Toon posts:

Acer Extensa 4420 audio problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een Acer Extensa 4420, en heb hier gisteren Windows Vista Business x64 op geïnstalleerd.
Alles werkt tot nu toe uitstekend, met uitzondering van de audio.

Het is namelijk zo dat op het moment dat ik de laptop in standby zet, en de laptop hierna weer uit de standby modus haal, het geluid ineens heel vreemd doet.

In plaats van normale audio, hoor ik ineens digitale bliepjes en pingeltjes door de speakers heen. De geluidskaart driver is goed geïnstalleerd (Realtek HD Audio), en de BIOS is ook de laatste versie die ik kon vinden.

Zijn er mensen die ditzelfde probleem ervaren met eventueel dezelfde, óf een andere laptop?

De laptop is overigens aangeschaft bij Best Buy in Denver, Colorado. Het is dus geen Europees model.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Met welk OS kwam de laptop? Heb je al geprobeerd om de laptop nog een keer helemaal opnieuw te installeren?

Heb je verder alle drivers er op, ook ACPI van Acer (mocht dat nodig zijn bij Acer).

Verwijderd

Topicstarter
De laptop kwam met Windows Vista Home Premium 32-bits. Aangezien ik een memory upgrade naar 4 GB heb gedaan, leek het mij nodig om x64 te installeren. Volgens Acer zelf zou dit geen probleem zijn, mits ik de juiste drivers had (deze waren dan ook van de Amerikaanse Acer site te downloaden).

ACPI drivers waren niet nodig.

Laptop heb ik (nog) niet hersteld naar de originele fabrieksinstellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Na verder onderzoek, ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een probleem is in een bepaalde serie laptops. Het is niet duidelijk ofdat het aan de hardware of aan de BIOS ligt.

Hopelijk is het een BIOS probleem, en wordt het eventueel in de toekomst verholpen door middel van een update. Nu maak ik niet zo gek veel gebruik van de standby functie, maar meer van de hibernate functie, maar toch :)

Voor de rest is de laptop volledig werkbaar, en zijn er geen vreemde issues of iets dergelijks.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Dat is vervelend ja. Het kan best een BIOS bug zijn, mijn Asus heeft er ook 1. Stom opstart deuntje bij het begin, als je dat in de BIOS uitzet dan hoor je dat niet meer, maar heeft Windows ook geen geluid, zet je het volume van het opstart geluidje in de BIOS op 0, dan hoor je hem ook niet en heeft windows wel geluid 8)7

Overigens, volgende keer kun je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken als je binnen 24 uur wat wilt toevoegen. Wat je nu doet is "kicken" en is niet toegestaan :P