Toon posts:

[OS] Mijn pc overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nog niet ervaren in het overclocken van een pc, nu mijn pc komt net iets te kort om die nieuwe warhammer online perfect te draaien, en aangezien ik momenteel het geld niet heb om een volledig nieuwe pc te kopen was ik de topics hier beginnen lezen over het overclocken. Ik zou dus graag mijn pc overclocken, maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen.. is het misschien beter om gewoon mijn moederbord en processor te vervangen, of enige andere upgrades van hardware te doen die misschien nuttiger zijn dan overclocken? Als dit een betere oplossing zou zijn dan mag je daar ook gerust tips voor geven of eventuele vervangen van onderdelen die nodig zijn ook.

Alvast bedankt voor de hulp!

Informatie PC:

Microsoft Windows XP home edition
Asus P5AD2-E-Premium
Intel(R) Pentium (R) 4 CPU 3.20GHz @ 3211 MHz
3072MB DDR2
NVIDIA GeForce 8600 GT 512 MB

Mvg

Kenny

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou eerst gaan googlen op Overclocking guides om zo te weten te komen wat je moet gaan doen. Vervolgens zoeken op wat voor processor jij hebt en wat voor snelheden daar behaald mee zijn.

Ook opletten: met overklokken wordt er meer warmte opgewekt die wel afgevoerd moet worden, dus zorg voor grotere koelblokken en betere ventilatoren als je die al niet hebt.

De reden waarom je Warhammer Online niet perfect kunt draaien is waarschijnlijk omdat je een Single core processor hebt, je zou kunnen kijken of die valt up te graden, maar dat is socket en moederbord afhankelijk. Een zwaardere grafische kaart is in dit geval nutteloos aangezien je CPU nu de bottleneck is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik best kan doen aangezien ik geen ervaring met overclocken heb is eerst kijken voor een mobo die compatibel is met mijn videokaart en dan een dual of quad processor kopen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nee

Je huidige hardware valt hier en daar gewoon wel over te klokken. Een P4 moet naar de 3,5GHz kunnen zonder problemen met de juiste koeling. Een PCI-e 8600GT moet ook met de juiste koeling wel iets harder kunnen gaan dan standaard.

Wat je dus moet doen is: naar Google gaan, daar de zoekwoorden: 'overclock guide' intypen en op enter drukken en gaan zoeken. Ook staat in de Tweakers GoT FAQ in het Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen gedeelte wel een FAQ met links, tips en trucs.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:33

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is alleen de vraag of die overclock het resultaat brengt dat TS ervan verwacht. Die 300MHz gaan niet bijzonder veel zoden aan de dijk zetten.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is een budget oplossing, niet een permanente oplossing, en zolang je iets van een boost hebt zou ik niet klagen.

Wel is je moederbord een Socket 775 moederbord en zou ik op de site van Asus kijken of je moederbord een dualcore ondersteund (met evt een BIOS-update) want dan heb je sowieso een boost in performance.

Even op de Asus site gezocht op je moederbord:
De Intel 925XE Express-chipset is een nieuw type in Intels serie hypermoderne desktop-chipsets. Het ondersteunt de nieuwste PC-technologieën zoals LGA775 Pentium 4 CPU, dual-channel DDR2-geheugenarchitectuur en PCI Express x16-videokaartinterface.
Onder het kopje CPU Support staan alle cpu's die ondersteund worden op je P5AD2-E Premium, en daar zal dus geen dualcore op kunnen.

[ Voor 46% gewijzigd door Wiethoofd op 28-09-2008 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU - LGA775-socket voor Intel Pentium 4/Celeron CPU
- Compatibel met Intel 04B- en 04A-processoren
- Intel Hyper-Threading Technology-gereed
- Ondersteuning Intel EM64T- en EIST-technologie

hij ondersteunt dus geen dual core zoals je al gezien had :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 20:00 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Welkom op GoT :)

Helaas zijn dit soort topics bij ons niet gewenst. Over je vraag m.b.t. het overclocken:
Over hoe je moet overclocken zijn vrij veel guides te vinden op internet. Ook onze faq geeft de basis informatie die je nodig hebt om de basis te snappen.

Verder kunnen wij niet in jouw portermonee kijken, en dus ook niet beslissen wat nu een goed advies is. Dit soort dingen kun je gewoon zelf het beste beslissen.
Vandaar dat dit topic dus dicht gaat.
Mocht je bepaalde componenten willen gaan upgraden. kijk dan eens in Complete Systemen & Laptops naar de best buy guides om wat ideeen op te doen :)

Succes.

[ Voor 30% gewijzigd door Twynn op 29-09-2008 08:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.