Toon posts:

Backbone kostprijs

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor school heb ik een opdracht gekregen over backbones, namelijk het volgende:

"Bereken de kostprijs voor een backbone van 10 Km lengte."

Nu vraag ik mij af wat ik hiervoor eigenlijk nodig heb.. Het is een algemene opdracht over glasvezel dus ik zal wellicht een glasvezel kabel nodig hebben met de connectoren maar wat dan nog? Zelf weet ik niet precies wat er allemaal in een backbone thuishoort.

Mvg,
Jelmer

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als dat de hele opdrachtomschrijving is zou ik er niet eens aan beginnen. :P Je mist alle relevante informatie namelijk. Ligt die kabel er al? Als die nog gelegd moet worden, waar moet er gegraven worden? Mag dat? Is die 10km hemelsbreed? Welke bandbreedte moet die verbinding hebben? Groeimogelijkheden? Fail-over? Budget? Is de netwerkapparatuur er al? Moet die nog aangeschaft worden? Etc., etc.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkapparatuur moet nog aangekocht worden.. Met graven hoeft geen rekening gehouden te worden dus neem bv aan dat er een buis ligt waardoor de kabel kan gestoken worden.

Verder dacht ik aan 2 routers(aan elke zijde van de kabel?) met bijhorende connectoren.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 10:17

we_are_borg

You will Comply

Je mis het e.e.a. nog aan informatie ik zou de opdracht terug sturen aan de klant ehh School. In dit geval dus zeggen dat de kostprijs niet berekent kan worden inverband met te weinig informatie.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon zeggen dat er geen prijs gemaakt kan worden zonder meer info. Verwacht dan alleen wel de vraag terug wat voor info je nodig hebt...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

pistole

Frutter

Wellicht dat missende informatie te halen is uit de context van de vraag?
En zo niet, dan kan je een aantal aannames doen, die je expliciet vermeldt.

Ik frut, dus ik epibreer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe lullig ook, GoT is niet bedoeld als huiswerk forum.
Als de vraag zo open is, kun je alle kanten op en zou ik gewoon 10km glas berekenen, connectoren en switches/routers. Eventuele repeaters als dat nodig is met 10km glas.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.