graag naar de link van Terw_Dan voor een structurele analyse.

• TTD
Henk007 schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:52:
Een defecte CPU piept niet omdat die helemaal niet post dus er is iets anders aan de hand.
Zoek uit welke piepjes hij geeft en wat daarvan de betekenis is.
Heb je wel alle voedingskabels aangesloten (4pin 12V ook) ?
Verder verwijs ik graag naar de link van Terw_Dan voor een structurele analyse.
Hij geeft juist geen piepjes en mijn voeding heeft volgens mijn voeding geen extra 4pin 12V. Maar op de moederbord is die extra 4pin ook afgeplakt met een sticker dus ik ging er vanuit dat het niet noodzakelijk was...

• TTD
Vandaag ff langs mycom geweest. Ze zeiden dat waarschijnlijk de geheugen kapot zijn...

Zit vooruit gang in... mar hij doet het nog steeds niet... ander voeding erin en nu wilt die wel booten waarbij je wel beeld krijgt maar daarna niet meer. maar wil je de bios in krijg je weer no signal en gaat die herstarten.

[ Voor 57% gewijzigd door TTD op 29-09-2008 20:45 ]

Pagina: 1