[Feat] Homepage quick-login

Pagina: 1
Acties:

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:58
In de vorige layout stond op de 'homepage' (http://gathering.tweakers.net/) als je niet ingelogd was een 'quick-login': twee veldjes voor je username en password zodat je ter plekke kon inloggen.
Ik GoT vrij vaak op verschillende pc's (werk, school, etc.) dus dan vond ik het wel prettig dat ik meteen kon inloggen; scheelt toch weer een muisklikje.

Ik weet dat het een ieniemini-dingetje is wat waarschijnlijk geen prioriteit heeft (regel eerst maar paginanavigering en reply-button onderaan :+ ;) ) maar ik dacht ik laat toch ff weten dat ik dat toch regelmatig gebruikte en nu een beetje mis.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ook voor de FP is het wel interessant om mensen er met een login-box op te wijzen dat ze lid kunnen worden. Maar het moet natuurlijk niet te veel in de weg gaan staan voor mensen die er voor kiezen om niet-ingelogd te blijven browsen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:51
dan kan het toch nog steeds ergens geperst worden bij de forumpagina, niet ?

zou het ook wel leuk vinden...

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 27-09-2008 15:17 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44

Onbekend

...

Je kan een logingedeelte maken die je weg kan klikken en dit onthoud in een cookie.
Bij een volgende bezoek kan de cookie worden uitgelezen en het logingedeelte getoond worden of juist niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:58
Onbekend schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:01:
Je kan een logingedeelte maken die je weg kan klikken en dit onthoud in een cookie.
Bij een volgende bezoek kan de cookie worden uitgelezen en het logingedeelte getoond worden of juist niet.
Ja, zo kun je alles wel inklapbaar/wegklikbaar maken.. customisation is leuk maar je kan ook doordrijven ;)

Bovendien lijkt me zo'n quick-login juist iets handigs voor op bijvoorbeeld openbare pc's waar je even snel wilt inloggen (op je eigen pc kun je toch wel ingelogd blijven lijkt me). Hierop wil je dus juist geen cookies achterlaten ;)

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:04
Mee eens, ik zelf gebruik ook vaak schoolpc's, die hebben allemaal andere cookies, en dan is een quick-login net zo prettig :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44

Onbekend

...

HyperioN. schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:07:
[...]

Ja, zo kun je alles wel inklapbaar/wegklikbaar maken.. customisation is leuk maar je kan ook doordrijven ;)

Bovendien lijkt me zo'n quick-login juist iets handigs voor op bijvoorbeeld openbare pc's waar je even snel wilt inloggen (op je eigen pc kun je toch wel ingelogd blijven lijkt me). Hierop wil je dus juist geen cookies achterlaten ;)
Geen persoonlijke cookies, maar wel algemene cookies.
Je gaat elkaar in de weg zitten als meer mensen op 1 computer op Tweakers.net zitten en de eerste zet hem uit, en de tweede wil hem graag aan houden. Dit voorkom je niet. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik stem voor. Ik ging altijd van de frontpage met 1 click naar GoT om daar de quicklogin te gebruiken. Dan refreshte ik de frontpage om daar ook ingelogd te zijn. Hoewel ik thuis altijd ingelogd ben is het voor school/werk erg fijn om makkelijk in te kunnen loggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
Is het niet heel dom om op veel verschillende pc's die quick-login te gebruiken?
Als je vergeet uit te loggen, kan je wel eens een probleem hebben... Ik gebruik op een publieke pc altijd de uitgebreide login en zijn de login-tijd afhankelijk van hoelang ik op die pc ga werken...

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Niet als de pc's goed geconfigureerd zijn en alle persoonlijke data die op standaard plaatsen zijn opgeslagen, oftewel gewoon heel de documents and settings, wist na het uitloggen. Zoals dat oa bij mij op school ook is geregeld. De volgende die inlogt kan dan niet weten waar jij geweest bent.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
En op hoeveel percent van de publieke pc's zal dat zo zijn denk je? ;)

• Dirk

Dirk

Geen idee, ik ken alleen de openbare pc's op Windesheim. waar het dus goed geregeld is, maar het is verder ook de eigen verantwoordelijkheid. Als je de pc niet vertrouwd moet je überhaupt niet inloggen. Het is gewoon makkelijk om zo'n quick login te hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• HyperBart
inderdaad, en anders is het gewoon een kwestie van je sessies regelmatig eens te checken en alles er uit te gooien...

Verwijderd

HyperBart schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:47:
inderdaad, en anders is het gewoon een kwestie van je sessies regelmatig eens te checken en alles er uit te gooien...
Of gewoon de quick-login een tijdsduur van een 1uurs sessie meegeven

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 18:32

Brantje

De post is daar >>

quicklog in in de blokjes hiernaast.
Kan jezelf bepalen waar je hem zet.
Eventueel nog een uitlog link oid.

• HyperBart
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:49:
[...]

Of gewoon de quick-login een tijdsduur van een 1uurs sessie meegeven
automatisch dan ?
Want bij de oude kon dat niet, dan moest je naar de loginpage gaan dacht ik ?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
alsjeblieft niet zeg, gebruik niet voor niets een quicklogin, moet ik nog in gaan stellen dat ie het langer dan een uur uit moet houden. Gewoon oneindig, je kunt jezelf gewoon thuis overal uitloggen als je dat zou moeten doen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wellicht is het een idee om het "My Tnet"-menu "Inloggen" te noemen als je nog niet bent ingelogd en in het submenu eronder (de zwarte balk) een username + password vel op te nemen waarmee je snel kunt inloggen vanaf elke willekeurige t.net-pagina. Dit vergt dan enkel wel de nodige wijzigingen in de code die het menu opbouwt.

• Dirk

Dirk

Dat klinkt zeker leuk! Dat veld is toch al nuttelos als je niet bent ingelogt en het is een heel logische plek om zoiets te zoeken. En jij hoeft geen moeite te doen om een login veld in je layout te verwerken, die verdwijnt netjes in het menu.

Pagina: 1