Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 23:28
Heh,
Ik vouw al een tijdje weer mee, echter heb ik een vraag. Wegens omstandigheden (games ;-)) draai ik op mijn werkpaard thuis (helaas) windows.
Het is een dual core, 64 bits. Nu draait dit ding echter op 1 core, in 32 bit mode.
Vraag is: Is er een 64-bit smp client voor windows?

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

SandStar

DPC-Crew

Zandster

http://www.stanford.edu/g...beta2-win32-SMP-mpich.exe
om precies te zijn.

Niet schrikken als de client zelf in 32bit loopt.
Het zijn de cores die vaak in 64bit lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Waar ik dan ook aan toe wil voegen dat je niet moet schrikken als deze client niet zo stabiel blijkt als de linux smp versie. Dus als je de keuze hebt zou ik voor de vm-ware linux smp gaan.

Als ik op mijn eigen ervaring af ga, is de linux smp client een install and forget versie.(uptime 160 en 90 dagen, dankzij eneco..) De windows smp (6.21) heb ik een aantal keren geprobeerd, maar na een 4 tal keren een EUE met 0 punten waardering, heb ik daarop weer een dual console client.

Feit is wel dat de smp client je veel meer ppd geeft dan een dual console versie, dus ik zou de nieuwe smp client zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

De windows SMP client is _enkel_ 32 bit. Maar doet wel SMP. De linux SMP client kan alleen maar werken in een 64bits OS (en is bij een aantal van de cores een heel stuk sneller dan de windows variant).

Hoewel het iets meer werk is, zou ik je aanraden om in VMWare linux-smp te draaien. In de FAQ staat daar e.e.a. over uitgelegd.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
Ik ben erg blij dat ik eindelijk van vmware op mijn werkstation af ben. alles wat ik moet vm'en doe ik wel op de esx servers op de zaak. Ik zal me in de windows smp client verdiepen.

Ik zag overigens ook dingen over een GPU client. De FAQ was niet duidelijk over het feit of deze nu wel of niet ook de CPU gebruikt. Of moet ik 2 cliets installen, een cpu en gpu document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat is afhankelijk van wat voor een grafische kaart je hebt, en deels ook welke processor je gebruikt. Wat ik veelal om mij heen zie van mensen die een Ati kaart hebben en daar de GPU client op draaien, is dat die 1 cpu-core volledig nodig heeft om de gpu van data te voorzien. Nvidia kaarten hebben de neiging ietsje lichter te zijn voor de processor. Bij mij trekt een 8800GT zo'n 15% van 1 core van een Q9450. Je zal het dus zelf moeten testen hoeveel hij trekt en afhankelijk daarvan wel of niet een SMP client, dan wel singlecore client ernaast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heidistein schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:00:
Ik zag overigens ook dingen over een GPU client. De FAQ was niet duidelijk over het feit of deze nu wel of niet ook de CPU gebruikt. Of moet ik 2 cliets installen, een cpu en gpu document.
De FAQ moet daar inderdaad nog aangepast worden...

De GPU-client gebruikt constant een deel van je processor om zo een constante datastroom naar je gpu-client te houden.

Je kan een CPU-client (SMP) naast je GPU-client draaien om zo extra punten te krijgen. Ik draai nu naast m'n 2x GPU-client een Wieferich @ Home client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 09:08
Ik draai met mijn Q9450 VMWare SMP client en een GPU2 client op mijn HD4870 ~5100 ppd. Dat hoef ik niet te proberen met een windows SMP, want dat haalt ie lang en aan niet (met 4 cores en GPU2). De GPU client heeft ~30% nodig van 1 core nodig bij mij.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Was het ook niet zo dat de GPU client op windows xp 100% van een core snoept en in Vista 15-30% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SandStar schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:25:
Was het ook niet zo dat de GPU client op windows xp 100% van een core snoept en in Vista 15-30% ?
Hangt af van de WU en ook hoe hoog je je priority zet van F@H tov andere DC-projecten.

Ook is het zo dat hij op een snellere C2D minder cpu moet gebruiken dan op een langzamere C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:40:
[...]

Hangt af van de WU en ook hoe hoog je je priority zet van F@H tov andere DC-projecten.

Ook is het zo dat hij op een snellere C2D minder cpu moet gebruiken dan op een langzamere C2D.
Kan je dat bevestigen op een WinXP pc?
Want mijn GPU client neemt altijd 100% cpu van 1 core. (Q6600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SandStar schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
* Wiethoofd moet toegeven dat zijn E2180 geen echte C2D is en het dus niet met 100% zekerheid kan bevestigen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Hier draait mijn winxp bak ook altijd 100%. Zowel bij m'n 8600GTS als bij m'n 4850. En dat is op m'n 9450 @ 3200MHz.

Dus ik denk wel dat xp altijd 100% trekt :/

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
emphasis schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:33:
Hier draait mijn winxp bak ook altijd 100%. Zowel bij m'n 8600GTS als bij m'n 4850. En dat is op m'n 9450 @ 3200MHz.

Dus ik denk wel dat xp altijd 100% trekt :/
Jamooi, die kaart [8600GTS] heb ik ook. Niet in sli, wel de planning. Ooit.
Krijg je hier wat goede resultaten van? Of gaan mijn cpu's (amd xp 3600 ongeveer) dit voorbijrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heidistein schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:19:
Jamooi, die kaart \[8600GTS] heb ik ook. Niet in sli, wel de planning. Ooit.
Krijg je hier wat goede resultaten van? Of gaan mijn cpu's (amd xp 3600 ongeveer) dit voorbijrekenen?
Sli is niet de bedoeling met F@H als je multi-gpu wilt draaien, je moet een client per core opstarten.
Een 8-serie kaart is vrijwel altijd sneller dan je cpu, helemaal met de nieuwste WHQL drivers met PhysX/CUDA support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:27
SandStar schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:27:
[...]

Is hier ook zo. C2D E8400@3,16GHz + ATI 4870 op WInXP, altijd 1 core bezet voor CPU deel van de F@H GPU client.
BOINC projecten nemen de andere core in beslag.

Trust the force Luke, you always hit something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:24:
[...]

Sli is niet de bedoeling met F@H als je multi-gpu wilt draaien, je moet een client per core opstarten.
Een 8-serie kaart is vrijwel altijd sneller dan je cpu, helemaal met de nieuwste WHQL drivers met PhysX/CUDA support.
Inderdaad. SLI werkt niet met F@H. Als je twee kaarten wilt inzetten voor F@H, kan je geen SLI draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
Mokay,
Vooralsnog heb ik nog maar 1 zo een kaart, dus eerst zal ik het wel eens zo testen.

Pagina: 1