na installatie nVidia-drivers enkel 4 bits, 800x600 mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-03 21:46
Een vreemd probleem. Ik heb 2 kaarten uit de Geforce 7- serie, een 7300gt en een 7600gt. Als ik ze netjes inbouw en windows installeer dan ziet alles er goed uit, normale kleurtjes. Wanneer ik vervolgens de nVidia-drivers installeer en opnieuw opstart, ziet het beeld er vreselijk uit. Ik krijg een tekstwolkje waarin staat dat de grafische instellingen niet optimaal zijn. Deze blijken te staan op 800x600px, 4bits kleuren. Nou ok, andere versie van de drivers proberen was m'n eerste gedachte. Ik heb de laatste 3 driverversies voor de GF 7 series geprobeerd (via de meuktracker en de officiële nVidia site) maar het probleem bleef. Vooraf de andere drivers netjes verwijderd.

Het vreemdste is nu, dat ik het op 2 totaal verschillende configuratie's heb gedaan:
- Athlon 64 x2 4200+
- ABIT KN9S
- 2GB OCZ Gold geheugen
- Western Digital 250GB hdd
met zowel 7300gt als 7600gt

en
- Athlon x2 4200+
- MSI MSI K9A2 CF-F
- 2GB GeiL geheugen
- Maxtor 40gb hdd'tje
met zowel 7300gt als 7600gt

Ik doe iets verkeerd, maar wat? Op google vind ik maar een paar vergelijkbare gevallen, maar geen enkele met de GF 7 serie...

Bij voorbaat dank,

P.S. Kaartjes zijn niet stuk; ze werken wel op nog een andere PC, ook AM2.

P.P.S. van SLI/crossfire is geen sprake, ik bouw telkens één kaartje tegelijkertijd in.

[ Voor 6% gewijzigd door OConnor op 28-09-2008 11:52 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

MSI K9A2 CF-F

Is een ATI Crossfire moederbord; ondersteund alleen 2x AMD/ATI videokaarten; ondersteund dus geen Nvidia SLI?

ABIT KN9S

Ondanks dat het een Nvidia chipset is ondersteund het geen nvidia SLI

Ik neem aan dat je geen SLI wilt ... denk ik zomaar ... als je windows opnieuw installeert (om te voorkomen dat er geen andere "restanten" drivers zijn ... werkt het dan wel?

[ Voor 103% gewijzigd door Vidra op 28-09-2008 10:47 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• OConnor
Hoi Vidra,

ik zal even wat duidelijker zijn; ik gebruik de kaartjes niet tegelijkertijd, maar los :) dus van SLI noch CrossFire is sprake. En een enkele nVidia kaart zou volgens mij gewoon moeten werken op een Crossfire-bord, en zeker op een nVidia (niet-sli-) bordje.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Vidra

Vidra

Vragen?

OConnor schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:51:
Hoi Vidra,

ik zal even wat duidelijker zijn; ik gebruik de kaartjes niet tegelijkertijd, maar los :) dus van SLI noch CrossFire is sprake. En een enkele nVidia kaart zou volgens mij gewoon moeten werken op een Crossfire-bord, en zeker op een nVidia (niet-sli-) bordje.
Daar heb je helemaal gelijk in... weet je zeker dat alle "driver restanten" (klik hier) weg zijn ... het lijkt me namelijk een driver issue; zeker als je beide kaarten ook getest hebt in een derde systeem. Je zou eventueel windows opnieuw kunnen installeren. Ik weet dat het ongeveer een uurtje bezig bent met de installatie zelf en dan de rest nog maar het is sneller :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• OConnor
Heb het al 2x geprobeerd op ene volledig nieuwe windows-installatie :p

Echt zo gek dit; heb zelfs de voeding en schijf veranderd, alles losgehaald... achterlijk...

Ik ga nog even wat dingen proberen. Bedankt voor je reacties i.i.g. en als iemand nog een idee heeft heel graag :)

• OConnor
Ik heb het probleem opgelost door een oeroude driver (eind '06 :D) te installeren! performance is prima.

Bedankt voor de replies

--/--

• Vidra

Vidra

Vragen?

OConnor schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:06:
Ik heb het probleem opgelost door een oeroude driver (eind '06 :D) te installeren! performance is prima.

Bedankt voor de replies

--/--
Mooi dat het opgelost is ... maar raar want de huidige drivers zouden ook optimalisaties moeten mogelijk maken voor jouw vga-kaarten.

Maar veel plezier ;)

Pagina: 1