Toon posts:

Wat is de beste router/netwerk voor een 100 MB glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij advies geven over een het intern netwerk?
Ik krijg een glasvezelverbinding van 100 MB fiber 2 home van ons brabant net.
En er worden 2 vaste computer gebruikt en 2 laptops draadloos.
Welk netwerk en welke router kan ik het beste intern gebruiken om zo weinig mogelijk dataverlies te lijden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Wireless ga je per definitie 'dataverlies' krijgen, over 802.11g trek je hooguit ~25mbit en met 802.11n ga je de volledige 100mbit ook niet halen.

De beste router in this case? een PC met 2 netwerkkaarten erin, met bijv. PFSense erop..

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

UIt de reviews: D-Link DIR655

Verwijderd

Yapser schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:03:
Wireless ga je per definitie 'dataverlies' krijgen, over 802.11g trek je hooguit ~25mbit en met 802.11n ga je de volledige 100mbit ook niet halen.
Het gaat om wirespeed, nooit om "wifi" snelheden. Gezien wifi op 7863456 manieren te storen is :)
De beste router in this case? een PC met 2 netwerkkaarten erin, met bijv. PFSense erop..
Iedere router welke minimaal 100mbit backplane heeft, en getest is op NAT transfer snelheden om te conteroleren of van WAN naar LAN ook "echt" de 100mbit behaalt.

Ik werk zelf veel met de Linksys WRT54GL (ik heb er 7), in optimale situatie kan ik hiermee (boven beschreven scenario) 62mbit versturen, hierna zit ik aan het einde van de routers backplane.

Voor de TS: Conteroleer niet alleen de "aansluiting(en)" op $any router (of dit 10, 100, 1000mbit is op de WAN aansluiting), maar ook of de router dit kan routeren op een benodigde snelheid.

In geval dat ik ooit "sneller" internet ga krijgen, dan heb ik nog een Cisco PIX 515E liggen, welke meer dan 100mbit aankan.

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

WAN to LAN Throughput
D-Link Xtreme N Duo Media Router (DIR-855 (A1)) 332
D-Link Xtreme N Gaming Router (DGL-4500) 242
Trendnet 300Mbps Wireless N Gigabit Gaming Router (TEW-633GR) 239
D-Link Xtreme N Gigabit Router (DIR-655) 231
Buffalo Technology Wireless-N Nfiniti Dual Band Gigabit Router & Acce (WZR-AG300NH) 201
Linksys Wireless-N Gigabit Router with Storage Link (WRT350N) 167
Linksys Dual-Band Wireless-N Gigabit Router (WRT600N) 164
Netgear RangeMax Next Wireless Router - Gigabit Edition (WNR854T) 148
Linksys Simultaneous Dual-N Band Wireless Router (WRT610N) 136
Apple Airport Extreme (MB053LLA) 133
Belkin N1 Vision Wireless Router (F5D8232-4) 106

Mijn favoriet is ook de Linksys WRT54GL met Thibor Hyperwrt 15C firmware.
Maar WAN poort is max. 53 Mbit

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:55:
[...]
Het gaat om wirespeed, nooit om "wifi" snelheden. Gezien wifi op 7863456 manieren te storen is :)
KingOfDos :W
Uiteraard, maar meer als reminder dat je wireless een -stuk- minder haalt :)
Iedere router welke minimaal 100mbit backplane heeft, en getest is op NAT transfer snelheden om te conteroleren of van WAN naar LAN ook "echt" de 100mbit behaalt
Daar komt het basicly wel op neer ja. Thing is, zo enorm veel routers die 100mbit aankunnen zijn er niet. Daarna nog eens volgooien met p2p vinden ze helemaal niet leuk vermoed ik zo :+

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wirespeed 100MBit?? vanaf cisco 7200... :X
een cisco 3825 tot 70Mbit...
Er zijn er niet zoveel die echt 100MBit kunnen routeren. Dat zijn stinkend dure apparaten.
100MBit routers zijn high end apparaten, tussen al die bovengenoemde apparaten vind je niets wat 100Mbit kan routeren.
Je zal ten hoogste de wireless speed kunnen halen 53 MBit.
Aan de andere kant LOL thuisnetwerk met 100MBit WAN speed :9~

• BHQ

BHQ

Kabouterplop01 schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:45:
Je zal ten hoogste de wireless speed kunnen halen 53 MBit.
ehm..

