• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 15:42
We hebben een CD (32,2MB) gekregen van de badjuf met foto’s van een ouder-kind zwemmen. Ze hebben mij gevraagd of ik de foto’s wilde verdelen tussen de ouders. Alleen de afbeeldingen zijn onvindbaar.

De CD is normaal leesbaar.

Map-indeling is als volgt:

EXT (hierin: LOT_X.VCD (64kb), PSD_X.VCD (3,35kb), SCANDATA.DAT (12b)
MPEGAV (is leeg)
SEGMENT (hierin 107 bestanden: ITEM0001.DAT t/m ITEM0170.DAT van verschillende grootte 75 tot 200kb)
VCD (ENTRIES.VCD (2,00kb), INFO.VCD (2,00kb), LOT.VCD (64kb), PSD.VCD (3,34kb)

Ik vermoed dat de ITEMxxxx.DAT misschien de foto’s zijn, maar dan wel erg klein (misschien websize?). Renamen naar .JPG werkt niet. Bestand blijft onleesbaar.

Weet iemand wat er hier gebeurd is? CD zou normaal leesbaar zijn op haar computer.

Verwijderd

Het is een VCD ... dus een video cd.
Probeer hem maar eens in een dvd-speler af te spelen welke vcd ondersteund.
De foto's zullen inderdaad versleuteld zitten in de .dat bestanden, maar in een bijzonder lage resolutie.

lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/VCD

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 16:37 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
Het lijkt erop dat het een soort foto-cd is die je moet afspelen in je DVD-speler.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 14:51
Waarbij VCD uit mn hoofd 352x288 MPEG1 als resolutie gebruikt...
Of dat ook voor foto-vcd geld weet ik niet, maar reken er maar niet op dat je echt fatsoenlijke kwaliteit foto's hebt op die CD.

Advies: vraag gewoon de originele JPGs

edit: Foto-variant gebruikt hogere resoluties.

The VCD standard also features the option of DVD-quality still images/slide shows with audio, at resolutions of 704x480 (NTSC) or 704x576 (PAL/SECAM).
(Bron: Wikipedia: Video CD )

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 28-09-2008 16:43 ]

• honey
  • Laatst online: 18-01 15:42
In mijn DVD speler deed hij niks, net als hier in de computer.

Veel mensen realiseren zich ook niet dat TV resolutie te weinig is voor afdrukken. Wat zij nu precies wilde is mij onduidelijk. (Eigenlijk haar zoon die veel weet van computers. Die heeft de CD gemaakt. ;) )

Bedankt voor de antwoorden. Ik vraag volgende week zaterdag wel om de originele foto's.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

honey schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:11:
In mijn DVD speler deed hij niks, net als hier in de computer.

Veel mensen realiseren zich ook niet dat TV resolutie te weinig is voor afdrukken. Wat zij nu precies wilde is mij onduidelijk. (Eigenlijk haar zoon die veel weet van computers. Die heeft de CD gemaakt. ;) )

Bedankt voor de antwoorden. Ik vraag volgende week zaterdag wel om de originele foto's.
Dat is het nog niet eens, het is VCD en dat is gelijk aan de resolutie van videoCD van het CD-I formaat, en dat is, zoals al eerder aangegeven 352*288. En dat is dus maar een kwart van de TV resolutie 768*576.

Daar kun je niks mee. Originele JPG's opvragen dus.
Pagina: 1