Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat]Andere kleur mappen voor GC-topics

Pagina: 1
Acties:

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Is het mogelijk om voor de GC-hoofdgroep een ander kleurtje dan de standaard geel te gebruiken? Momenteel zwemmen de feedback-topics tussen de GC-topics en dat maakt het niet zo overzichtelijk, zeker niet omdat het contrast van gele mapjes op een witte achtergrond niet ideaal is imo.
Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:50:
[...]

Precies, zo kan je in een keer direct zien in welke rubriek een topic hoort waardoor je sneller een selectie kan maken zonder dat je direct hoeft te gaan lezen en moet nadenken welke afkorting het ook al weer was. Zeker met de grote hoeveelheid aan forums tegenwoordig is dit hiermee extra overzichtelijk geworden :)
En daar ben ik het dus wel mee eens :Y)

Dus, kan er aan GC-topics een custom kleur worden gehangen en dan ook een met wat meer contrast dan geel?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Uhm. Ondanks dat ik het met je eens ben dat het wel erg geel is nu, begrijp ik je punt van het contrast niet helemaal. Da's toch meer dan voldoende :?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Roze is nog over? O-)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:43:
Uhm. Ondanks dat ik het met je eens ben dat het wel erg geel is nu, begrijp ik je punt van het contrast niet helemaal. Da's toch meer dan voldoende :?
Als ik zeg contrast, dan bedoel ik iets als:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/SmartDoDo/contrastvoorbeeld.png:Y)

Geel op wit is gewoon minder contrastrijk imo. Maar dat is niet eens hét punt, de GC-topics zitten nu in dezelfde kleurgroep als de LA, SM, CA etc. topics en dat vind ik wat minder geslaagd, zo is er van enig overzicht dmv kleur geen sprake meer.
Liever pimpelpaars met een goud randje dan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SmartDoDo op 28-09-2008 17:05 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En waar hebben we geel op wit dan?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Om eerlijk te zijn mis ik het ook wel wat. Het onderscheid tussen GC-, Feedback- en crewfora. Dat wordt allemaal op één kleurhoop gegooid en die kleuren zijn nu juist zo fijn systeem :)

Van mij mogen 2 van de 3 genoemde HG's ook wel een ander tintje krijgen. Al begrijp ik het wel; er is immers geen rubriek waarin ze vallen.. Maar toch!

edit:
Geen problemen met het contrast t.o.v. de achtergrond hier trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 28-09-2008 18:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hmm als eerste grijze muis dan ook maar even reageren: ik zou wat extra onderscheid ook wel prettig vinden. A51 boeit me niet zoveel, daar heb ik toch geen toegang toe ;) Maar wat onderscheid tussen GC en feedback zou wel prettig zijn.

En over het probleem van het gebrek aan contrast van geel op wit (of lichtgrijs): Doordat het weinig contrast heeft valt het niet zo op dat dit icon gebruikt wordt om aan te duiden dat er nieuwe berichten zijn, daar wordt meestal een icon voor gebruikt met meer contrast tov de achtergrond. Maar Femme had al ergenswaar gezegd dat hij nog wilde gaan kijken voor een donkerder kleur geel, dus da's al wel bekend.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
ACM schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:12:
En waar hebben we geel op wit dan?
De nieuwe lay-out bijvoorbeeld :P
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/SmartDoDo/geelopwitvoorbeeld.png

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij moet jij echt je scherm eens calibreren, f1f1ef noem ik namelijk niet echt wit hoor :P

Ook is het contrast echt pri-ma. Natuurlijk geeft knalrood een hoger contrast, maar het is nu echt niet zo dat het geel niet opvalt ofzo.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het gaat m.i. natuurlijk ook om het contrast t.o.v. de grijze (inactive) topics lijkt mij. Dat is het belangrijkste. Ik neem aan dat iedereen wel kan zien dat er mapjes staan :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

TheZeroorez schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:15:
Ook is het contrast echt pri-ma. Natuurlijk geeft knalrood een hoger contrast, maar het is nu echt niet zo dat het geel niet opvalt ofzo.
3x dezelfde geel valt ten opzichte van elkaar niet op :+

Roze en geel hebben een groter contrast tov elkaar dan geel en geel ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TheZeroorez
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:19:
[...]

3x dezelfde geel valt ten opzichte van elkaar niet op :+

Roze en geel hebben een groter contrast tov elkaar dan geel en geel ;)
Rood en rood tegenover elkaar hebben anders ook nauwelijks contrast hoor. Het lijkt me dus niet dat dat SDD z'n punt is wanneer hij het over contrast heeft.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 14:05
Volgens mij moet jij echt je scherm eens calibreren, f1f1ef noem ik namelijk niet echt wit hoor :P

pri-ma is wel wat anders, dit is niet erg contrastrijk, maar kijkt wel relatief 'rustig' daardoor.

|>

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik zit hier op een MBP scherm te werken en als ik m'n scherm op 100% brightness zet dan zie ik ook wel dat het grijs is. Alleen moet ik dan wel gelijk een zonnebril opzetten. Contrast is ook prettig in wat minder verlichte omstandigheden ;)

edit:
Ik had m'n scherm op RGB staan en dan is het net wit, op gecalibreerd profiel is het idd grijs :)
TheZeroorez schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:21:
[...]

Rood en rood tegenover elkaar hebben anders ook nauwelijks contrast hoor. Het lijkt me dus niet dat dat SDD z'n punt is wanneer hij het over contrast heeft.
Klopt, het gaat me om de gele mapjes op een witte achtergrond. De oude rode mapjes hadden een groter contrastverschil tov de achtergrond. In die zin dus een achteruitgang, maar daar valt nog mee te leven. Het gaat me puur om een onderscheid tussen GC-topics enerzijds en Feedback en A51-topics anderzijds. Die zijn nu namelijk allemaal geel en als GC'er heb ik dus 95% gele mapjes in m'n active topics staan. Dan is enig onderscheid wel prettig, daarom hadden die mapjes immers een kleurtje gekregen :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 28-09-2008 20:03 ]

Pagina: 1