Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BS player gebruikt ffdshow video niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
Sinds vandaag gebruikt bs player opeens mijn ffdshow video codec niet meer met als gevolg dat divx knippert en raar doet. het audio filter gebruikt hij nog wel (krijg ook het incoontje in de taskbar, die blauwe dus, de rode is weg)

Nu heb ik dus ffdshow uninstall / verse install gedaan maar helaas helpt dit niet. Ook in bs player staan er geen opties beschikbaar voor ffdshow (greyed out)

nogmaals uninstall gedaan van ffdshow en bs >reboot. verse install ffdshow > reboot > bs install. maar helaas nog steeds alleen de audio codec die gebruikt wordt

iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ?

edit. in titel mag video wel videocodec zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 28-09-2008 16:12 ]

Verwijderd

In FFDshow zelf (je ziet het ffdshow icoontje rechts onderaan wanneer het actief is) kan je instellen voor welke codecs ffdshow moet gebruikt worden. Vermoedelijk staat daar bij jou iets niet volledig juist.

• Ray
helaas komt dat icoontje dus niet meer te voorschijn. Tot vandaag kreeg ik als ik bsplayer gebruikt het blauwe (audio) en rode (video) icoon direct rechts onderin. nu alleen nog maar de blauwe...

ook heb ik in de instellingen gekeken en daar staat dat het gebruikt moet worden bij bsplayer.exe alleen dat doet het dus niet.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Misschien ligt het aan een instelling in BSplayer? Kun/Moet je ook daarin niet instellen welke decoder gebruikt moet worden? Er zou bijvoorbeeld ergens een tegenstelling in de instellingen kunnen zitten, zodat je bijvoorbeeld in ffdshow zegt wel BSplayer te gebruiken, maar dat in BSplayer ingesteld staat dat er een andere decoder moet worden gebruikt. Zoiets dus. M.a.w.: zowel de instellingen in ffdshow als de instellingen in BSplayer moeten goed staan.

• Ray
yepz alleen kan ik nergens in BS vinden waar je hem kan forcen ffshow te gebruiken. En waarom zou het opeens anders staan ? het heeft altijd goed gewerkt en nu dus opeens niet meer ook niet na een verse install.

Heb ook nog systeem herstel geprobeerd naar een dag terug maar dat werkt helaas ook niet > geen wijzigingen terwijl ik dus vanalles heb lopen verwijderen / installen

• Beuzelarij
  • Niet online
Welke codec gebruikt BSplayer dan wel bij het afpelen? Bij een beetje mediaplayer kun je dat ergens uitlezen. Die codec dan uitzetten/deïnstalleren.

• Ray
Beuzelarij schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:07:
Welke codec gebruikt BSplayer dan wel bij het afpelen? Bij een beetje mediaplayer kun je dat ergens uitlezen. Die codec dan uitzetten/deïnstalleren.
geen idee eigenlijk. ik heb ook geen andere codecs geherinstalleerd trouwens. Enkel bs player en ffdshow. Het feit dat hij dus xvid afspeelt zou moeten betekenen dat hij wel ffdshow gebruikt. echter ik krijg dus niet het icoon / ik kan in bsplayer niet bij de instellingen komen (zijn nu leeg) terwijl dat tot een paar dagen geleden wel zo was.

• Beuzelarij
  • Niet online
Je moet het wel even wat systematischer aan gaan pakken.
Je zegt "ik heb ook geen andere codecs geherinstalleerd trouwens". "Geherinstalleerd", betekent dat dat er ook andere codecs op je systeem aanwezig zijn of zijn geweest? Dan moet je die ook uitschakelen. Als je bij verschillende codecs hebt aangegeven dat ze de standaard-codec zijn, dan kunnen er conflicten ontstaan.
BSplayer ken ik niet, dus ik weet ook niet hoe je bij de instellingen daarvan kunt komen, en wat je precies kunt instellen. Bij de instellingen van ffdshow kun je ook komen via een snelkoppeling in het start-menu. In ffdshow kun je aangeven of het icoontje dan moet worden weergegeven tijdens afspelen of niet. Wellicht is dat weergeven van het icoontje uitgeschakeld en wordt ffdshow toch gebruikt? Het is hoe dan ook lastig dat jij (in BSplayer of elders) niet kunt zien welke codec hij precies aanspreekt.

• Ray
ik heb inderdaad per abuis HER installeren gezet.

wat ik bedoel is dat op mijn systeem enkel bsplayer staat en ffdshow, verder niets (natuurlijk mediaplayer maar geen andere codecs)

Normaal als ffdshow goed gekoppeld is met BS kan je in bs ook bij die instellingen komen en aanpassen hoe bs daar mee om moet gaan.

Ik kan inderdaad via software wel in de audio / video / vwf settings komen van ffdshow en daar alles aanpassen. ook daar staat duidelijk dat het gekoppeld is aan bsplayer.exe.

Echter de combinatie schijnt het dus niet te doen. Dat wil zeggen dat een heleboel divx het wel goed doet maar ook een tiental films vertoont opeens problemen en knippert nu tijdens de weergave.

Ik heb nu de nieuwste versie van ffdshow erop gezet en een verse install van BS

ik hoop dat het zo weer wat duidelijker is.

(ga wel even checken hoe dat met icoon / aan uit settings zit, had die nog niet gevonden)

edit. tray gevonden. dit staat echter gewoon aan. ook osd aangezet maar dit reageert ook niet. Tevens deze settings vergeleken met de audio settings. deze zijn gelijk ingesteld (en audio icoon verschijnt wel / wordt gebruikt)

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 02-10-2008 07:34 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
Pfoeh, het wordt er niet simpeler op. ;)
Ik gebruik zelf BSplayer niet, maar zit er misschien ergens een instelling die aan de hand van de bestandsextensie bepaalt welke codec gebruikt moet worden? Die zit bijvoorbeeld in GOM-player.
Je zegt dat sommige divx-bestanden wel goed gaan, en andere niet. Hebben deze bestanden dezelfde extensie? Het zou kunnen zijn dat BSplayer door een bepaalde instelling bijvoorbeeld voor .divx wel ffdshow aanspreekt, maar voor .avi niet, terwijl beiden divx-gecodeerde bestanden zijn.
Pagina: 1