• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Hallo beste Tweakers,

Deze zomervakantie heb ik een nieuwe fotocamera gekocht, een General Electric A 735 FOTOCAMERA 7 MegaPixel met een Sandisk SD Card 2 GB geheugenkaartje.

Was met de zomervakantie in turkije en had dus best veel foto's gemaakt, 100 ofzo. Toen een keer in de avond hoorde ik een raar geluid uit de fotocamera komen en later een dampje, ik heb toen meteen de batterijen eruit gehaald en zag dat 1 van de batterijen een beetje zwart was, er kwam ook een soort zwart vloeistof uit.

De volgende dag heb ik nieuwe batterijen gekocht maar de fotocamera werkte niet als in het begin, als ik het aanzette duurde het best lang voordat ie wat deed en ging die vanzelf ook uit, ook gaf hij aan dat er geen geheugenkaart in zat, ik dacht van dammit nu zijn al mijn foto's kwijt. :P

Daarna heb ik dus een nieuwe geheugenkaart gekocht en voilla, mn camera deed het weer :) , jammer genoeg heb ik de foto's die ik had gemaakt niet meer kunnen bekijken.

Ik ben naar een aantal elektronica zaken geweest om de geheugenkaart na te laten kijken, misschien dat ik de foto's er nog wel uit kon halen, maar volgens hun kon het niet omdat hun pc het niet kon lezen omdat het een foutmelding gaf.
Ik heb zelf net een half uur geleden op de pc nog met een kaartlezer geprobeerd of ik erin kon komen, maar na een tijdje wachten kreeg ik te lezen of ik het kaart wou formatteren, het is mij dus ook niet gelukt.

Nu mijn vraag, wat zou er aan de hand zijn met deze geheugenkaart en kan ik uberhaupt nog wel alle foto's eruit halen?

Ik bedank jullie alvast voor jullie reaktie.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
dit was de term die ik intikte in google.com: 'rescue broken compact flash' .. en zowaar, de 2e hit was precies wat je zocht. maareh, als die foto's echt belangrijk zijn, dan is het opsturen naar een data recovery bedrijf misschien je beste optie.

• mhpwolf
DrClaw schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:56:
dit was de term die ik intikte in google.com: 'rescue broken compact flash' .. en zowaar, de 2e hit was precies wat je zocht
Ik ga het meteen checken,tnx,

• mhpwolf
OMG, ik heb ze, DrClaw ik bedank je een million zillion times man, ben een blij man nu 8)7 .

Alleen raar dat de winkels waar ik was het niet voormekaar konden krijgen.
Nogmaals bedankt.

Ohja, ik had dus een hele mooie foto gemaakt toen het net donker aan het worden was, je kon net de zon achter een paar wolken zien, er kwamen van die hele mooie lichte strepen uit de wolken, toen ik die foto aan het bekijken was dacht ik zodra ik weer terug ben in Nederland ga ik die hier posten, dus, hier is ie dan:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/20ixdw8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/28hix3s.jpg

[ Voor 143% gewijzigd door mhpwolf op 27-09-2008 23:49 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

mhpwolf schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:12:
OMG, ik heb ze, DrClaw ik bedank je een million zillion times man, ben een blij man nu 8)7 .

Alleen raar dat de winkels waar ik was het niet voormekaar konden krijgen.
Winkels willen of kunnen vaak niet meer moeite nemen dan het ding in een wikkeleurige pc drukken. Als het dan niet werkt is het 'jammer'.

Even met recuva of een ander programmaatje erbij zit er vaak niet in, dan moet je toch vaak bij de wat meer ervaren hobbyisten zijn.

Verwijderd

En als een winkel het aanbiedt dan gebruiken ze vaak dezelfde tools als wij :)
Pagina: 1