Ik heb voor mijn vader laatst de basis computer van de tweakers best buy guide september 2008 in elkaar gezet:
Processor AMD Athlon X2 4850e
Moederbord MSI K9A2GM-FIH
Koeler Boxed
Geheugen Kingston ValueRam KVR800D2N5K2/2G (2x1GB)
Videokaart Sapphire Radeon HD 3850
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 640GB
Dvd-brander LG GH20NS10
Behuizing Antec NSK4480B
Alles werkt naar behoren op 1 ding na:
De hardeschijf wordt de ene keer wel herkend en de andere keer niet.
Alles netjes via SATA aangesloten en de dvd drive wordt wel elke bootup gezien maar de hardeschijf niet.
Zowel met andere kabels geprobeerd alsook op andere poorten op het moederbord. Het resultaat is hetzelfde...
Zal even schetsen wat er gebeurd.
Wanneer de computer een tijdje uit is geweest start hij op en ziet hij (vaak) de hardeschijf en kan hij ook gewoon opstarten. Wil ik in windows opnieuw opstarten dan ziet hij na de reboot de hardeschijf niet meer...
Ook wanneer ik naar de bios ga en de hardeschijf weergegeven wordt en weer uit de bios ga (reboot) wordt de hardeschijf niet meer weergegeven/herkend.
Zowel in de boekjes van het moederbord of hardeschijf niets terug gevonden waar het aan zou kunnen liggen.
Mijn vraag is of er iemand is met dezelfde ervaringen of, helemaal mooi, een oplossing voor dit probleem.
Er valt nu wel mee te werken maar echt makkelijk is anders...
Alvast bedankt voor het meedenken
Processor AMD Athlon X2 4850e
Moederbord MSI K9A2GM-FIH
Koeler Boxed
Geheugen Kingston ValueRam KVR800D2N5K2/2G (2x1GB)
Videokaart Sapphire Radeon HD 3850
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 640GB
Dvd-brander LG GH20NS10
Behuizing Antec NSK4480B
Alles werkt naar behoren op 1 ding na:
De hardeschijf wordt de ene keer wel herkend en de andere keer niet.
Alles netjes via SATA aangesloten en de dvd drive wordt wel elke bootup gezien maar de hardeschijf niet.
Zowel met andere kabels geprobeerd alsook op andere poorten op het moederbord. Het resultaat is hetzelfde...
Zal even schetsen wat er gebeurd.
Wanneer de computer een tijdje uit is geweest start hij op en ziet hij (vaak) de hardeschijf en kan hij ook gewoon opstarten. Wil ik in windows opnieuw opstarten dan ziet hij na de reboot de hardeschijf niet meer...
Ook wanneer ik naar de bios ga en de hardeschijf weergegeven wordt en weer uit de bios ga (reboot) wordt de hardeschijf niet meer weergegeven/herkend.
Zowel in de boekjes van het moederbord of hardeschijf niets terug gevonden waar het aan zou kunnen liggen.
Mijn vraag is of er iemand is met dezelfde ervaringen of, helemaal mooi, een oplossing voor dit probleem.
Er valt nu wel mee te werken maar echt makkelijk is anders...
Alvast bedankt voor het meedenken