Verwijderd
Volgens mij is dat bij een hoop kaarten weer anders geregeld. Ik weet wel dat bij mijn oude SB 16 met 2 mb geheugen je ergens in de control panel van de software je samples in je geheugen kon laden, maar da's al weer zo'n tijd geleden.
welke kaart heb je? Bij SBLive player kun je in het SoundFontprogramma wavs laden. Beter is echter een SoundFont maken met Vienna
en deze in het geheugen stoppen. Kun je tenminste een hele drumset ipv 1 drumklank gebruiken.:9
en deze in het geheugen stoppen. Kun je tenminste een hele drumset ipv 1 drumklank gebruiken.:9
Verwijderd
Bij soundblasters (awe en live) gaat het met zogeheten 'soundfonts', een soort bestandsformaat met extensie *.sf2 (of *.sbk , oudere versies). Die bestanden kun je editten (wav-jes erin zetten) en vervolgens in het geheugen van je geluidskaart laden.
Andere geluidskaarten zullen er waarschijnlijk weer andere methoden voor gebruiken, in ieder geval kan het lang niet bij alle geluidskaarten. Een standaard el cheapo geluidskaartje heeft gewoon een ingebakken general midi setje, daar kun je weinig aan veranderen. (of je zou iets met een software sampler moeten doen)
Andere geluidskaarten zullen er waarschijnlijk weer andere methoden voor gebruiken, in ieder geval kan het lang niet bij alle geluidskaarten. Een standaard el cheapo geluidskaartje heeft gewoon een ingebakken general midi setje, daar kun je weinig aan veranderen. (of je zou iets met een software sampler moeten doen)
Dis kan dact ik wel met DLS (DirectSound) bestanden overweg.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Kijk nou eerst eens naar de datum van dit topic voordat je replyed! 
Ik heb nu een Live!Platinum, dus lekker belangrijk dit allemaal...
Ik heb nu een Live!Platinum, dus lekker belangrijk dit allemaal...
Pagina: 1