Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[FancyUpload] Willekeurige browsercrashes

Pagina: 1
Acties:

• KillerSponge
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 20:16
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een klein CMS'je waar grote bestanden in geupload moeten kunnen worden. Na wat zoeken heb ik voor FancyUpload gekozen ( http://digitarald.de/project/fancyupload/2-0/ ). Na dit geimplementeerd en getest te hebben in Opera dacht ik dat het goed werkte, maar toen ik het in Firefox teste bleek die te crashen (echt hard, als in "rapport wel of niet verzenden"-crashen).

Later bij een paar vrienden nog in wat verschillende browsers geprobeerd, en het lijkt wel alsof de browsers willekeurig klappen. BIj de een crasht Opera, bij de ander IE, bij de ander allemaal, bij weer een ander geen van allen. Het zijn ook allemaal harde crashes (de browser klapt er uit).

Behalve de code van FancyUpload heb ik het volgende (__URL__ is hier de website):

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
window.addEvent('load', function() {

var swiffy = new FancyUpload2($('status'), $('filelist'), {
        'url': '__URL__/modules/fancyupload/script.php',
        'fieldName': 'file-upload',
        'path': '__URL__/modules/fancyupload/img/Swiff.Uploader.swf',
        'onLoad': function() {
            $('status').removeClass('hide');
            $('fallback').destroy();
        }
    });

/**
     * Various interactions
     */

$('frm-browse-all').addEvent('click', function() {
        swiffy.browse();
        return false;
    });

$('frm-clear').addEvent('click', function() {
        swiffy.removeFile();
        return false;
    });

$('frm-upload').addEvent('click', function() {
        swiffy.upload();
        return false;
    });
});

(vrijwel volledig uit het example van fancyupload gekopieerd)

Na wat testen en heel veel proberen ben ik er achter gekomen dat het aan de manier van aanroepen van 'url' en 'path' ligt. Als deze relatief zijn (zoals in het example van fancyupload), werkt het prachtig. Bij mij werkte relatieve url's echter niet (ik kreeg toen een IOerror). Er waren gelukkig meer mensen met dit probleem, en hen werd door de auteur van fancyupload aangeraden absolute url's te gebruiken. Daarmee krijg ik inderdaad geen IOerror's meer, maar dus wel bovenstaand probleem.

Daarnaast maakt het uit of ik 'www.' voor de absolute url zet of niet. Nog steeds hetzelfde probleem, alleen werkt het nu in FF en niet meer in Opera (en bij sommige niet in FF, wel in Opera, enz... het verandert dus alleen).

Ik weet werkelijk waar niet meer wat ik moet doen. Ik heb op Google gezocht naar mogelijke oplossingen, maar ik kan niks vinden over deze semi-random crashes.

Is er iemand die ervaring met fancyupload heeft en mij hiermee kan helpen? Ik zou natuurlijk een ander uploadpakket kunnen gebruiken, maar ik ben toch wel benieuwd wat er hier nu fout gaat... Het zou toch überhaupt niet mogelijk moeten zijn een browser te laten crashen met een stukje javascript?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door KillerSponge op 27-09-2008 23:58 . Reden: extra details toegevoegd ]

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen oplossing voor je probleem, maar wel iets waar je beter nu al rekening mee kunt houden: in de komende Flash Player 10 werken verborgen Flash upload scripts niet meer.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

crisp

Devver

Pixelated

Ik vermoed dat je op een of andere manier toch tegen same-domain problemen aanloopt. Als je site zowel met als zonder 'www' subdomain toegankelijk is dan heb je al een verschil op het moment dat je statische absolute URL's gebruikt. Je zou kunnen kijken of je __URL__ in javascript dynamisch kan samenstellen adhv location.host.

Intentionally left blank

• KillerSponge
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 20:16
Het dynamisch genereren van de url met location.host werkt perfect! Hartstikke bedankt! :D