Toon posts:

Ultima Online spelers??

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen
Ik heb een paar vraagjes over dit spel dat ik volgende week binnen krijg :)

1. Hoeveel moet je betalen om te kunnen spelen, zijn er vrije "shards"?

2. Kent iemand een Nederlandse Guild/clan. Of is er gewoon een bepaalde guild die jullie aanraden.

3. Welke server is he snelst voor iemand uit Nederland?

4. Is het een lastig spel. ( ik ben een BG guru)

THNX

Verwijderd

Topicstarter
mmm zijn er zo weinig mensen die dit spel spelen????

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Ik krijg dit spel overmorgen ook in mijn bezit, en ik kan eigeljik NIET wachten want ik wil m al een jaar hebben :)

dus UO spelers geef eens wat info pls *D

Verwijderd

Topicstarter
He Bartie ga jij een bij Guild. Ik vind het persoonlijk echt lastig om een leuke guild te vinden. Het lijkt wel of er maar 10 nederlanders zijn die spel uberhaubt hebben :?

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

Bloodclot

Jawier!

ik ken UO niet zo goed.. moet ook erg tof zij.
ik heb wel everquest gespeeld.. dat roelde ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Er zijn idd wel vrije shards. Er zijn geen nederlandse shards, of guilds die ik ken. (is ook wel logisch omdat het spel hier ook niet te verkrijgen was in de winkels... althans in de meeste winkels niet, misschien een enkele in de grote steden). Ik heb het ook gespeeld maar ik mis het avontuur.. Je loopt maar wat rond op die shards en tsja doet maar wat je wilt. Er zijn meestal ook niet ff een paar simpele vijanden die je ff kan slachten... Ik wacht nog wel ff op Neverwinter Nights :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Eerste maand gratis daarna $9.95 per maand. Omgerekend tussen de 20-25 gulden (afhankelijk van de dollarkoers)

2. In het begin heeft een guild niet echt zin en zower ik weet zijn er geen Nederlandse guilds. Tevens hebben sommige bepaalde regels vordat je een guild kan joinen.

3. Dit kan je zelf uitzoeken voordat je een spel begint. Bij mij is Britannia (als ik het me nog goed herinner) het snelst.

4. Ja het is best een lastig spel. Puur vanwege het feit dat het groot HEEL GROOT is en je veel verschillende keuzes kan maken en dingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:22

Asphyxion

I am, therefor I think

1. Er zijn vrije shards, maar die zijn vaak niet "open" voor onbekenden. Zo heb ik op een shard gespeeld die alleen toegankelijk was voor mensen met wie ik samen speelde.

2. Helaas is het enige echte NL guild dat ik kende (Grand Dutch Alliance) al weer enkele jaren ter ziele. Ik kan je wel guilds aanraden, maar deze bevinden zich alleen op de Europa shard (shard = server). Zo heb je de Eternal Knights of the Circle (EKC), de Crazy Lunatics of the Wild North (CLOWN) en nog een paar andere grote guilds.

3. De 2 Europese Shards (Europa en Drachenfels) geven de laagste ping. Beide staan overigens in Londen.

4. Ja het is een lastig spel omdat het zo ongelooflijk uitgebreid is. Het is overigens verstandig om bijvoorbeeld de newbie guide te lezen op http://uo.stratics.com of bijvoorbeeld een profession guide te lezen voordat je je karakter maakt.

*zucht*

De eerste maanden in UO waren het mooist, nu heb ik geloof ik alles wel gezien... :)

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie

bartie

algeblaat

damn hij had hem niet meer :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
1. Ikzelf speel via de shard lostrealmers.

2. Ik ken geen Nederlands guilds.

3. http://www.lostrealmers.com
Je moet je eerst aanmelden bij deze shard. En daarna moet je een patch downloaden voor UO, zodat je op hun shard kan spelen. Dit staat ook allemaal vermeld in de FAQ van Lostrealmers.

4. Het is best wel een lastig spel. Ook omdat je in het begin al gauw kan worden gedood door nogal "zwakke" vijanden (ik werd al bijvoorbeeld een keertje door een varken afgemaakt, toen ik hem probeerde te slachten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-10 17:37

Chop2000

Vroem

Check zulu hotel
(www.zuluhotel.com)
die zit VOL met nederlanders speel er zelf ook zit vol met nl guild en uh hij is gratis

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik binnenkort ook ff UO halen... alleen heb geen zin om iedere maand te dokken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UO r0x!!! (nooit gedacht zo'n opmerking te maken :P ) Als je het spel krijgt zit er een keycode bij waarmee je je kan aanmelden bij Origin om op de zogenaamde OSI shards (servers) of tewel officiele shards te spelen. Dit kan je 1 maand doen, daarna moet je zoals eeder gezegd een kleine 10 dollar betalen.

Wat je ook kunt doen is op gratis shards spelen.
Ik zelf heb een hele tijd op Icrontic gespeeld, na een tijdje viel dit door veel problemen uiteen waardoor er 2 afslpitstingen ontstonden, Crystal Gate en Neverlands (idd, lijkt op Netherlands, dit domein (www.neverlands.org) is dan ook door 1 van de Nederlandse staff leden verzorgd. Er spelen behoorlijk wat Nederlanders op deze server maar omdat je bijna de hele tijd engels praat boeit dat toch niet.

Zo zijn er ook nog tig andere gratis shards (eerder genoemd: zuluhotel, thealterrealm, novusopiate etc...) met allen hun voor en nadelen en eigen speelwijze.

Tja wat zijn verder nog je vragen? Ik beantwoord ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops allemaal al gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie

bartie

algeblaat

hehe bump :p
maarre, ik speel nu op een nederlandse gratis shard, gehost door XS4ALL
enneee, zit nu ook in guildje met hoopje vrienden uut het echte leven, enne het is een shard wat vooral draait om het vechtuh, en ook n klein beetje economie, er zijn altijd wel 100 man online, en de url is www.uoserver.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

HAHAHAHAHA Heb jij naar de datum gekeken voor je hebt gepost? Dit is meer dan 1.5 jaar geleden....

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeiend. Hijs tenminste een user die wel de search gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 14:56

Bear

wench

ik speel sinds kort op neverlands
zitten ook wel veel nl'ers

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie

bartie

algeblaat

jah ik weet ut maar ik wil er maar mee zeggen dat hoe oud het spel ook is dat ik het leuker vind dan bijvoorbeeld GTA3 (die ik alweer uitgespeelt heb:( ), en dan reken ik de bugs van gta niet mee en die van ultima wel

en de conclusie dat er geen nederlandse guilds zijn baart me ook zorgen want hier in friesland heb ik met n hoop kamerad'n heel wat guild en gankerij lol op xuo

ook leuker als dragonballZ, time splitters2, final fantasy (de hele reeks = zuig), baldurs gate, etc.

neverlands zitten zowveel newbies, daar is geen kunst aan :\

[ Voor 49% gewijzigd door bartie op 08-02-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvE schreef op 08 February 2003 @ 02:16:
HAHAHAHAHA Heb jij naar de datum gekeken voor je hebt gepost? Dit is meer dan 1.5 jaar geleden....
en DAT soort users verpesten de sfeer hier op GoT, als hij zomaar een nieuw topic had gepost had je gezeikt dat hij de search moest gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

bartie schreef op 08 februari 2003 @ 16:40:

ook leuker als dragonballZ, time splitters2, final fantasy (de hele reeks = zuig), baldurs gate, etc.
FF ruled, ik heb nog nooit UO gespeelt maar FF is een goede SP game

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Sorry voor de oude koe.. Maar wilde topic openen over Ultima Online op Neverlands.org waar ik nu al anderhalf jaar speel. Toen zag ik al wat topics over Uo en neverlands.

ppls hier di dit nog steeds spelen?
Post je char names en age maybe tot in Neverlands

Tallie: 84k oud 8 gm skills
Artix: 40k oud 5 gm skills
Tallie Una: 10k oud weinig skill

Heb 2 guilds genaamd Hunt en Mot :)

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:48

H3llSiNG

Meh.

Ik heb erg lang op OSI gespeeld (betaalde servers voor onwetende)
Vond dat erg leuk en je vriendenkring is dan ook erg groot, en zat nederlanders alleen later met al die nieuwe patches werd het oude spelers toch wel steeds moeilijker gemaakt en vond ik het het geld op een gegeven moment niet meer waard en ben ik gestopt en een gratis shard gaan zoeken, ik heb vele gezien en heb het langste op Gates of Hell gespeeld wat nu helaas down is.. de tijden van die shard mis ik af en toe echt nog wel es zo goed was het..

Als ik Uo speel is het wel op Oblivion, site : www.oblivion2.com

Erg goede shard en admins doen er erg veel, bijna elke avond een event en iedereen is erg vriendelijk.

enigste nadeel, wat ik niet erg vind omdat ik dat toch zat ben, is dat het een no-pvp shard is, er zijn wel een hoop arena's waar je het uit mag knokken.
Toch is oblivion meer een community shard en lijkt ook erg op OSI alleen dan zonder PVP

Ook kan ik niet wachten tot Ultima X : Oddessey uitkomt, wat ik nu allemaal zie op de site ziet er allemaal heel belovend uit en ben erg benieuwd of het echt zo lekker weg speeld, wel vind ik het jammer dat ze een hoop componenten wat UO zo leuk maakte weg laten, ik heb nog in geen 1 screenshot iemand op een paard zien rijden of een zwaard zien smitten, een drankje mengen of een huisje hebben, en dat zijn toch wel de wat kleinere elementen die Ultima tot een spel maakt waar je echt in kan leven.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artix

Artix

Whatever

Neverlands is erg pvp shard :)

Ik ben dan ook pk binnenkort komt er een runuo shard bij

Met neverlands zelf gaat het ook niet erg goed gewoon teveel spelers 300 peak times veel lag en teveel items wel goeie vrienden daar gemaakt en altijd wat tedoen.

Het is nu afwachten wanneer de nieuwe shard komt op andere emulator :) maar tis zeker aanraden waard als je uo leuk vindt om eens te gaan kijken

Kal Ort Por

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Ik speel sinds kort ok UO omdat iemand uit mijn klas het weer ging spelen wou ik het ook weleens proberen, en het beviel eigenlijk best wel :)
ik speel ook op neverlands
account: Phantom Renegade 3,5K oud
dus best wel nieuw, ben Expert Mage (72% Magery) en ben nu vooral Hiding en Eva Int aan het trainen :) en ook veel aan het tailoren voor geld want ik wil ff huisje kopen.
ik had ook een boot gekocht en heb nu runes naar elke stad :) en naar de noord pool enzo :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

ice isle dus ;)

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
ja precies :D daar is het alleen echt helemaal volgebouwd, dat is wel jammer :/
maarja het is eigenlijk overal volgebouwd :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artix

Artix

Whatever

Volgebouwd met mijn Small catles en tower :)

hehe cya ingame nu ook voor me 9de gm skill bezig eval int :)

More peeps van neverlands hiero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Dat volgebouwde vind ik altijd zo gaar van de meeste shards, op OSI was het wel goed geregeld maar ik ben toch meer voor een player town op Green acres 2 ofzo dat gm's dan hele wegen aanleggen en je zelf je huisje mag bouwen op een stuk aangewezen grond, staat een stuk netter en je vervuild die wereld niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Artixxx schreef op 22 november 2003 @ 13:59:
Volgebouwd met mijn Small catles en tower :)

hehe cya ingame nu ook voor me 9de gm skill bezig eval int :)

More peeps van neverlands hiero?
ik ben nog steeds nergens GM mee :P maarja zo gek is dat denk ik ook niet :)
H3llsing schreef op 22 november 2003 @ 15:59:
Dat volgebouwde vind ik altijd zo gaar van de meeste shards, op OSI was het wel goed geregeld maar ik ben toch meer voor een player town op Green acres 2 ofzo dat gm's dan hele wegen aanleggen en je zelf je huisje mag bouwen op een stuk aangewezen grond, staat een stuk netter en je vervuild die wereld niet zo..
ja dat is denk ik wel handig alleen met die gratis shards word dat mischien een beetje lastig ieder zijn eigen stuk grond.

jammer dat je op neverlands niet afk kan macro'en :) nu moet ik er steeds bij zijn :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Dat met die ieder een eigen stuk land aanwijzen gaat perfect hoor, dat had ik namelijk op mijn eigen shard, het land blijft schoon, meestal als er iemand verhuist blijft er van alles te liggen forge, locked items en dat word zo`n zooi..

