Hoe FM-antenne aansluiten op Philips HTS3154

Pagina: 1
Acties:

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb gisteren een Philips HTS3154 set gekocht. Het lukt mij om alle normale kabels aan te sluiten behalve de FM-antenne. De FM-antenne moet in een ronde poort terwijl de antenne een trapezium-vorm heeft.
Ik heb geprobeerd om het heel hard erin te proppen, maar lukt niet. Hoe krijg ik mijn FM-antenne aangesloten? Moet er iets tussen ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/7232/naamloosrm5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door H92! op 28-09-2008 09:38 ]

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Het zou natuurlijk moeten passen, maargoed.
Ik neem hierbij gelijk even aan dat je de radio niet aan de kabel gaat hangen...

In dat geval kan je een draadje in de middelste pin stoppen, of voor een nettere oplossing, gebruik een normale female coax-stekkertje, je weet wel, die ook in je tv zit, maar dan een vrouwtje...

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/s/2000_2999/2800/2870/2871/287130_BB_00_FB.EPS.gif

Hang daar aan de middelste aansluiting een draadje, strip het draadje en klaar..

(Voor een beter geluid is het aansluiten op de kabel een betere keuze)

[ Voor 8% gewijzigd door TimothyW op 28-09-2008 10:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 14:12
Dat is wel raar, radio gebruikt dacht ik net de omgekeerde aansluiting van het normale tv antenne signaal, dus een male i.p.v. female aanlsuiting op de apparatuur.

• TimothyW
Nielson schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:23:
Dat is wel raar, radio gebruikt dacht ik net de omgekeerde aansluiting van het normale tv antenne signaal, dus een male i.p.v. female aanlsuiting op de apparatuur.
Radio gebruikt inderdaad de omgekeerde aansluiting van tv, dus is het stekkertje een vrouwtje...
Het stekkertje welke in de tv gaat is een mannetje...

Op het plaatje zie je een gaatje in het midden, echter qua grootte denk ik dat het alsnog een mannelijk pikkie is in het midden... (holle pin)

[ Voor 1% gewijzigd door TimothyW op 28-09-2008 18:24 . Reden: Het woord stekkertje erbij gezet, verwarrend voor sommige... ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De FM connector op een radio tuner/receiver zou een mannetje moeten zijn.
Op de foto van de TS lijkt het een vrouwtje (misleiding door de holle pin), maar het is wel degelijk een mannetje gezien de grootte.

@TS:
Dat trapezium vormige connectortje zou over de pin van die connector moeten vallen. Wordt wel vaker gebruikt. Niet bepaald de ideale manier van FM ontvangst maar het werkt soms wel. (een echte antenne met echte coax kabel en echte connectoren zijn veel beter)
Hij zou volledig over die pin moeten schuiven, tot aan het einde.
Lukt dat niet, dan denk ik dat er iets mis is gegaan met het maken van dat trapezium vormige connectortje. In dat geval bedenk je gewoon iets tot het wel past.

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 28-09-2008 18:15 ]

Alles kan stuk.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb deze home cinema set ook. Ik heb 'm er schuin overheen geschoven (dus niet recht erop). Met beleid een beetje duwen, dan lukt het wel.

• TimothyW
Als ik nog eens goed naar het eerste plaatje kijk, dan lijkt het me dat het plastick, of rubber dusdanig in de weg zit dat het niet past. Snijd dat eens een beetje weg, buig de opening iets wijder...

@remco_K: "dat zeg ik..."
Pagina: 1