Wat is jouw hoogste dataverbruik in een maand?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.001 views

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik heb deze maand 405 gig binnengehaald (fup bij caiw bij een 24mb lijn is max 300gig)

Door een fout in het dataverbruik-overzicht zit ik dus flink over mijn limiet heen en zal ik een telefoontje krijgen van de provider met een dikke "FOEIII, niet meer doen"

Ik heb al het duurste abbo bij hun maar volgens de helpdesk is het gemiddelde van de verbruikers onder de 300gig dus wordt de fair use policy niet verhoogd.

Mijn vraag is wat download jij in een maand en wat mag je downloaden van je provider(welke?) voordat je een waarschuwingen/mails/sms/telefoon/bombrieven/.... ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

België zeker? Ik ben nog nooit door mijn provider aangesproken op mijn gedrag en werk ook bij een ISP waar we nog nooit contact met een klant hebben opgenomen die te veel heeft gedownload met zijn dslverbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 28-09-2008 11:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Geen idee, in Nederland maakt dat niet uit. :)

Verwijderd

Providers die eindgebruikers gaan bestraffen omdat ze over de FUP-limiet heen gaan, hebben dus eigenlijk overselled, en hebben er kennelijk hinder van. Ik heb bij XS4ALL nog nooit ergens last van gehad, en vind dat als je provider je 24 Mb/s aanbiedt, je dus gewoon 200 GB per dag moet kunnen downloaden, of dat zij dan maar softwarematig moeten gaan cappen. Waarna je uiteraard overstapt op een andere provider.

Overigens is patsen met je dataverkeer zóóó 2001 en als je 400+ GB binnentrekt moet je je eens af gaan vragen of je niet meer naar buiten moet.

Verwijderd

CAIW = Nederlandse ISP, dus denk niet dat dit om Belgie gaat.

In mijn router zie ik, sinds ik deze geinstalleerd heb:

424GB up
370GB down

Dat is in een periode van 3 maanden. De reden dat mijn upload wat hoger is dan de download is dat het nogal erg hard gaat als ik bittorrent een dagje open laat staan. En daar zegt mijn ISP natuurlijk niets over, dat is peanuts. Ik zou ik niet goed weten waar ik heen zou moeten met de data als ik substantieel meer zou binnenhalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 12:08 ]

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik woon in schiedam en sinds het binnenhalen van ps3avchd films is mijn dataverbruik dus omhoog gegaan.

Ik probeer dus te achterhalen of mijn verbruik bijzonder is aangezien ik het niet zo eens ben met hun fair use policy.

Dus wat verbruik jij per maand en wat is je limiet volgens de fup van je provider?

Indien ik echt bovengemiddeld binnenhaal zal ik het accepteren maar als er providers zijn die er niet zo probleem van maken dan stap ik liever over.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je patst, doe het dan goed, dus incl grafiekjes :Y)

Drukste maand van 2008 tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/mrtg/gb.php?host=home&month=2&year=2008

Geen idee wat de limiet van de FUP van @Home/Ziggo is, maar heb iig nog nooit meldingen gehad, maar de meeste maanden haal ik ook de 200GB niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 28-09-2008 12:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik kan het niet meer zien. Mijn pc doet 40GB per maand, maar daar zit ook intern verkeer bij en alles wat mijn Popcornhour download (die eigenlijk het meeste doet) zou ik er dan weer handmatig bij moeten tellen. Ik denk dat het uiteindelijk rond de 100GB uitkomt. Dat zijn vooral films en series.

Misschien moet ik ook weer eens van die grafieken uit mijn router gaan halen :)
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:05:
Providers die eindgebruikers gaan bestraffen omdat ze over de FUP-limiet heen gaan, hebben dus eigenlijk overselled, en hebben er kennelijk hinder van. Ik heb bij XS4ALL nog nooit ergens last van gehad, en vind dat als je provider je 24 Mb/s aanbiedt, je dus gewoon 200 GB per dag moet kunnen downloaden, of dat zij dan maar softwarematig moeten gaan cappen. Waarna je uiteraard overstapt op een andere provider.