Je weet dat wireless half duplex is :?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lekkere linux doos neer zetten dus :+

404 Signature not found

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Yapser schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:47:
[...]

ehm..

Je weet dat wireless half duplex is :?
Ja maar niet eens bij stil gestaan :o

on t:
gewoon geen wireless raad ik je aan :D Zo'n linux machine is nog niet eens zon rotte keus

[ Voor 8% gewijzigd door Kabouterplop01 op 28-09-2008 22:34 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou ook voor een (oude)pc met een linux distibutie gaan. Twee netwerkkaarten erin (neem 'echte' geen Realtek dingen maar 3com of intel oid).

Kijk eens naar IPCop: is een complete linux distri met een dijk van een firewall en vele plugins die een prachtige router maken......

Verwijderd

In het OBN topic zie je dat veel mensen de Dlink DIR-655 hebben. Werkt erg goed en kan zeker 100 Mbit WAN-LAN routeren. Ber er zelf ook gebruiker van. Voor ca. 120 euro is hij verkrijgbaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SMSfreakie schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:50:
lekkere linux doos neer zetten dus :+
Ook daar oppassen, 100Mbps is niet niets.

Ik had een Compaq Deskpro EN SFF (P3-533) met goede 100Mbit NICs (Intel onboard, 3Com losse kaart) met Debian erop die prima in staat was om m'n oude 6Mbit verbinding te routeren (en af en toe ook 24Mbit op een LAN party) en en passant ook als fileserver en torrentbak te functioneren.

Toen heb ik een upgrade naar 120Mbps gekregen en was het een ander verhaal. De P3 bleef - ook als ik de torrents uitschakelde en geen LANverkeer veroorzaakte - steken rond de 55Mbps.

Oplossing was een upgrade. Ik heb zo'n Atom bordje besteld, maar tot die binnen is draai ik met een C2D E2180 met twee Gb NICs (Intel onboard, Broadcom op losse 3Com kaart). Dat is pure overkill, maar werkt iig goed - en kan naast het routeren ook als HTPC dienen :z

Kortom, ook met een Linuxbak moet je niet klakkeloos uitgaan dat dit soort snelheden gehaald worden. Ik twijfel sterk of bijv. een Epia bord met Realtek NICs dit aan zouden kunnen.

Wat je je trouwens ook kan afvragen is of het wel nodig is om die volle 100Mb te halen. Ik vond 120Mb de eerste week ook fantastisch, maar nadat je geconsateerd hebt dat je een HD film nu in 9 minuten ipv 2.3 uur met 8Mbit of drie kwartier met 24Mbit binnen haalt, boeit het allemaal niet zo. Zolang je sneller kunt binnenhalen dan je kunt kijken boeit het uiteindelijk geen drol. Aanvankelijk had ik mijn 100Mb switch er tussenuit gehaald om de volledige 120Mbit te kunnen halen op m'n desktopbak. Maar na een dag hing hij er gewoon weer tussen. 94Mbps (wat ik met die switch haal) is sowieso al overkill, de meerwaarde van 20Mbps extra was me de irritatie van minder aansluitingen niet waard :o

Oslik blyat! Oslik!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klopt hier staat een AMD 1640LE te brullen met 3com kaartje naar internet en gigabit intel kaartje naar mn lan..

helaas gaat mijn internetlijn niet verder dan 20mbit maar een testje met routering vanaf een ander netwerk ging met gemak :D

performance ging pas lekker omhoog toen ik de Intel kaart in PCI model had vervangen voor een PCI-E model :) ergens lagde de PCI bus nogal :+

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Lag" is een groot woord. Waarschijnlijk hingen IDE en NIC beide op PCI en dan kun je wel eens bandbreedte tekort komen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1