Speciale tekens toetsenbord werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233563

Topicstarter
Beste,

Sinds een paar weken doen de speciale tekens op mijn toetsenbord het niet naar behoren, het ligt niet aan het toetsenbord aangezien ik het heb getest met een ander toetsenbord en ook op de usb poort.
Ik kan wel speciale tekens typen maar bijv. geen komma op de e of dubbele puntjes, %$ etc werken wel goed.

De instelling voor de taal staan op:
Nederlands (taal)
Verenigde staten (internationaal) (toetsenbord)

Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn? Het is namelijk erg vervelend.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Alle instellingen voor het tobo op Verenigde staten (internationaal) zetten, dan zit je altijd goed. Windows wil nog wel eens uit zichzelf switchen tussen taalprofielen, dus het is het beste om voor alle actieve profielen dit in te stellen. Hier een screenshot van mijn situatie, heeft altijd prima gewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/3043/screenshotph5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik het op jouw manier doe, switch hij juist bij alles wat ik doe tussen taalprofielen.
Bij het ene profiel krijg ik dan nog steeds geen speciale tekens en bij het andere krijg ik meteen ' als ik erop druk en als ik dus puntjes op de e wil: "e ipv de puntjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 14:14

Sebazzz

3dp

Het beste is om één profiel te maken met één toetsenbord.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik nu dus:
Nederlands (Neederland)
Toetsenbord: Verenigde staten (internationaal)

Heeft het al die tijd gedaan, maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het beschreven "probleem" is tamelijk bekend en is inderdaad inherent aan de gekozen instelling. Zelf heb ik voorkeur voor de ALT-codes die ik in de loop van de jaren uit het hoofd ken. Dus ALT-toets in combinatie met getal op de nummerieke toetsen. Zoals de é met ALT-130, de ë met ALT-137 enz. Ik heb daartoe toetsenbordinstelling Engels (Verenigde Staten).

Anderen hebbben liever de methode van eerst teken typen (gebeurt nog niets) en dan pas de letter. Dus ingeval van de ë eerst het aanhalingsteken en dan de e. Voor alleen een aanhalingsteken: Aanhalingsteken + spatie.
Voor die instelling kies je Verenigde staten (internationaal), de instelling die jij vermeldt.
Ik neem aan, gezien dat het kort geleden nog naar behoren werkte, dat je bewust bent van die twee stappen, dus niet accent- en lettertoets tegelijk indrukken, maar achter elkaar.
Mogelijk dat die instelling bij jou gestoord is, in dat geval weet ik helaas geen oplossing. Maar een (desnoods tijdelijke) oplossing zou dan bovengenoemde instelling Engels (Verenigde Staten) kunnen zijn in combinatie met ALT-codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben bekend met de alt-codes maar ben niet van plan die uit mijn hoofd te leren. Aangezien ik PHP script gebruik ik vaak aanhalingstekens.
Om een " te typen doe ik meestal "-knop en dan spatie, nu krijg ik die alleen als ik daar 2x op druk maar dan krijg ik er meteen 2.
Zelfde met enkele en ook met e met streepje erop. Als ik die toets met aanhalingstekens indruk en dan een e krijg ik alleen de e.
Maar moet niet aan het toetsenbord liggen, die is prima en vrij nieuw. En met andere deed die het ook niet.
Pagina: 1