Ik probeer mijn FTP Server werkend te krijgen. De FTP server staat op dezelfde machine als de firewall.
Nu is mijn enige manier om te testen of het werkt, met een desktop systeem in mijn eigen netwerk in te loggen op de ftp server.
Nu gaat alles goed, ik log in. Maar het probleem is dat ik na een tijdje niet meer terug kan in mijn mappen structuur.
Ik krijg dan de melding:
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Switching to Binary mode.
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (82,95,194,119,216,10)
Commando: LIST
Fout: Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Als ik in IPTABLES
#iptables -P FORWARD ACCEPT
#iptables -P INPUT ACCEPT
#iptables -P OUTPUT ACCEPT
Alles allow, dan werkt het perfect. Maar uiteraaard wil ik alles op BLOCK hebben.
Als ik met een packet analyzer kijk of dat er andere data over de lijn gaat als policy ACCEPT is kom ik niets anders tegen. Alle data blijft over port 21 gaan, dus gewoon een passieve verbinding.
Waarom werkt dit maar heel kort? en als ik dieper in mijn mappenstructuur ga, waarom krijg ik dan geen list meer?
Nu is mijn enige manier om te testen of het werkt, met een desktop systeem in mijn eigen netwerk in te loggen op de ftp server.
Nu gaat alles goed, ik log in. Maar het probleem is dat ik na een tijdje niet meer terug kan in mijn mappen structuur.
Ik krijg dan de melding:
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Switching to Binary mode.
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (82,95,194,119,216,10)
Commando: LIST
Fout: Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Als ik in IPTABLES
#iptables -P FORWARD ACCEPT
#iptables -P INPUT ACCEPT
#iptables -P OUTPUT ACCEPT
Alles allow, dan werkt het perfect. Maar uiteraaard wil ik alles op BLOCK hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ETH0 = wan ETH1 = lan #FTP (21:20) From Wan to Firewall iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --sport 21 -i eth0 iptables -A OUTPUT -j ACCEPT -p tcp --dport 21 -o eth0 #FTP (21) From Lan to wan iptables -A FORWARD -j ACCEPT -p tcp --dport 21 -i eth1 iptables -A FORWARD -j ACCEPT -p tcp --sport 21 -o eth1 |
Als ik met een packet analyzer kijk of dat er andere data over de lijn gaat als policy ACCEPT is kom ik niets anders tegen. Alle data blijft over port 21 gaan, dus gewoon een passieve verbinding.
Waarom werkt dit maar heel kort? en als ik dieper in mijn mappenstructuur ga, waarom krijg ik dan geen list meer?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl