Ik heb erg lang op OSI gespeeld (betaalde servers voor onwetende)
Vond dat erg leuk en je vriendenkring is dan ook erg groot, en zat nederlanders alleen later met al die nieuwe patches werd het oude spelers toch wel steeds moeilijker gemaakt en vond ik het het geld op een gegeven moment niet meer waard en ben ik gestopt en een gratis shard gaan zoeken, ik heb vele gezien en heb het langste op Gates of Hell gespeeld wat nu helaas down is.. de tijden van die shard mis ik af en toe echt nog wel es zo goed was het..
Als ik Uo speel is het wel op Oblivion, site : 
www.oblivion2.com 
Erg goede shard en admins doen er erg veel, bijna elke avond een event en iedereen is erg vriendelijk.
enigste nadeel, wat ik niet erg vind omdat ik dat toch zat ben, is dat het een no-pvp shard is, er zijn wel een hoop arena's waar je het uit mag knokken.
Toch is oblivion meer een community shard en lijkt ook erg op OSI alleen dan zonder PVP
Ook kan ik niet wachten tot Ultima X : Oddessey uitkomt, wat ik nu allemaal zie op de site ziet er allemaal heel belovend uit en ben erg benieuwd of het echt zo lekker weg speeld, wel vind ik het jammer dat ze een hoop componenten wat UO zo leuk maakte weg laten, ik heb nog in geen 1 screenshot iemand op een paard zien rijden of een zwaard zien smitten, een drankje mengen of een huisje hebben, en dat zijn toch wel de wat kleinere elementen die Ultima tot een spel maakt waar je echt in kan leven.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)