Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dhcp op lan poort zonder internet connection sharing

Pagina: 1
Acties:

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-10 17:08
ik heb een pc naast mijn tv staan, met een usb adapter voor het draadloos netwerk (wil geen kabels trekken van router naar tv). wanneer ik echter bestanden wil versassen over dat netwerk dan stuikt de snelheid in elkaar: dat lijkt me ergens wel logisch, er is maar één ether en daar moet dan al dat verkeer in gebeuren.

op die pc zit natuurlijk ook nog een lan poort die ik met een crossed cable kan verbinden met bijvoorbeeld mijn laptop, maar daarvoor moet ik dan mijn draadloze connectie sharen. als die geshared is, dan is het blijkbaar niet meer mogelijk om de pc nog over het draadloze netwerk te benaderen: muziek spelen op mijn laptop of remote desktop gaat anders dik OK draadloos. voor het gemak zoek ik dus een oplossing dat ik gewoon de kabel inplug als ik iets moet overzetten zonder dat ik daarvoor die internet sharing moet aanzetten. nu is het voorlopig nog die soep.

mijn voorkeur gaat uit naar een virtual server of zo, maar als er andere superhandige tooltjes bestaan die dit verwezenlijken, shoot. merci op voorhand!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik weet niet of ik het goed gegrijp, maar je wilt gewoon vanaf die pc bij de tv af en toe bestanden naar andere computers in het netwerk sturen via een tijdelijk aangesloten netwerkkabel?

Wat is er dan mis om in de dhcp server binnen het subnet een "kleine" reeks van ip's te reserveren en die dan tijdelijk even statisch in te stellen op de lan poort?

Alternatief is gewoon de lan poorten op dhcp laten staan.
Omdat er geen dhcp in het netwerk is (netwerk bestaat uit maar twee computers), zal er na een timeout van pakweg 30 seconden / 1 minuut een private 169 adres word toegekend.
Uit ervaring weet ik dat als twee windows computers via een netwerk aan elkaar zitten, er op een magische reden geen ip conflict ontstaat.
Daarna kan je gewoon verbinden op basis van dat 169 adres.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
nsa1984 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:57:
Uit ervaring weet ik dat als twee windows computers via een netwerk aan elkaar zitten, er op een magische reden geen ip conflict ontstaat.
Waar heb jij die ervaring dan? Mijn Windows-computers doen dat wel gewoon, en ondernemen adequate acties ;)

Maar dit heeft totaal niks met servers te maken, dus ik verplaats het topic.
Windows Servers en Server-software > Windows Clients

Vertel ook eens welke versie van Windows je gebruikt, en wat je hebt gedaan om je ICS probleem op te lossen.

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 27-09-2008 15:18 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-10 17:08
de pc is enkel via de draadloze usb adapter op het netwerk aangesloten: moest die via een kabel an de router hangen dan was er geen probleem, maar van de router worden de lan-poorten dus helemaal niet gebruikt.

client is windows xp home.

met ics wordt denk ik internet connection sharing gebruikt. nu, opgelost is het nog niet. ik vermeldde het gewoon eventjes omdat dit blijkbaar de enige manier was die ik binnen korten tijd kon bedenken om via die crossed kabel toch op een vlotte manier bestanden te kunnen overzetten. wat ik dus zou willen is: alles draadloos, maar wanneer nodig eventjes een kabel erin, versassen en terug uit, zonder een paar minuten configureren erbij te moeten nemen. het zijn maar een paar minuten maar bijvoorbeeld een film overzetten duurt maar enkele tientallen seconden, wat het toch wat absurd maakt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vaste IP adressen instellen op een ander subnet, zonder gateway.
Dan kun je daaroverheen je directe copy actie laten lopen.

En als je de crosscable niet gebruikt kun je de netwerkkaart gewoon uitzetten (of je laat 't gewoon zo en trekt de kabel eruit, het heeft namelijk geen invloed op de rest van je internet/netwerkverkeer.)

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2008 23:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device