Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lettertypes in Vista Resetten

Pagina: 1
Acties:

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-11 20:19
Hallo, ik heb heel veel Lettertypes in mijn Fonts map staan in Vista, maar nu zijn het er zoveel geworden dat mijn computer heel lang moet laden voordat ik eindelijk kan typen.

Dus wie kan mij helpen, kan ik gewoon de Font Folder verwijderen en de defaults er weer in zetten, en waar kan ik de defaults vinden??? Wie weet er een manier zodat ik niet alles manual hoef te verwijderen??

Mvg Klaas :?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Ik zou dit proberen: backup maken van je fontfolder, daarna alle fonts (behalve Arial, Verdana en Times) eruit mikken, PC opnieuw opstarten. Het zou me niet verbazen als Windows alle standaardfonts weer terug zet. Zo niet, dan heb je je backup nog.

Overigens is het natuurlijk idioot dat Vista nog steeds geen degelijke fontmanager heeft.

offtopic:
PS: je hoeft niet te groeten onder je post. Sterker, dat hebben we liever niet.

[ Voor 13% gewijzigd door posttoast op 28-09-2008 12:28 ]

omniscale.nl

• k4kl44s
Je bedoelt ze gewoon weg slepen, maar dat werkt toch niet, Het gaat hier om een stuk of 3000 lettertypes en je kan geen Yes to All doen, dat is echt Zoooooooooooooooooooooo KUT!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tuurlijk kan dat wel, gebruik gewoon het ingebouwde robocopy ofzo :) Wat doet je precies denken dat het aan een font ligt, en niet aan bijvoorbeeld een brakke (printer)driver?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• posttoast
Wegslepen? Je kunt toch gewoon C:\Windows\Fonts kopiëren naar een andere locatie?

omniscale.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

posttoast schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:27:
Overigens is het natuurlijk idioot dat Vista nog steeds geen degelijke fontmanager heeft.
Omdat gebleken is dat niemand de fontmanager (control panel applet) eigenlijk nog gebruikt om fonts te installeren/deinstalleren.

En aangezien de meeste gebruikers die veel met fonts moeten werken alternatieven ter beschikking hebben in andere applicaties of gewoon botweg de sleur/pleur methode gebruiken is het voor Microsoft gewoon niet rendabel om daar iets anders voor te gaan maken, een normale kosten/baten afweging dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• posttoast
alt-92 schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:14:
[...]

Omdat gebleken is dat niemand de fontmanager (control panel applet) eigenlijk nog gebruikt om fonts te installeren/deinstalleren.

En aangezien de meeste gebruikers die veel met fonts moeten werken alternatieven ter beschikking hebben in andere applicaties of gewoon botweg de sleur/pleur methode gebruiken is het voor Microsoft gewoon niet rendabel om daar iets anders voor te gaan maken, een normale kosten/baten afweging dus.
Tja, maar je kunt je ook afvragen waarom niemand die fontmanager nog gebruikt. Kip/ei verhaal dus. Maar inderdaad, ik denk niet dat de winst van Microsoft zal vertienvoudigen wanneer ze een degelijke tool in elkaar zetten.

omniscale.nl

• k4kl44s
@sanfranjake nee het zit zo, als ik met Photoshop bijvoorbeeld een Font layer wil maken klik ik op de Typetool, maar dan moet ik zo ongeveer 10 minuten die fonts laden en daarom wil ik het allemaal resetten.

• k4kl44s
Ja ik heb Robocopy gebruikt, het werkte, en hij liet alle Fonts die windows gebruikte staan (Times,Arial etc.)

Bedankt allemaal!

• posttoast
En, is het nu sneller?

omniscale.nl

Pagina: 1