Een vreemd probleem. Ik heb 2 kaarten uit de Geforce 7- serie, een 7300gt en een 7600gt. Als ik ze netjes inbouw en windows installeer dan ziet alles er goed uit, normale kleurtjes. Wanneer ik vervolgens de nVidia-drivers installeer en opnieuw opstart, ziet het beeld er vreselijk uit. Ik krijg een tekstwolkje waarin staat dat de grafische instellingen niet optimaal zijn. Deze blijken te staan op 800x600px, 4bits kleuren. Nou ok, andere versie van de drivers proberen was m'n eerste gedachte. Ik heb de laatste 3 driverversies voor de GF 7 series geprobeerd (via de meuktracker en de officiële nVidia site) maar het probleem bleef. Vooraf de andere drivers netjes verwijderd.
Het vreemdste is nu, dat ik het op 2 totaal verschillende configuratie's heb gedaan:
- Athlon 64 x2 4200+
- ABIT KN9S
- 2GB OCZ Gold geheugen
- Western Digital 250GB hdd
met zowel 7300gt als 7600gt
en
- Athlon x2 4200+
- MSI MSI K9A2 CF-F
- 2GB GeiL geheugen
- Maxtor 40gb hdd'tje
Ik doe iets verkeerd, maar wat? Op google vind ik maar een paar vergelijkbare gevallen, maar geen enkele met de GF 7 serie...
Bij voorbaat dank,
P.S. Kaartjes zijn niet stuk; ze werken wel op nog een andere PC, ook AM2.
P.P.S. van SLI/crossfire is geen sprake, ik bouw telkens één kaartje tegelijkertijd in.
Het vreemdste is nu, dat ik het op 2 totaal verschillende configuratie's heb gedaan:
- Athlon 64 x2 4200+
- ABIT KN9S
- 2GB OCZ Gold geheugen
- Western Digital 250GB hdd
en
- Athlon x2 4200+
- MSI MSI K9A2 CF-F
- 2GB GeiL geheugen
- Maxtor 40gb hdd'tje
Ik doe iets verkeerd, maar wat? Op google vind ik maar een paar vergelijkbare gevallen, maar geen enkele met de GF 7 serie...
Bij voorbaat dank,
P.S. Kaartjes zijn niet stuk; ze werken wel op nog een andere PC, ook AM2.
P.P.S. van SLI/crossfire is geen sprake, ik bouw telkens één kaartje tegelijkertijd in.
[ Voor 6% gewijzigd door OConnor op 28-09-2008 11:52 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.