Ik heb een probleem met waarschijnlijk explorer.exe.
Mijn pc start heeel traag op en het duurt minstens 30 min voordat ik het inlogscherm krijg. Nadat ik mezelf heb ingelogd krijg ik een zwart desktop en komt er alleen maar me taakbalk tevoorschijn. Als ik dan nog 15 min wacht dan krijg ik de fout dat explorer.exe niet reageert en verder dan dit gaat mijn pc niet meer.
*Een systeem herstel heb ik geprobeerd maar ook dat lukt niet.
*Een herinstallatie lukt ook niet want ook dan hangt mijn pc.
*Ook heb ik deze fout geprobeerd op te zoeken maar dit staat allemaal goed:
- " Wat je eens zou kunnen controleren is of er in de registry bij deze sleutel
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
- Onder 'shell' = 'explorer.exe' staat."
Als ik explorer.exe probeer op te starten door CTRL, ALT, Del. en dan in de taakbalk uitvoeren klikken dan start explorer wel maar crasht ook gelijk.
Ik weet niet meer wat ik verder moet doen dus voordat ik hem wegbreng voor reparatie zal ik eerst graag jullie suggesties willen horen.
Ik heb trouwens geen software geinstalleerd de laatste tijd of iets vreemds gedownload. Ook een virus was niet aanwezig voordat ik het probleem kreeg.
Mijn pc start heeel traag op en het duurt minstens 30 min voordat ik het inlogscherm krijg. Nadat ik mezelf heb ingelogd krijg ik een zwart desktop en komt er alleen maar me taakbalk tevoorschijn. Als ik dan nog 15 min wacht dan krijg ik de fout dat explorer.exe niet reageert en verder dan dit gaat mijn pc niet meer.
*Een systeem herstel heb ik geprobeerd maar ook dat lukt niet.
*Een herinstallatie lukt ook niet want ook dan hangt mijn pc.
*Ook heb ik deze fout geprobeerd op te zoeken maar dit staat allemaal goed:
- " Wat je eens zou kunnen controleren is of er in de registry bij deze sleutel
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
- Onder 'shell' = 'explorer.exe' staat."
Als ik explorer.exe probeer op te starten door CTRL, ALT, Del. en dan in de taakbalk uitvoeren klikken dan start explorer wel maar crasht ook gelijk.
Ik weet niet meer wat ik verder moet doen dus voordat ik hem wegbreng voor reparatie zal ik eerst graag jullie suggesties willen horen.
Ik heb trouwens geen software geinstalleerd de laatste tijd of iets vreemds gedownload. Ook een virus was niet aanwezig voordat ik het probleem kreeg.