Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk OS hier te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello!

Ik ben op zoek naar een degelijk OS om te gebruiken voor:
-Games (CS:S, Crysis, COD4, ...)
-Video Bewerking
-Internet,chatten, multimedia,...

Is het aan te raden om Single boot, Vista Ultimate x64 te nemen?
Of kun je best dual boot nemen, en dan de x64 voor video bewerking en x86 voor de rest?

Ik weet namelijk niet goed over de stabiliteit van de x64 voor games en het dagdaaglijkse.
Werken al deze games wel op x64?

Alvast bedankt,
mvg, Emile

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou je eerst even veel beter inlezen als ik jou was, want ik maak uit jouw post waar dat je dit nog niet gedaan hebt.

Oh en welkom op GoT. Groeten hoeft trouwens niet op GoT ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
x64 kun je imo het beste alleen doen als je 4GB of meer geheugen hebt. Anders levert het alleen maar gedoe op zonder dat je er echt wat aan hebt :P.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
De engiste reden dat ik 64 bit zou nemen zou zijn voor video bewerking. Om daar gebruik te maken van 4gb geheugen en de 4 cpu kernen.

Maar ik heb ook wat zitten googlen, over 64 bit en counter strike source. En wat ik overal lees is dat het wel werkt, maar dat er overal veel problemen bij komen.
Dus ik zou best 32 bit nemen, wel maar 3,2 gb geheugen kunnen gebruiken, en veel minder problemen hebben?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een beetje Tweaker hoort zelf wel te kunnen bepalen welk OS hij/zij wil of kan gebruiken lijkt mij :)

In plaats van gelijk de vraag te stellen kun je ook genoeg terugvinden aan gebruikerservaringen als je de GoT search er eens bij pakt - en hou er rekening mee dat je verhoudingsgewijs vaker leest over probleemgevallen dan wanneer alles goed werkt ;)
Immers heeft een topic dat alles goed werkt voor een topicstarter weinig nut :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:09
alt-92 schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:53:
Een beetje Tweaker hoort zelf wel te kunnen bepalen welk OS hij/zij wil of kan gebruiken lijkt mij :)

...en hou er rekening mee dat je verhoudingsgewijs vaker leest over probleemgevallen dan wanneer alles goed werkt ;)
Inderdaad. Als fanatieke gamer kan ik je mededelen dat Vista x64 op geen enkele manier onderdoet voor de 32-bits-versie. Als je toch al meer dan 3 GB RAM gaat gebruiken voor videobewerking, is het zonde om deze prestatiewinst te laten liggen voor andere toepassingen.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:53:
Ik ben hier om te leren he, zoals de meeste hier zijn ;)
Iedereen kan bijleren. :)

En ik weet gewoon niet zo veel over 32 bit & 64 bit. Ik hoopte bij deze hier uit te komen.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:40:
[...]

Ik ben hier om te leren he, zoals de meeste hier zijn ;)
Iedereen kan bijleren. :)

En ik weet gewoon niet zo veel over 32 bit & 64 bit. Ik hoopte bij deze hier uit te komen.
Op GoT staat voldoende over 32bit en 64bit. Succes met zoeken :)

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:23
Ik kan je vertellen dat COD4, CS 1.6, CS Source, Crysis etc.

perfect draaien op Windows Vista Business x64.

en als je zo'n systeem hebt is het natuurlijk zonde om niet je hele systeem te benutten.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Pagina: 1