Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WIFI haalt maar 10mbit?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal maar 10mbit met mijn wifi via mijn laptop, ik heb het gevoel dat dit aan de methode ligt die ingesteld is op de router.

Mijn normale computer haalt de volledige 30mbit namelijk.

Is het mogelijk dat er een instelling op de router verkeerd staat, waardoor de wifi bandbreedte beperkt blijft tot 1 mB per seconde?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer eens de instellingen van je wifi na te kijken en zet hem op Dynamic G (of n als je laptop dat aan kan). Liever geen 'Mixed b/g' omdat ten koste gaat van je snelheid

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Halen jullie zelf dan echt snelheden in de buurt van de 54mbit volgens specificaties?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

reken eens uit: 54mbit is 6,75MB per seconde. Aangezien je een hele snelle internetaanbieder moet hebben om die snelheid te behalen zal je theoretisch alleen die snelheid halen in een LAN/WAN-situatie. Dit dus bij een bereik van 100%.

Hieronder mijn instelling in m'n Experia Modem (bij internet abo geleverd, dus zal in het geval van een wireless router anders zijn!)
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/wifistatic.jpg

Controleer de onderste twee instellingen in jou modem/router

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Probeer TCPOptimizer eens, dat wil nog wel eens helpen. Bij mij ging de wireless verbinding van 1MB/s naar 1,7MB/s,
oftewel het maximum van mijn verbinding.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Om even je verwachtingen recht te zetten: 54 Mbit/s zul je nooit halen; da's namelijk de maximale doorvoer van je hele WiFi omgeving onder optimale omstandigheden. In de praktijk ligt het maximum haalbare op zo'n 45%, dus 25Mbit/s in jouw geval. Dingen waar je naar kunt kijken:
  • WPA2 gebruiken voor je encryptie
  • laatste firmware op je router/AP installeren
  • nieuwste drivers voor je NIC installeren
  • kijken of er storende netwerken in je omgeving zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Totaal gebrek aan eigen inzet.
Je geeft geen enkele informatie over de gebruikte apparatuur, de instellingen hiervan e.d.

Wat heb je zelf al geprobeerd/gezocht?

Je had denk ik makkelijk kunnen vinden dat die 54 Mbit/s niet te halen valt met een G netwerk.
Boven de 10 Mbit/s moet makkelijk mogelijk zijn, maar er valt niets zinnigs over te zeggen zonder informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.