• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe Pc laten bouwen, en daar heb ik toen een legale Windows Vista home premium 64bit op laten installeren, alleen loop ik toch tegen wat issues aan met Vista 64bit.
Nu zit ik er aan te denken een 32 bit versie te installeren (dual boot) Alleen wil ik niet opnieuw de licentie hoeven te kopen. Nu hoorde ik dat het mogelijk moest zijn om een 32 versie te avtiveren met de licentie die ik heb van de 64 bit versie is dit correct ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Retail versie is volgens mij zowel 32- als 64-bits, daarbij gaat het dus gewoon werken. Maar OEM versie kan je niet "downgraden".

Verwijderd

Voor zover ik weet kan je wel downgraden, maar mag je niet EN 32bit EN 64bit naast elkaar draaien op de code?

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb de Oem versie van de 64 bit versie van Vista, dus hopelijk kan ik dan downgraden.

Verwijderd

Maar waarom is het een voordeel om de OEM te hebben dan?

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet wel dat de Windows Vista 64 bit Code WERKT op een 32 bit editie.
Ook activeren van deze 32 bit editie werkt.

Er is echter een hele hoop discussie over het gebruiken van een 32 bit code op een 64 bit Vista, en omgekeerd.
In principe zijn 64 bit en 32 bit codes gelijk.

Maar je mag GEEN dual boot maken van Vista x32 en Vista x64 met dezelfde licentie !
Dat is dus niet legaal...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:23:
Maar waarom is het een voordeel om de OEM te hebben dan?
Omdat het goedkoper is? :)

Verwijderd

FezzFest schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:24:
Maar je mag GEEN dual boot maken van Vista x32 en Vista x64 met dezelfde licentie !
Wie zegt dat?

Verwijderd

Ik bedoel natuurlijk in dit kader (64 -> 32 bit) O-)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel natuurlijk in dit kader (64 -> 32 bit) O-)
Er zijn zowel OEM versies van x86 als x86-64 dus ik begrijp je vraagstelling niet helemaal?

Verwijderd

Ik zeg in de 1e post na de TS dat het alleen met Retail kan (en dus niet met OEM). Vervolgens zegt TS dat hij "dan" gelukkig kan downgraden want hij heeft de OEM versie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FezzFest schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:24:
Nou ja, je hebt maar één licentie, geen twee.
Dus in dat opzicht ben je niet netjes bezig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1