Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

boxed cooler 939 demonteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee iederen.

Ik ga de processor van m'n ouders computer vervangen. Ik haal er de amd 3200 uit en zet er een 3700 in (ik weet dat dit heel oud is haha).

Het enige probleem is: Ik weet niet hoe ik de koeler er af moet halen.

Kan iemand mij dit uitleggen?

BVD

Verwijderd

Gewoon verend palletje aan de zijkant van de koeler indrukken en uit lipje laten schieten.

Staat ook in het boekje bij je proc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem los laten schieten. alleen kan ik dan de cooler er nog steeds niet uit halen.

De computer is nog wel warm. Moet ik hem eerst laten afkoelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 16:47 ]

Verwijderd

Hij zal wel vastgeplakt zitten door de koelpasta, beetje trekken helpt wel (als die warm is moet het zelf nog beter lukken).

Verwijderd

Even goed trekken, misschien komt de processor wel gelijk mee, dan is het nog makkelijker :)

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Ik raad je aan, voordat je de cpu met koelblok en al uit de socket trekt (is me wel eens gebeurt, pinnetjes vinden dat niet leuk), even voorzichtig de koeler proberen te draaien.
Vaak draai je zo de koelpasta al wat losser, en dan hoef je minder kracht te zetten.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door DrEvil1986 op 27-09-2008 16:56 . Reden: duidelijkere opzet ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja ik heb dat palletje naar achter getrokken maar ik kan hem er nog steeds niet er uit trekken. Moet ik niet iets indrukken terwijl ik hem er uit trek?

ik zet namelijk echt veel kracht maar hij komt niet los

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:52:
Even goed trekken, misschien komt de processor wel gelijk mee, dan is het nog makkelijker :)
Ook lekker bevorderlijk voor je CPU :/ Er zit niet voor niets een hendeltje aan de zijkant van het socket.

Gewoon een beetje heen en weer draaien en schuiven. Dit is vaak ook beter te doen als de cpu en dus ook de pasta nog warm is, want dan is het iets vloeibaarder.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:50:
Hij zal wel vastgeplakt zitten door de koelpasta, beetje trekken helpt wel (als die warm is moet het zelf nog beter lukken).
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:52:
Wat zijn dit nou weer voor tips :? 8)7 "Gewoon" maar even je HSF met CPU en al uit het socket trekken? :|

De manier om dit te doen is door te draaien... Heel veel te draaien, heen-en-weer, net zo lang tot het los raakt. En dan kun je de HSF er zo afhalen :)

edit: Bitage was me voor.

Verwijderd

Me S939 bordje ben ik al even kwijt, maar als je alles los hebt (dus ook het hendeltje) kan je het zo uit de socket halen. Daarna idd kwestie van de CPU en Koeler scheiden dmv wat draaien en schuiven ... uiteraard voorzichtig met de pinnetjes maar dat lijkt me logisch.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja dat heb ik geprobeerd, maar het lukt niet. Ik denk dat ik het hierbij laat haha.
Deze computer moet toch een keer vervangen worden denk ik. Ik ga bij mij thuis (studentenhuis) binnenkort zelf een computer in elkaar zetten, so wish my luck:P

In iedergeval bedankt voor alle tips

gr michiel

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:06:
hmm ja dat heb ik geprobeerd, maar het lukt niet. Ik denk dat ik het hierbij laat haha.
Deze computer moet toch een keer vervangen worden denk ik. Ik ga bij mij thuis (studentenhuis) binnenkort zelf een computer in elkaar zetten, so wish my luch:P me luck.

In iedergeval bedankt voor alle tips

gr michiel
Waarom het er bij laten? Je ben er al voor 80%. Er gaat echt niets kapot hoor, gewoon even flink ronddraaien met dat ding :) Vervolgens haal je die CPU er zo uit, makkelijker kan bijna niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik moet de boxed koeler er eerst uit kunnen trekken. Dat ding zit muurvast!