Overigens is patsen met je dataverkeer zóóó 2001 en als je 400+ GB binnentrekt moet je je eens af gaan vragen of je niet meer naar buiten moet.
Dat is niet helemaal waar. Zodra een klant providers geld gaat kosten in plaats van geld oplevert (kosten in de vorm van kosten voor dataverkeer of kosten voor netwerkuitbreidingen die anders niet nodig zijn) kunnen ze gebruik gaan maken van een fair use policy. Als je de lijn 24/7 maximaal wilt kunnen benutten verkopen de meeste providers ook verbindingen met een 1:1 overboeking. Dan betaal je wel wat meer.

[ Voor 59% gewijzigd door Marzman op 28-09-2008 12:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Hoogste zal zo'n 300GB zijn. Hoewel ik een gemiddelde maand niet meer dan 150GB download, wat films in HD kwaliteit en af en toe wat games. :P

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn maandrecord downstream ligt rond de 500 GB. Dat is absurd veel, maar daarin zit 465 GB aan films voor iemand die een tijd weg is en zonder internet zit, en dan stel je je 100 Mbit verbinding wel even ter beschikking :+

Upstream is mijn record nog iets hoger, dat ligt rond de 1 TB. Ook dat is maar één keer voorgekomen, toen ik sociaal deed met een (overigens legale) torrent.

Maar dat zijn uitschieters; het gemiddelde ligt rond de 30-40 GB downstream en 5 GB upstream, bovenstaande uitschieter niet meetellend :)
nu wachten op de tweaker die daarboven komt :X

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/traffic.gif

Tot nu toe zo'n 100Gb, maar houd t pas sinds kort bij (te lui om cacti te installeren). Totaal dus ong 150Gb deze maand schat ik. Meestal wat minder,deze maand toevallig een paar series en dvd9's gedownload.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Op m'n mobieltje : 4 Gig (Eindeloos online van Hi.. kreeg meteen telefoon EN sms dat verbruik omlaag moest :D).
En op m'n ADSL2 haal ik meestal niet meer dan 80gig per maand.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19
Uhm... in 1 maand, 1 TB download!

(wegens een onweersbui wat disks gesloopt met films/series van mn HTPC.. die schijven moesten natuurlijk opnieuw gevuld worden! :))

Meestal is mijn dataverkeer heel normaal, ik denk dat ik normaal gesproken rond de 50GB in de maand zit :)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Uit mijn router:

Internet

Meer weergeven...

Type: ETHoA
Actief: 1 dagen, 1:27:54
IP-adres: 195.240.***.***
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 44,53 / 89,27

Sinds ik mijn router heb gereboot gister, lang leve usenet

Zal in een maand dus wel erg veel zijn(ik download zo ongeveer elke dag .ts bestanden van series van 3-4GB per aflevering, gisteren en vandaag een hele lange rits achter elkaar)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik hou dat hier niet bij per maand, maar:
code:
1
2
3
Actief: 18 dagen, 4:34:21

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]:   8,33 / 34,89

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Via uPNP krijg ik dit:

Binnen 1 week
- 50 gb verzonden
- 57 gb ontvangen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoogste zal over de 1TB zijn, maar dat is dan een maand waarin ik bijvoorbeeld een paar series als 24 of Prison Break volledig op DVD of in 720p download met wat HD films erbij. Meestal blijft het bij een film of 2 per dag en dan nog de series die ik standaard volg. Niet meer dan 300GB per maand denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Wellicht was het interessant om een discussie te starten over de verschillende FUPs die in gebruik zijn bij NL providers.

Juist door het hoge "opsomtopic"-gehalte gaat dit topic weer dicht. Dergelijke topics zijn niet gewenst in I&H.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.