Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zo ook bijv. met geheugen op sturen. Stuur maar op in een bubbeltjes envelop zeggen ze dan.
Natuurlijk stop ik het dan in een DVD doosje en nog wat spul er om heen, dus het zal best heel aan komen, maar dan nog zeg ik er altijd bij dat verzending risico koper is (tenminste op deze manier).
Ik wil best wat toegeven en (ik verstuur sowieso altijd verzekerd, ook al kost bij dat 1 euro meer), toch verzekerd opsturen, de TNT vertrouw ik al héél lang niet meer.
anders is het iets ingewikkelder, dan moet je je "redelijk" opstellen in deze, dus de post onderzoek laten doen naar het pakketje met de backplate. Als de post zegt dat het is afgeleverd is het afgeleverd en is het zijn "probleem" dat hij niet om aangetekende verzending gevraagd heeft.
daarbij, de verzender had zelf moeten melden dat de kartonnen verpakking beschadigd was bij de postbode, daar kun jij ook niets aan doen en nadat hij het heeft aangenomen mag je er van uit gaan dat het pakket het doel ongeschonden heeft bereikt en dat de schade dus later is gekomen
daarbij is 2ehands kopen altijd een risico...
(ik ben geen advocaat maar dit is wat ik ongeveer het opgevist bij andere topics
kleine kanttekening nog, dit is "aansprakelijkheid" dus wat je MOET doen, je MAG altijd tegemoetkomen
*burp*
Er zou een probleem kunnen ontstaan als jij hebt aangeboden om het te versturen op jouw kosten; want dan had je het moeten versturen (aangetekend/verzekerd); de kans dat iets niet aankomt in Nederland is vrij klein maar doch wel aanwezig.
Op afstand gekochte voorwerpen kunnen na enkele dagen nog teruggestuurd worden indien men niet tevreden is; maar dit is niet van toepassing op verkopen tussen particulieren.
Daarnaast heb je grote kans dat als je de onderdelen terug neemt (waar toe je niet verplicht bent) dat je kapotte onderdelen krijgt doordat de persoon per ongeluk het geheugen heeft "gebroken" door hem verkeerd in het moederbord te zetten ofzo ... hetzelfde kan met de backplate gebeurt zijn.
Het dus op afstand kopen (op basis van een foto ofzo) is dus een risico voor de kopende partij.... je mag hem dus tegemoet komen maar je bent hiertoe niet verplicht.
[ Voor 9% gewijzigd door Vidra op 28-09-2008 12:25 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
je bent niet verplicht hem zijn geld terug te geven. daarnaast mag je er tegenwoordig echt wel vanuit gaan dat een envelop aankomt, ondanks al het geschreeuw over de tnt die je in dit soort topics altijd ziet (tuurlijk gaat niet altijd alles goed, maar als je topics hier mag geloven, komt geen enkele brief goed aan).
edit: ah, screw it, laat die gozer gewoon, niet jouw probleem.
[ Voor 37% gewijzigd door mystic op 28-09-2008 12:32 ]
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Verwijderd
Ik stuur vrijwel alles per brievenbuspost, en >99% komt aan. Oftewel <1% komt niet aan, of dat is in ieder geval wat de koper claims (je weet het nooit helaas...).Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:36:
Het is echt bizar hoe vaak pakketjes gewoon niet aankomen.
Als je de backplate opnieuw kan sturen lijkt me dat een mooie oplossing, voor het geheugen zal-ie toch in ieder geval het geheugen retour moeten sturen wil-ie een nieuwe ontvangen o.i.d.
Signature
Verwijderd
Voor zover bij mij bekend ben je alleen verplicht tot levering van hetgeen is afgesproken. Als jij dus die backplate levert heb je jouw deel van de overeenkomst afgehandeld. Als jij de backplate niet zou leveren, dan zou hij formeel de koop ongedaan kunnen maken. Hij stuurt dan de gekochte zooi terug, jij betaalt hem zijn aankoopbedrag terug.MrVegeta schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:05:
Ik ben nu toch niet verplicht om hem zijn geld terug te geven omdat hij zegt iets niet te hebben ontvangen?
Het verhaal van het gebroken geheugenreepje is een ander losstaand feit. Je bent jouw deel van de deal nagekomen, alleen het product is beschadigd geleverd. Het wordt dus uitzoeken bij wie daarvoor de verantwoordelijkheid ligt.
Ik vraag me wel af hoe lang een poosje geleden is. Daarnaast vraag ik mij af hoe en wanneer die jongen heeft aangegeven wat er aan het geheugenreepje mankeerde.
Webwinkels horen binnen en bepaalde ternijn te leveren (ik meen 30 dagen), als dan niet geleverd is kun je als consument de koop ongedaan maken. Ik weet niet hoe dit bij particuliere koop geldt...Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:07:
[...]
Voor zover bij mij bekend ben je alleen verplicht tot levering van hetgeen is afgesproken. Als jij dus die backplate levert heb je jouw deel van de overeenkomst afgehandeld. Als jij de backplate niet zou leveren, dan zou hij formeel de koop ongedaan kunnen maken. Hij stuurt dan de gekochte zooi terug, jij betaalt hem zijn aankoopbedrag terug.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Maar goed, voortaan dus alles verzekerd/getekend op laten sturen op de kosten van koper.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik had pas ook een 9-dagen-bezorgtijd binnen Nederland...MrVegeta schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:38:
Grappig detail, kreeg vanmorgen een sms met het bericht dat ie de backplate had ontvangen. Terwijl ik het dus al 10 dagen geleden op de post heb gedaan.
TPG-statistieken die ik me herinner:
0,5% van de poststukken raakt kwijt
95% van de poststukken wordt de volgende dag bezorgd.
M.a.w.: als iets niet de volgende dag bezorgd is, heb je al 10% kans dat het kwijt raakt!