Verwijderd

Als je alles nog kan aansluiten kan je hem ook weer even aanzetten (stressen) zodat het lekker warm wordt. Dan uitzetten en snel de koeler eraf halen als alles nog warm is, zou toch makkelijker moeten gaan.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je de metalen beugel van de nokjes gehaald?
Voorzicht een beetje roteren (en daarbij de koeler plat laten liggen) zodat de pasta wat loskomt helpt ook wel eens.
Ga onder geen beding als een lompe boer die CPU uit de socket trekken.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:10:
Ja ik moet de boxed koeler er eerst uit kunnen trekken. Dat ding zit muurvast!
Kan je een foto's rond om de socket maken, dan kunnen zien wat je misschien bent vergeten of verkeerd zit

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het kan zijn dat de klem die door het koelblok loopt wel los is, maar nog steeds achter palletjes haakt. Dan moet je daarmee even gaan prutsen.
Als het echt komt omdat die vast geplakt zit aan de CPU:
1. Stressen in windows.
2. Direct afsluiten (laat het niet langer dan een minuut duren.)
3. Zoals al door anderen gezegd je koelblok draaien en dan eraf pakken.

Als het niet werkt doe je iets niet goed.

• Avalaxy
Saturnus schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:15:

Als het niet werkt doe je iets niet goed.
Of zet je simpelweg niet genoeg kracht.

• Bitage
Je kan ook eens kijken of je met een flosdraadje of een ander dun, sterk draadje (visdraad bijv.) tussen de CPU en het koeloppervlak van de koeler kunt komen om de CPU en de koeler als het ware van elkaar te "snijden".

• Saturnus
  • Niet online
Avalaxy schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:20:
[...]

Of zet je simpelweg niet genoeg kracht.
Als het goed is is er weinig kracht nodig wanneer er eens stresstest vooraf is gegaan aan het draaien van het blok, maar ja dan nog kan het. (Dan wil ik alleen niet weten met hoeveel microNewton er tegen het blok gedrukt wordt. :') :P )

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga even wat stressen dan meteen uitzetten en hem proberen los te trekken. Mocht dat niet lukken, maak ik een paar fototjes en zet ik het hier in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
potverdorie ik weet niet eens hoe je foto's hier op post

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 17:57 . Reden: ik mag niet schelden ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/9411/p1000238th7.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/images/thpix.gif

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 18:01 ]

• Bitage
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:49:
verdomme potverdorie ik weet niet eens hoe je foto's hier op post
Schelden helpt geen moer en is ook nog eens onbeleefd. Braaf zo :)

Upload je foto's naar een hoster, zoals http://imageshack.us/, en neem dan de Direct link die je na het uploaden wordt aangeboden. Copy-paste die link en zet hem tussen de
code:
1
[img]URL naar image[/img]
tag.

Let erop dat je bij ImageShack eerst helemaal onderaan de pagina na het uploaden op "+ Show Advanced Linking" moet klikken voor de directe link. Heel vervelend, maar goed.

Beetje basic overigens

Edit://
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:56:
[[url="http://Users\\Michiel Mestrom\\Desktop\\P1000240.JPG"]afbeelding[/url]]
Nee, lokaal gaat helpen :+
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:06:
en hier het 2e plaatje

[afbeelding][afbeelding]

ow ik zie net dat ik nog iets in de advanced opties aan moest passen, maar is het ook zo goed?
Op zich wel, maat GoT heeft de neiging om ImageShack links te vervangen door zo'n waarschuwingbericht. Als je alleen de afbeelding post, dus met de directe link en zonder link terug naar IS, gebeurt dat niet.
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/4126/testsi4.png
Maar genoeg over die plaatjes, terug naar je probleem ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Bitage op 27-09-2008 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hier het 2e plaatje

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7250/p1000239te3.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/images/thpix.gif

ow ik zie net dat ik nog iets in de advanced opties aan moest passen, maar is het ook zo goed?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 18:08 ]

• Saturnus
  • Niet online
Het is echt niet te zien. Kan je niet ergens grotere foto's plaatsen?

Probeer anders ook:
- De fan eraf te halen om een duidelijker beeld te krijgen.
- Niet zomaar aan hendeltjes enz trekken maar zoek uit wat waarvoor is.

[ Voor 53% gewijzigd door Saturnus op 27-09-2008 19:08 ]

Pagina: 1