Jammer genoeg is de shard nooit een denderend success geworden, als iemand nog wilt helpen hem opnieuw op te starten zou dat leuk zijn!
Heb daar wel weer zin in maar in m'n eentje is dat onmogelijk.
Ik heb vooral iemand nodig die goed kan scripten met Sphere, ik heb de oude world files hier nog liggen dus we kunnen zo aan de slag :)
Het moeilijkste is toch wel de spelers verkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
hmm jammer ik kan niet scripten :( anders zou ik graag helpen :D

damn ik ben gekilled in the middle of nowhere en nu moet ik heeeel ver lopen ik loop al een kwartier ofzo :( echt balen en ik ben me stuff natuurlijk ook kwijt

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Dark Lord schreef op 24 november 2003 @ 01:33:
hmm jammer ik kan niet scripten :( anders zou ik graag helpen :D

damn ik ben gekilled in the middle of nowhere en nu moet ik heeeel ver lopen ik loop al een kwartier ofzo :( echt balen en ik ben me stuff natuurlijk ook kwijt
Was je je spul nog kwijt ? Als het bij elkaar een half uur heb geduurd had je nog terug kunnen gaan want de standaard instelling voor een body decay is 40 min
gewoon je spul blessen joh (weet nie of dat kan op neverlands :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
H3llsing schreef op 24 november 2003 @ 11:29:
[...]

Was je je spul nog kwijt ? Als het bij elkaar een half uur heb geduurd had je nog terug kunnen gaan want de standaard instelling voor een body decay is 40 min
gewoon je spul blessen joh (weet nie of dat kan op neverlands :P)
toen ik bijna in minoc was toen kreeg ik connection failed, en toen kon ik niet meer inloggen. Toen ik de volgende dag inlogde was alles weer zoals het bij de laatste save was :P dus ik was levend met al me spullen :D
maar ik weet niet of je spullen kan blessen :S

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
lol krijg ik net een Marble Hacienda (320K) van een vriend (een deed) dus ik moet hem nog plaatsen alleen echt alles is volgebouwd, ik kan nergens een plaatsje vinden. Jammer :'(

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Ik ga denk ik binnenkort ook die shard maar eens proberen.. misschien wat ideen krijgen voor mijn eigen en wat lol hebben enzo.. als je me ooit ziet mijn UO naam is Youkai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ultima Online, das voor mij alweer een tijdje geleden. Ik heb voornamelijk alleen maar op free shards gespeeld, en was ook aardig goed. Heb zelf op enkele shards the Functie als GM gehad. Speelde echter wel alleen TUS48e.

Ik heb op NOS, the Centre, Alias Mortal en XUO gespeeld, en ben GM geweest op the centre en xuo.

Playernames: Loadichus, President en Red Sonya
GM names: Emperor

Ik weet dat op de servers "Neverlands & XUOpvp" veel nederlanders zitten

XUO heeft ook een nederlandse Admin genaamd Jakko, het adres voor deze free shard is www.uoserver.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
w00t ik heb een plaatsje gevonden voor me huis :D
dus nu heb ik mooi huisje :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heya allemaal,

Er zijn dus wel degelijk goede gratis UO shards, en ik ben dus de admin van de grootste in Nederland, gehost door xs4all.

http://uo.xs4all.nl

Alle versies van UO werken op onze shard, zolang je een 2d versie gebruikt.
We hebben behalve Nederlanders ook veel mensen uit Zuid Europa, en the USA.
Er is geen lag.

Er zijn veel plekken op het internet waar je UO gratis kan downloaden, je moet wel even goed zoeken. (ik kan hier geen links neerzetten)
Als je nog vragen hebt, email maar ( xuo@xs4all.nl ) , of post ze hier.

Groeten

Admin Jakko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even de vragen te beantwoorden...
Verwijderd schreef op 22 februari 2001 @ 13:49:

1. Hoeveel moet je betalen om te kunnen spelen, zijn er vrije "shards"?
Niks, ik ben dus de admin van zo'n gratis shard.
2. Kent iemand een Nederlandse Guild/clan. Of is er gewoon een bepaalde guild die jullie aanraden.
We hebben veel nederlanders, en dus ook nederlandse guilds op XUO.
3. Welke server is he snelst voor iemand uit Nederland?
Die van mij dus. (gehost door xs4all, 100 Mbit)
http://uo.xs4all.nl
4. Is het een lastig spel. ( ik ben een BG guru)
Je moet even wat dingen onder de knie krijgen, maar het is niet echt lastig.
Omdat je met andere spelers speelt, hangt de moeilijkheid ook van de skills van je medespelers af.

Realiseer je wel dat UO erg verslavend is. Weet waar je aan begint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Fuelke

Forza Ferrari

Een oud topic kicken met het idee om aan werving te doen is geen goed idee.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.